2021-03-30, 15:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Den sista domen ser ju ganska festlig ut:

2020-10-06 (dom)
Sexuellt ofredande
Förgripelse mot tjänsteman
Våldsamt motstånd
Våld mot tjänsteman
Ringa narkotikabrott

Kan man tänka sig att det förekom ett rejält skamgrepp på konstapeln? Det skulle kunna ge 4/5 åtalspunkter!

Allt skedde vid ett och samma tillfälle, då en polispatrull grep henne. Det sexuella ofredandet härrör från att PN tog ett rejält skamgrepp på den kvinnliga polisen och tryckte till fittan på henne riktigt ordentligt.

PN är alltså en av de tre kvinnor som tillsammans med EA falskeligen anmälde "krogprofilen" PA för våldtäkt 2017 och som (kanske) är en av dem som EA hade Face time med under 20 minuter då hon egentligen skulle vara "däckad" på julaftonen hemma hos Lambertz. Förekomsten av denna konversation var en av anledningarna till att Lambertz inte kunde åtalas för våldtäkt.
Citera
2021-03-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För EN gångs skull håller jag med dig, Pansarvecket.
flashenter måste ha läst exakt noll om detta fall. Kanske har h*n bara läst Irenas virriga krönika eller de ännu märkligare könskrigarna i vänster-tredjevågsfem på twitter?

Alla som har hjärnan på plats, och har läst mer än en rad om vad det handlar om, bör faktiskt ta GL i försvar i just detta fall. Oavsett vad man tycker om karlskrället.

Vissa av de som vurmar för målsäganden EA påminner mig om "Det handlar om BAAARN" -tokstollan.

Det verkar ju onekligen som om många både kvinnor och män anser att kvinnan kvinnor är barn. Stora barn. Aldrig ansvariga för vad de gör, för de är barn.

Hela samhället bygger på denna åsikt, vilket förklarar mycket underligt som pågår.
Citera
2021-03-30, 15:30
Medlem
Hon är omringad av och får hjälp av flera kvinnor och män som bland annat ställer upp och vittnar i samband med hennes falska anklagelser mot olika män.

Det som hon och hennes kumpaner håller på med är välgenomtänkta, välplanerade attacker, allvarliga brott.

Hon och hennes kumpaners ageranden nämns i flera inlägg här på sajten bland annat I :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "

2015 hade hon en konflikt med Len..rt Sjöb..g, han begärt besöksförbud mot henne.

2017 " hon och två kvinnor " anmälda Pa.ric And..sson för våldtäkt och krävde skadestånd av honom men förundersökningen lades ner mot honom.
Händelserna om det beskrivs här och på övriga sajten på internet.
Det är han som anmälde henne för förtal :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "[/b]

2018 hon anmälde stackars Di.an Uha.n för våldtäkt och krävde 100 000 kronor av honom.
Han satt 8 månader häktad, dömdes i tingsrätten men friades i hovrätt.
Jag tror att hon fick 100 000 kronor av Försäkringsbolag som hon fick behålla.
Händelserna om det beskrivs här och övriga sajten på internet.

2021 hon anmälde Göran L för våldtäkt och planerat att begära högt skadestånd av honom.

Det handlar inte om en vanlig psykfall kvinna utan en farlig gangsterbrud och grupp som använder gangstermetoder för att uppnå sina mål.
Citera
2021-03-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Nej, den var ju inte särskilt slug sett till resultatet men inte desto mindre var det ju ett slugt/fräckt/hänsynslöst sätt att få bort det partiet i inspelningen där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick.

OffT: Jag har noterat att du här i tråden har fått kritik. Jag anser den vara högst berättigad, inte minst mtp hur du uttrycker dig i din inledning riktad till mig. Adjektivet 'flashbackianskt' kommer för mig..

Hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk ("Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.
Förstår du inte att det kan ha gått till på det viset?
Eller vill du inte förstå, för att du är kvinna?
Citera
2021-03-30, 15:38
Medlem
Haha amatroll tror att hon pratade med DU’s balle i munnen 😂
Senast redigerad av Untilted 2021-03-30 kl. 15:40. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-03-30, 15:41
Medlem
Citat:
Den sista domen mot tänkbara väninnan PN ser ju ganska festlig ut:

2020-10-06 (dom)
Sexuellt ofredande
Förgripelse mot tjänsteman
Våldsamt motstånd
Våld mot tjänsteman
Ringa narkotikabrott

Kan man tänka sig att det förekom ett rejält skamgrepp på konstapeln? Det skulle kunna ge 4/5 åtalspunkter!

Kan du länka till dom?
Finns det fler än denna dom, länka gärna till dem också.
Citera
2021-03-30, 15:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Är det någon som vet vilket datum de gifte sig?
November 2014 - mars 2015: långresa till sydostasien. Malaysia och Thailand kan bevisas. Trolig bröllopsresa. När de kommer tillbaka bränner LF bilderna på sina gamla flickvänner.

Enligt taggarna är bröllopsbilderna tagna 2015-05-23 – 2015-05-24. Jag har ingen aning om var, men gissar att miljön kan vara UK. Kanske Tyskland?

Bilden när LS eldar upp bilder som gjort EAs svartsjuk är enligt taggen tagen 2015-03-16.

Citera
2021-03-30, 15:47
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Enligt taggarna är bröllopsbilderna tagna 2015-05-23 – 2015-05-24. Jag har ingen aning om var, men gissar att miljön kan vara UK. Kanske Tyskland?

Tittar du på rätt taggar? Det ska vara originaldatumet som bilden togs, inte redigeringsdatumet. Vad har bilderna du refererar till för filnamn?

Citat:
Bilden när LS eldar upp bilder som gjort EAs svartsjuk är enligt taggen tagen 2015-03-16.

Det stämmer.
Citera
2021-03-30, 15:49
Medlem
Quods avatar
Aftonbladets ledarsida (Lina Stenberg) hittar en koppling mellan filmen Thelma & Louise och händelserna hemma hos GL.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/7Kv4y8/thelma--louise-ekar-rakt-in-i-lambertz-debatten

Citat:
Men Thelma & Louise handlar inte bara om kvinnors vänskap eller om hur kvinnor använder våld.

Ytterst handlar den om den urgamla synen att kvinnor som råkar ut för sexuellt våld har sig själva att skylla. Att kvinnor har ett ansvar att inte fresta. Att ansvaret i alla lägen ligger på kvinnan – inte på mannen.

När Thelma blir berusad och våldtagen förstår vi tittare följaktligen att det inte är någon idé att göra rättssak av ärendet.

Och här har vi 30 år senare inte kommit särskilt mycket längre. Något som blir närmast övertydligt efter Göran Lambertz pressträff i förra veckan om hur han kladdat men inte tafsat på den kvinnliga studenten.

"De väljer frihet", säger en av kvinnorna i dokumentärfilmen, med hänvisning till Thelma och Louises agerande.

Och det är nog filmens budskap, även om våld så klart aldrig är lösningen.

Men filmen ställer en fråga som vi ännu inte fått svar på: vad händer när kvinnor får nog?

Så detta fall, med EAs falska våldtäktsanmälan, ska på "ett övertydligt sätt" visa att att samhället inte kommit längre med problemet med våldtäkter av berusade personer... (Eller kan det vara så att ledarskribenten förlitar sig på sociala medier för att leta fakta i detta mål?)

Är det att "välja frihet" att falskeligen anmäla personer för våldtäkt?

Tänk om Aftonbladets ledarsida skulle fokusera på verkliga våldtäkter istället: att lagföra verkliga våldtäktsmän och hjälpa riktiga offer.
Senast redigerad av Quod 2021-03-30 kl. 15:50. Anledning: trivial korrigering
Citera
2021-03-30, 15:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk ("Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.
Förstår du inte att det kan ha gått till på det viset?
Eller vill du inte förstå, för att du är kvinna?
Det kan tyckas att oralsexet du nämner borde minska den ’trovärdighet’ som du ständigt vill skänka EA eftersom hon säger i HR att inget frivilligt samlag förekom:

”Enligt A var det inte fråga om några från hennes sida frivilliga samlag. Hon vaknade till vid flera tillfällen och vid några av dessa hade D.U. sex med henne på olika sätt.” (HR s.7)

Men hon kanske talade i sömnen?
Citera
2021-03-30, 15:59
Medlem
Citat:
Det kan tyckas att oralsexet du nämner borde minska den ’trovärdighet’ som du ständigt vill skänka EA eftersom hon säger i HR att inget frivilligt samlag förekom:

”Enligt A var det inte fråga om några från hennes sida frivilliga samlag. Hon vaknade till vid flera tillfällen och vid några av dessa hade D.U. sex med henne på olika sätt.” (HR s.7)

Men hon kanske talade i sömnen?

Nu är det inte jag som sagt att hon är trovärdig, det var tingsrätten och hovrätten som sa det.

Länka till domarna som rör EA:s väninna istället.
Klarar du inte av det?
Citera
2021-03-30, 16:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Tittar du på rätt taggar? Det ska vara originaldatumet som bilden togs, inte redigeringsdatumet. Vad har bilderna du refererar till för filnamn?

Det stämmer.

Jag tror att jag tittar på rätt tagg ("DateTimeOriginal").

Det är 35 bröllopsbilder som jag tittat på. Dom heter 359-395.jpg.

Så här ser "DateTimeOriginal" för dessa ut, sorterad.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in