2021-03-30, 18:41
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Man måste ändå säga att Lambertz gjorde precis allting rätt för att framstå som så trovärdig som möjligt. Går tidigt ut med sitt eget namn. Går så snabbt som möjligt ut i media, på en plattform där han når så många som möjligt och där det finns så lite utrymme att censurera honom som möjligt, och berättar självsäkert och i detalj om vad som hände och varför han blev falskt anmäld. Inga tendenser till att vilja smita undan eller sopa saker under mattan.

Mycket skickligt gjort från början till slut.
DET kan mycket väl vara hans strategi. Han VET hur han ska gå tillväga för att krossa henne.
Citera
2021-03-30, 18:43
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Gissning från mig, han hade aldrig vågat publicera detta om det inte är korrekt återgivet. Jag tror GL ger korrekt information i detta.
KAN det vara så att han VET hur han ska vända blicken mot offret?
Citera
2021-03-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det har jag aldrig sagt

Citat:
Hade syftet enbart varit att inte delge polisen "hela" ljudfilen hade hon ju aldrig lämnat in telefonen överhuvudtaget. Nu gjorde hon det trots allt. Det var ädelt gjort.
Såtillvida du sätter ära i att inte anklagas för att sprida osanningar (lögner)så kan du inte bära falsk vittnesbörd om att "det var ädelt gjort" att lämna in den riggade mobilen med förklaringen att hon hade kunnat valt att "aldrig lämnat in telefonen överhuvudtaget".

EA har alltså kunnat gå miste om möjligheten att få offret häktad på sannolika skäl genom att kasta (och påstå hon tappat telefonen) vilket enl, dig var ädelt gjort.

Eftersom sanningen är att det var oädelt av EA att lämna in en mixtrad telefon får du räkna med mothugg om du inte håller dig till sanningen.

Vill påminna dig om allvaret i EAs livsförstörande framfart. Det är fan ingen lekstuga att upprepat fejka bevis med fängelse i straffskalan.

Det må vara att några (andra problematiker) känner sympati för henne men faktum kvarstår att EAs psykiska status ska belasta psykvården och inte rättsystemet.
Citera
2021-03-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
KAN det vara så att han VET hur han ska vända blicken mot offret?
Nej, så kan det inte vara eftersom det är han som är offret som den oädla på bedrägliga grunder försökte få fängslad..
Citera
2021-03-30, 18:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det var 90510 som drog igång den här diskussionen, INTE jag

"Kan du inte utveckla vad du menade med att EA är ädel"

Det menade jag ju inte.

Sen att en grupp babianer inte förstår bättre det är inte mitt problem

Så varför skrev han så, flera dagar efter mitt inlägg?

Jo han ville ha igång en helt onödig diskussion

Så anklaga inte mig

HÅLL ER TILL ÄMNET

Nu när det visat sig att EA även klippt ljudfiler och fabriksåterställt sin telefon i Lambertz-caset på samma vis, tycker du fortfarande det är ett starkt, ärligt och ädelt beteende av EA?

Citat:
Emma tillfrågas om det finns fler ljudinspelningar.
Emma svarar nej inte vad hon vet. Allt sparas i telefonen. Emma säger att det inte finns fler från den 24 och 25 december.

Emma tillfrågas om det går att se tidsangivelser på inspelningarna.
Emma svarar att de inte går att se. Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel. Ljudinspelningarna finns därför inte kvar i mobilen.

http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/
Citera
2021-03-30, 18:50
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Nej, så kan det inte vara eftersom det är han som är offret som den oädla på bedrägliga grunder försökte få fängslad..
DET vet vi inte. Det vi vet är att det inte fanns bevis nog att väcka åtal,inget annat.
Citera
2021-03-30, 18:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Hur kommer det sig att Flashback inte tillåter att någon skriver ut hennes namn eller att någon delar en FUP eller dagboksblad med hennes namn på?

Denna kärring borde sitta inlåst på psyket eller i ett fängelse.
Därför att hon har skyddad personuppgift. Dvs helt enligt reglerna.
Citera
2021-03-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Därför att hon har skyddad personuppgift. Dvs helt enligt reglerna.
Vad händer då i förtalsrättegången? Kan hon nämnas där vid namn?
Citera
2021-03-30, 18:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Fortsätter på det som kom fram i GL:s blogg.

Och det är anmärkningsvärt att förhöret avslutas och pga tidsbrist läses det heller inte upp. Det fanns en hel del att följa upp. Och vilken konstapel hade vi här? Många självklara frågor är alltså inte ställda. Men polisen kontrollerade till slut meddelandena i EA:s telefon och fann då att hon varit aktiv den tid hon uppgett sig varit däckad.
Citera
2021-03-30, 18:54
Medlem
Mer.info.007s avatar
Stackars GL som fått en psykotisk tjej som verkat ha stalkat honom.
Citera
2021-03-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Fortsätter på det som kom fram i GL:s blogg.

Och det är anmärkningsvärt att förhöret avslutas och pga tidsbrist läses det heller inte upp. Det fanns en hel del att följa upp. Och vilken konstapel hade vi här? Många självklara frågor är alltså inte ställda. Men polisen kontrollerade till slut meddelandena i EA:s telefon och fann då att hon varit aktiv den tid hon uppgett sig varit däckad.
Är man elak kan man tro att nån vill göra förhöret oanvändbart. Men så kan det väl inte vara?
Citera
2021-03-30, 18:57
Medlem
Han vet vad han gör och att hans uppgifter blir snart offentliga i samband med när alla vi fyra som EP (EA) anmält för brott (varav tre gånger våldtäkt) gör en gemensam anmälan.[/b]

Göran skriver i Fredagsbetraktelse, Publicerad fredag 26 mars 2021.

" Jag anmälde EP för falsk tillvitelse under utredningen mot mig, men åklagaren lade ner anmälan strax efter att hon lagt ner utredningen mot mig.
Kanske blir resultatet annorlunda om alla vi fyra som EP anmält för brott (varav tre gånger våldtäkt) gör en gemensam anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in