Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men nu vet jag inte om jag hänger med? Vad är det som är skumt med tiderna?
21:30:44 tar hon första skärmdumpen, någon bild på en tall mot natthimlen (typ), som hon strax efter (förmodligen skickar till JJ.
De har pratat loggar och att hon skickade iväg den sista på torsdagen, "har visst inte loggat på hela helgen?".
Honskrev även till SD att hon loggat ikapp.
21:32:00 ca tid- går Lena ut från bostaden. Men hur det man det? Kanske inte går så långt. Flitigt chattande där, både med JJ och Norge- chatten.
21:37:23 skickar Lena en till bild till JJ. JJ svarar: Ja! (bild tre emojiis) Tänkte visa den för dig men du hann visst före (emoji).
21:40:31 tar hon nästa screenshot. Då bild på pannkakor, som hon strax efter (förmodligen )
21:40:38 skickar till Norgegänget.
21:42:42 skriver RN: Just ... "Pannkaka med svit och grädde"?? Nähä, kanske för långt ... 0
Snackas mycket om vilket teamnamn de ska ha och lite larv runt detta (ärtsoppa som ska med) Typ Team fjärt osv.
----------------------------------------------------------------------
Även Norgegänget snackar mycket om loggar, hur många de ska ta.
21:41:38 skriver RN: Ett PET-rör i en vägskvlt?
21:47:03 skriver Lena: "Petrör typ nedtrvckt i marken" efter "det var jättestora eken, sockerdrickshål, äckligt, fullt med bös, krafsa nära marken, blä "
21:44:32 Lena in : En liten bit ifrån? 24 plus liten till vänster och en utanför N 59 37,444 E 016 32, 436 (vilket jag får till Västerås?)
21:45:51 - JH skriver: "Ligger en lång fallen tjock gren nära."
Det är svårt (jobbigt) att följa chatten då Lena snackar med flera samtidigt och Norgegänget pratar om olika saker. Lena har väl tagit allt i närområdet, jag utgår från att det är annat de pratar om.
Efter att Lena är hemma fortsätter chattandet. Snackar lite om vilka cacher de ska ta och Lena skriver ett långt mess om att hon har snabbascannat kartan och lagt in ett tjufogotal " förväntar mig inte att vi ska svänga in vid varenda en.", vilket får mig att tro att de pratar om någon annan cache.
Vi får bena ut det bäst vi kan här.
1. 21:30 LW går ut.
2. 21:40 LW tar denna skärmdump och verkar ha WIFI-täckning.
https://www.bildtagg.se/bild/glpf9fcp9kuhkkbwni75l6
3. 22:00 Polisen menar att LW kommer hem.
De borde ha betonat att hon var och ”stökade i trädgården” om de visste att hon var i anslutning till bostaden och wifi. De får det att framstå mer som att hon går ut och är ”borta” en halvtimme.
De hänvisar till ”Clouddata GoogleMaps”. Om hon står utanför dörren så skulle de ju inte ens se om hon ”lämnar hemmet”.
Det är alltså wifi som jag hängt upp mig på samtidigt som hon är ute och går nånstans och chattar och av någon anledning skärmdumpar från GC-appen en andra gång. Första gången skärmdump precis innan hon lämnar hemmet enligt polisens tidslinje där.
Så det skumma med tiderna var frågan om de är korrekta i jmfr med hennes position.
Kort sagt: var är hon 21:40 när hon verkar ha wifikoppling men ska vara ute mellan 21:30 och 22:00 enligt polisen? (Och de har inte redovisat hennes ”promenad” mellan de tiderna, varför?)