2021-03-30, 22:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så upplever jag inte att det har varit. Ebba säger ju att hon inte fick tag på Esbjörn på två dagar efter att han skolkade från mötet där köpebrevet skulle skrivas på. Om hon då när hon fått tag på honom efter 48 timmar sagt

Vi river kontraktet!

Tror jag att saken varit bra där och Ebbas 390 000 skulle vara tillbaka på kontot.
Esbjörn har ju sagt sedan första uttalandet att han vill ge dom tillbaka.

Han sa det men det var M-gård som var på banken första gången sen andra gången var Esb med och då försökte dom ringa Sjönära om kontonr inte EB ??
Finns på arbetsbladet som hon skrev och visades i pressen av misstag.
2021-03-30, 22:16
Medlem
ragnarokkrs avatar
Min hjälte Binninge levererar igen! Skulle skickat in en hel del kompletterande uppgifter senast idag. Mest sannolika scenario: han måste fastnat med slipsen i faxen. Kan inte komma på nåt annat.

PS, mata inte trollet i tråden, hon får säkert betalt ändå.
2021-03-30, 22:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har han gjort det? Det har trots allt gått ett par månader. Även om du hade ett ben, drog en rollator och hade tio mil till närmaste bank så hade han nog kunnat fixa det.
Jag tänker att affären fryses när den går till tinget. Jag tänker vidare att Ebba motarbetat att få tillbaka pengarna.
2021-03-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej han har inte erbjudit det.

Och hon försökte backa men det ville inte han han vände i dörren och vägrade prata mer Esb ville inte säga ett ord till henne i intervjun i tv 4
Han ville inte ha mer pengar, men ändå ville han gå hem och fundera på hennes bud??

Jo, han har erbjudit det.
Samtliga Ebbas omkostnader, mot att han får behålla sin gård.
Ebba avböjde och valde att fortsätta till huvudförhandling.
2021-03-30, 22:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag tänker att affären fryses när den går till tinget. Jag tänker vidare att Ebba motarbetat att få tillbaka pengarna.

Kul att du tänker. Men man kan inte motarbeta en överföring, det fungerar inte så.
2021-03-30, 22:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Min hjälte Binninge levererar igen! Skulle skickat in en hel del kompletterande uppgifter senast idag. Mest sannolika scenario: han måste fastnat med slipsen i faxen. Kan inte komma på nåt annat.

PS, mata inte trollet i tråden, hon får säkert betalt ändå.
Jag håller verkligen med, det känns som att vissa får betalt för att sitta o tråden. Men tänker du att alla dom kontona körs av en person som är en hon? Jävligt skicklig multitask av henne.
2021-03-30, 22:30
Medlem
Matz Majkgård gråter ut i Ab

https://www.aftonbladet.se/a/7KvJVo
2021-03-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fan så trött man blir på hela den här cirkusen från Binninge, inget nytt har alltså kommit in enligt Katrin Björklund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Det finns alltså inget av substans att komma med utan Ebba Busch ska tvingas backa i affären med hjälp av vår tafatta media, det är väl själva fan att den så kallade "tredje statsmakten" lånar sig till något så djävla lågt men vem fan är förvånad?
Media sänker sin egen trovärdighet. Tack vare politiserad nyhetsbevakning så har vi snart samma situation som i USA med människor som enbart känner vrede. Man tar av politiska motiv parti för ett gäng laglösa ledda av en barnmisshandlare.
2021-03-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias

Matz är ju brorson (och räknas nog ej som bekant). Han bor heller ej i närheten så otroligt att Esb åkt hem till honom samma dag.

Majkgård är en kvinna och det är enligt AB ett manligt vittne.
2021-03-30, 22:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kul att du tänker. Men man kan inte motarbeta en överföring, det fungerar inte så.
Om jag inte uppger mitt kontonummer är det ju svårt för dig att sätta in pengar till Mig. Du kan ju inte bara gå in på en bank och säga att du vill sätta in pengar på mitt konto.

Men om du har mitt kontonummer så kan du självklart sätta in pengar där. Och jag kan inte hindra dig

Med motarbetade menade jag att hon inte lämnade ut sitt kontonummer och svarade inte på samtal
2021-03-30, 22:37
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias

Haha, där har vi det igen. Det infantila argumentet ”Hon värnar ju om de äldre”. Som att KD:s åsikter om bättre äldrevård skulle innebära att man går med på att låta äldre bete sig precis hur som helst. Inte svårt för någon att förstå att det där vittnet är så partiskt det bara går att vara.
2021-03-30, 22:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Om jag inte uppger mitt kontonummer är det ju svårt för dig att sätta in pengar till Mig. Du kan ju inte bara gå in på en bank och säga att du vill sätta in pengar på mitt konto.

Men om du har mitt kontonummer så kan du självklart sätta in pengar där. Och jag kan inte hindra dig

Med motarbetade menade jag att hon inte lämnade ut sitt kontonummer och svarade inte på samtal

Men är det så? Hade inte gubben fått en överföring? Då har han allt han behöver för att göra en ny överföring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in