2021-03-30, 10:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Ja, precis vad jag redan sagt. Att folk inte fattar detta.

De hade till och med med minutprecission kunnat meddela hur länge kroppen varit död innan den träffades av skotten.
Citera
2021-03-30, 10:44
Medlem
LuiLuis avatar
Pastorn muckar nu i April nångång.
Citera
2021-03-30, 11:16
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
[b]Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten?

Jag tror at det spekulerades i det redan back in the day

jag personligen har alltid trott hon var död innan
Citera
2021-03-30, 11:51
Medlem
Det hade upptäckts vid obduktionen, en död kropp reagerar inte likadant på kulor som går in i kroppen, som en levande kropp.

Hon vill ju givetvis distansera sig från det sjuka hon gjorde. Hon var ju sinnessjuk vid tillfället och livet blir säkert lite lättare för henne om hon kan intala sig att hon nog inte mördade henne, utan kanske bara skändade hennes lik.
Citera
2021-03-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Det hade upptäckts vid obduktionen, en död kropp reagerar inte likadant på kulor som går in i kroppen, som en levande kropp.

Hon vill ju givetvis distansera sig från det sjuka hon gjorde. Hon var ju sinnessjuk vid tillfället och livet blir säkert lite lättare för henne om hon kan intala sig att hon nog inte mördade henne, utan kanske bara skändade hennes lik.

Har det framgått om dom kommer rikta strålkastarljuset mot någon potentiell mördare?
Helge Fossmo? Åsa Waldau?
Citera
2021-03-30, 12:09
Medlem
Soterns avatar
Hon lär inte få en Oskar så dåligt som hon spelade ledsen i Tv-intervjun. Jävla mörderska som urskuldande satt och snyftade.
Citera
2021-03-30, 12:27
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det här blev jag också nyfiken på, kan du inte berätta lite mer, vad håller han för profil nu för tiden?
Vet inte idag men var på kumla samman med honom några år. Det är en tät miljö och man lär känna varandra även om man absolut inte vill. Det har iof den fördelen att man vet en hel massa om diverse idioter. Han är väl tillsammans med sin nya fru som han gifte sig med på kåken för att få lite besök. Hans nya fru kallades allmänt bland hans likar "muckarbidraget"! Han planerade för sin framtid med höga livförsäkringar och guds styrande hand. Finns otroligt roliga och riktigt bra gjorda skämtstrippar ritade av J.Ar*löv på helge och gud mm.mm.
Citera
2021-03-30, 12:37
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Medverkar pedofilen, våldtäktsmannen och mördaren Robert Höybakken i den nya dokumentärserien? Han var medlem i Knutby-sekten, förälskad i ”barnflickan” och förhördes i mordutredningen.
Citera
2021-03-30, 12:48
Medlem
Houslers avatar
Var det HF? Borde inte det ha upptäckts vid obduktionen?
Citera
2021-03-30, 12:52
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

I HBO:s nya dokumentärserie ”Knutby – I blind tro” visas nya detaljer om mordet i Knutby.

Tidigare okända bilder från rekonstruktionsvideon visar att polisen ifrågasatt barnflickan när hon skulle visa mordet på Alexandra Fossmo.

Och efter 17 år, varav sju inlåst på rättspsyk, säger hon nu:

– Jag vet inte om hon levde eller inte. Hon kanske inte levde när jag kom dit.

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

– När jag tänkte på Alexandras reaktion vid första skottet, då är det ingenting. Det träffade höften, och det var ingen reaktion. Hur kan det vara så, jag förstår inte…, säger hon i sin första tv-intervju.

Av skotten som träffade Alexandra Fossmo träffade två huvudet. Enligt den tekniska utredningen var de så kallade påsittande skott, det vill säga att revolvern tryckts direkt, eller nästintill direkt, mot huvudet.

I rekonstruktionsvideon påstår Sara Svensson att hon aldrig gick så nära sitt offer. Istället stannade hon på 1-2 meters avstånd. Då uppmanar en utredare Svensson att ta om scenen, igen och igen.

– Du ska inte vara rädd för att gå nära, säger en av utredarna i videon.

Om detta stämmer är det för mig ganska chockerande uppgifter det kanske inte ens var barnflickan Sara Svensson som mördade Alexandra Fossmo?

https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/

Om AF gnydde till efter första skottet i höften så var hon knappast död. Varför ändrar Sara sin historia nu?
Citera
2021-03-30, 12:56
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Om AF gnydde till efter första skottet i höften så var hon knappast död. Varför ändrar Sara sin historia nu?

Hon skulle kanske ta på sig skulden just då för någon annan hon var ju styrd av guds ord . Jag tror sms:en kom från kristi brud
Citera
2021-03-30, 13:05
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Hon skulle kanske ta på sig skulden just då för någon annan hon var ju styrd av guds ord . Jag tror sms:en kom från kristi brud

Om hon skulle ta skulden för någon annan så borde hon ju veta vem. Nu spekulerar hon ju i huruvida AF var död eller inte, osäker på om hon dödade henne eller inte. Om hon vill rentvås för mordet borde hon väl klämma ur sig vem hon skyddade? Nä, det här stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in