2021-03-30, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
jag hittar inte pressträffen, är den helt raderad från nätet?
Sök i denna tråd.
Citera
2021-03-30, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det var fan! Visste inte att hon hade det i sig.

Rimligt,

Benny Fredriksson vålnad lär ju hemsöka henne, tror dock inte att hennes "nya inställning" kommer rädda henne i efterlivet
Citera
2021-03-30, 10:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Jan Guillou är den smartaste journalisten Sverige har. Men så klart, du är väl anhängare av Bulletin. Bulletin som drivs av en kurd, arab, jude och turk som samlat högern.

Att vara den "smartaste" journalisten i sverige är som att vara den "renaste grisen" i gytjepölen....
Citera
2021-03-30, 10:07
Medlem
Citat:
Sök i denna tråd.

1127 sidor, lägg in länken på nytt istället
Citera
2021-03-30, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Jag tycker att vi ska omyndigförklara alla män som inte kan hålla klockspelet i styr för att de blir svaga i anden och i köttet.
Omyndigförklara är nog överdrivet, men att fängsla de som våldtar, absolut!

Håller du även med om att vi bör fängsla de som begår falsk tillvitelse?
Citera
2021-03-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ja du kärring
Särskilt "slug" håller jag inte med om att klippningen var
Om hon har blivit våldtagen är det ju inte konstigt att hon lämnar in den del som stödjer det
Det kan ju ha varit så att hon ville suga (vilket många kvinnor älskar att göra som du säkert vet) honom och gjorde det, men att han sedan ville övergå till att knulla henne, vilket hon då motsatte sig.

Om den tilltalade har begått våldtäkt eller inte det vet ju inte du, såvida du inte var närvarande och såg/hörde händelsen då den ägde ägde rum.

Dina övriga frågor ser jag som irrelevanta.
Det jag fetat:
Nej, den var ju inte särskilt slug sett till resultatet men inte desto mindre var det ju ett slugt/fräckt/hänsynslöst sätt att få bort det partiet i inspelningen där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick.

OffT: Jag har noterat att du här i tråden har fått kritik. Jag anser den vara högst berättigad, inte minst mtp hur du uttrycker dig i din inledning riktad till mig. Adjektivet 'flashbackianskt' kommer för mig..
Citera
2021-03-30, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ja, gör det när du sökt på sökorden jag tillhandahöll dig, din late fan.
Citera
2021-03-30, 10:11
Medlem
Jag funderar över hur de människor resonerar som tycker det är fel att en individ FÅR uttala sig om det faktum att han anklagats och anhållits misstänkt för ett av de skamligaste brott en man kan anklagas för. Förundersökningen lades ner och han släpptes och är i lagens mening att betrakta som oskyldig. Han ska enligt vissa inte ha rätt att ge sin syn på saken. Att Public Service sände den s k presskonferensen från hans hem är helt och hållet deras eget ansvar, de hade kunnat låta bli. Han "kallade" för övrigt inte till denna pressträff som det låter som i media, han valde att tillmötesgå de journalister som häckade utanför hans hem och ville höra hans version. Uppenbart är att när det gäller en högt uppsatt och inflytelserik man finns plötsligt inga hinder eller spärrar för vad man kan anklaga honom för, det är bara att veva fritt. Det finns på allvar inlägg i denna tråd som benämner honom "potentiell våldtäktsman och pedofil". Den problematiken tycker jag att nån av alla medvetna ledarskribenter och krönikörer borde ta upp.
Citera
2021-03-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ja, gör det när du sökt på sökorden jag tillhandahöll dig, din late fan.

Var skriver jag in sökorden då? Jag trodde du menade på google typ
Citera
2021-03-30, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sök på ordet VLC
Citera
2021-03-30, 10:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Jag tycker att vi ska omyndigförklara alla män som inte kan hålla klockspelet i styr för att de blir svaga i anden och i köttet.
Skall du omyndigförklara alla människor som är otrogna? Det blir nog en ganska omfattande procedur.
Citera
2021-03-30, 10:18
Medlem
Hade CW någon roll i anmälandet? Är det klarlagt VEM som anmälde? Det har sagts att det var en ”vän” till E, men sedan har målsägandebiträdet använt ordet ”bekant”. Det är inte så att denna anmälan och detta fall är ett exempel på ett institutionaliserat och planerat tillvägagångssätt där personer som har detta som sin huvudsakliga sysselsättning och fokus i livet är inblandade? Det är inte en retorisk fråga, utan jag är bara nyfiken på svaret.

Jag håller med Linderborg i Aftonbladet att den kvinnosyn som man ger uttryck för genom att låtsas som att en 30-årig kvinna helt saknar egen vilja och förmåga är ett stort steg tillbaks för jämställdheten. Det är i stort sett att omyndigförklara henne.

Ni som skriker om rättvisa och om hur hemsk GL är kanske bör fundera ett varv till. ALLT talar för att han utsatts för en uttänkt fälla. Det är ingen slump med inspelningar på mobilen och raderade sms. Jag lastar honom inte heller för att han närmat sig en kanske vacker 30-årig kvinna, och för att de haft sex. Vad är det för fel med det, förutom att de båda svikit sina respektive (särbo och sambo)?

Även om det kan verka lite rättshaveristiskt, så förstår jag GLs motanmälan om våldtäkt - det borde ju likaledes utredas ifall hon utsatt honom för något han inte uttryckligen givit sitt samtycke till - speciellt efter hon konstaterat i sms till sin sambo att han är ”aspackad” och därefter haft sex med honom. Om han hade gjort detsamma hade han suttit kvar i häktet nu. Dessvärre är vi inte lika inför lagen.
Senast redigerad av DAEN 2021-03-30 kl. 10:20. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in