2021-03-30, 23:52
Medlem
Tänka sig att demente Esb som inget förstod glatt lämnade ut sitt kontonummer till Ebba så handpenningen kunde betalas.
Detta är en parodi och en skam att denna smutskastning får fortgå, tingsrätten har för tusan viktigare saker att göra för skattepengarna och media borde skämmas hur de horar ut sig för politik och klick.
2021-03-30, 23:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Citat:
Så egentligen finns det inget som tyder på att Esbjörn mot på pensionatet en väldigt lång tid av någon annan anledning än att han och Ägarinnan är vänner, trivs ihop och hjälper varandra. Att Esbjörn väljer att bo på pensionatet istället för i sin egen lägenhet tyder snare på att han inte känner sig helt trygg själv.

Vidare tyder det mesta på att när ägarinnan till pensionatet upptäcker hur förtvivlad han är över affären. Och att han faktiskt är förvirrad och har svårt att klara sig själv. Kanske ägarinnan fungerat lite som inofficiell god man åt honom. Han säger ju att hon var ensam på banken första gången.

Men nu inser de att de behöver papperna klara och kontaktar därför Monica för hjälp. De vet att hon är duktig på sådana här saker och de ber henne därför om hjälp. Hon ansöker om en generalfullmakt för att göra vad hon kan för att hjälpa honom.

Ebba stämmer och de ringer upp Billinge som de känner för hjälp. Och alla försöker de göra det de upplever är Esbjörns önskan och utifrån ståndpunkten att göra gott för honom.

Jag tycker det låter mycket troligare än att de är en ond sammansvärning som håller Esbjörn inlåst och köper vittnen.

Du har lite fel om tiden EB stämde först två månader efter Binninge blev ombud och MPL planerade uthängningen en vecka innan och då var redan Binninge med i diskutionen
2021-03-31, 00:00
Medlem
trngws avatar
Maggan har i Barrys utredning presenterats som Esbjörns "närstående". En person som han tydligen mer eller mindre bor tillsammans med.

Hon är företagare, driver kursgårdar, köper och säljer fastigheter till höger och vänster, ärver fastigheter till höger och vänster.

Det ska bli extremt intressant att höra vad hon har att säga när hon skall vittna och Ebbas ombud frågar - Har inte du förklarat för Esbjörn vad avtalet innebär?
- Varför har du inte förklarat det, du är ju mycket erfaren när det kommer till fastighetsöverlåtelser?
- Jaha, så Esbjörn har hemlighållit hela affären för dig. Hur kan det komma sig?

Ja, varför krävdes att Esbjörns kompis förklarar för Esbjörn i efterhand vad avtalet innebär, när han har sin närstående Maggan som är egenföretagare i fastighetsbranschen?

Förklara det den som kan. Jag slår vad om att HairyCunt inte kan.
2021-03-31, 00:02
Medlem
Totalt ointresserad av politik, men att media springer en dömd pedofils ärenden för egen agenda och klick är för mig oerhört illa. Oscarsson är den enda som brytt sig om sanningen och han blev stoppad av TV4.
2021-03-31, 00:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Totalt ointresserad av politik, men att media springer en dömd pedofils ärenden för egen agenda och klick är för mig oerhört illa. Oscarsson är den enda som brytt sig om sanningen och han blev stoppad av TV4.

Ja det är inte bara Esb ombud som har egen agenda utan pressen ser gärna att EB får lida.
Esb skiter dom i egentligen , han är endast en spelpjäs
2021-03-31, 00:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis

Det håller jag inte med om vad gäller Oscarsson. Han såg mest chansen att själv få synas i media med lite braskande "nyheter". Men visst, bra att han lyfte fram det han gjorde.

Oisin Cantwell var den som först skrev en lite mer nyanserad och faktabaserad artikel om affären. Men han har tyvärr legat på latsidan vad gäller att fortsatt rapportera fakta och sanning i ärendet. Han hålls väl tillbaka av tidningens politiska agenda och de andra gödselspridarna på blaskan, kan man förmoda.
2021-03-31, 00:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har lite fel om tiden EB stämde först två månader efter Binninge blev ombud och MPL planerade uthängningen en vecka innan och då var redan Binninge med i diskutionen

Ja, Ebba-hatarna gör allt de kan för att försöka skriva om historien så den passar deras lögnaktiga dynga och HairyCunt är klart värst med alla sina lögner.

Precis som du skriver så vet vi utifrån fakta från Monikas egna facebook och hennes och Binninges egna inlägg där att de redan innan Binninge blivit Esbjörns ombud planerade att hänga ut Ebba i pressen enbart i syfte att smutskasta henne så att hon skulle släppa huset. Och därefter blev Binninge ombud för Esbjörn. Så att det var Binninge som sökte upp Esbjörn och inte tvärtom är ställt bortom allt rimligt tvivel. Och det var precis som du säger lång tid från det att Binninge blev Esbjörns ombud, tills dess att Ebba faktiskt stämde Esbjörn. Så redan innan stämningen hade Esbjörn bestämt sig för att göra tvist av saken. I vanliga fall skaffar sig ingen normalt funtad människa ett juridiskt ombud INNAN man blivit stämd. Istället gör man vad man kan för att lösa problemet. Men Esbjörn, han skaffade sig ett ombud och vägrade prata med Ebba. Så intresserad var han av att lösa problemet.
2021-03-31, 00:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men det mest intressanta med detta, denna nya "strategi", det är följande

kommer Esbjörn att spela med?

Det har Esbjörn inte gjort hittils. Esbjörn har aldrig sagt att han blivit lurad. Esbjörn har aldrig sagt att han inte minns att han skrev på avtalet. Esbjörn har aldrig sagt att han är dement. Esbjörn har aldrig sagt att han inte förstått vad han skrivit på.

Det är Binninge som påstått allt detta.

Nu dyker ett vittne upp som påstår att Esbjörn var gråtfärdig.

Kommer Esbjörn att vidgå denna berättelse? Kommer Esbjörn i domstolen att säga - Det är riktigt, jag förstod inte att jag sålde huset. Min kompis berättade det för mig och då blev jag gråtfärdig.

Är detta bara ännu en dimridå från Binninge, eller kommer Esbjörn helt plötsligt att dansa efter deras pipa nu? För det har han inte gjort innan. När han fick frågan från TV4 så var han glasklar med svaret.

- Jag har ångrat mig, men det förstår inte Ebba.

Jag är långt ifrån övertygad om att Binninges nya påhitt är sanktionerat av Esbjörn.

Ja jag har ju gett henne nycklar till målaren mm så dom kunde komma in jag har ju gett tillåtelse till att Anticimex som fick vara där i två dagar
Jag har ju även gett henne mitt konto nr samt skrivit på pappret av fri vilja som jag inte kom ihåg men EB satt där och henes väninna satt på sidan med ryggen mot köket det vet jag säker det var då jag skrev på avtalet.
Jag gav henne tillåtelse ett röja sly runt huset med...
Jag ångrade mig direkt men väntade 14 dagar då M-gård skrev ett brev till EB där hon skrev att jag att jag ångrade mig.
2021-03-31, 00:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, Ebba-hatarna gör allt de kan för att försöka skriva om historien så den passar deras lögnaktiga dynga och HairyCunt är klart värst med alla sina lögner.

Precis som du skriver så vet vi utifrån fakta från Monikas egna facebook och hennes och Binninges egna inlägg där att de redan innan Binninge blivit Esbjörns ombud planerade att hänga ut Ebba i pressen enbart i syfte att smutskasta henne så att hon skulle släppa huset. Och därefter blev Binninge ombud för Esbjörn. Så att det var Binninge som sökte upp Esbjörn och inte tvärtom är ställt bortom allt rimligt tvivel. Och det var precis som du säger lång tid från det att Binninge blev Esbjörns ombud, tills dess att Ebba faktiskt stämde Esbjörn. Så redan innan stämningen hade Esbjörn bestämt sig för att göra tvist av saken. I vanliga fall skaffar sig ingen normalt funtad människa ett juridiskt ombud INNAN man blivit stämd. Istället gör man vad man kan för att lösa problemet. Men Esbjörn, han skaffade sig ett ombud och vägrade prata med Ebba. Så intresserad var han av att lösa problemet.

Ja bitarna passar lite för bra för att vara slumpen..

https://imgur.com/a/cDvMytf
2021-03-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ja jag har ju gett henne nycklar till målaren mm så dom kunde komma in jag har ju gett tillåtelse till att Anticimex som fick vara där i två dagar
Jag har ju även gett henne mitt konto nr samt skrivit på pappret av fri vilja som jag inte kom ihåg men EB satt där och henes väninna satt på sidan med ryggen mot köket det vet jag säker det var då jag skrev på avtalet.
Jag gav henne tillåtelse ett röja sly runt huset med...
Jag ångrade mig direkt men väntade 14 dagar då M-gård skrev ett brev till EB där hon skrev att jag att jag ångrade mig.

Och de 14 dagarna är den tid det tog innan pensionatsmadamen fick veta att han sålt och då brakade helvetet lös för stackars Esb.
Det var då det försöktes skickas tillbaka pengar men inte av Esb själv utan av pensionatsmadamen, och den bank agerar inte på sånt då det ej är rätt kund framför kassaluckan.
2021-03-31, 00:39
Medlem
Citat:
Man kan alltid sätta in pengarna på ett annat konto på banken så länge
Sånt vet inte ombudet för han har inga pengar på banken
2021-03-31, 00:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Och de 14 dagarna är den tid det tog innan pensionatsmadamen fick veta att han sålt och då brakade helvetet lös för stackars Esb.
Det var då det försöktes skickas tillbaka pengar men inte av Esb själv utan av pensionatsmadamen, och den bank agerar inte på sånt då det ej är rätt kund framför kassaluckan.

Ja det är kvinnan med den gröna pennan som styr och skriver både här och där
I fallet med den oavslutade husaffären

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in