2021-03-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Stefan måste missuppfattat något, Lena blev ihjälslagen för Stefan har kort stubin.

Vill du säga vad du menar jag kanske missförstod något
Ang. Moral och prestige.

Jaha det var bara en reflektion över skribent Remarks återkoppling på tidigare inlägg.

Enkelt förklarat menade jag att SD hellre ser till att han får rätt/vinner till vilket pris som helst än att han är ärlig och tar sitt ansvar/konsekvenserna av sina val.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-03-30, 14:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Skanningen” har skett runt 2020-05-07.

Man kan med olika varianter skanna av sina grannars eller hela halva stans WIFI om man vill. Brukar kallas ”war driving” när hackers är i farten.

Men det har även blivit ett allmänt namn för denna ”skanning”. Finns en aktivitet likt Geocaching där olika team samlar på nätverk. Helt lagligt.

Spår av sån här ”skanning” ser man mest längs motorvägar, genomfartsleder, i centrum, vid skolor och ofta i och runt polishus.

Mer sällan som i det här fallet att skanningen börja mitt inne i ett villaområde på Betesvägen i höjd med UW:s bostad och rör sig förbi SD:s hus ”cykelvägen” mot Varberga. Syfte okänt.

Om jag orkar nån dag så kan jag, från distans då, följa hela rutten där i maj 2020 och i vilka områden personen rört sig i då.

Jag har fått höra något som kanske kan kopplas till "skanningen". Det handlar om att SD och någon vän brukade åka runt och roa sig med att sniffa nätverk hos andra i syfte att hitta barnporr för att SD ville bli hjälte. Det låter onekligen som att det kan stämma utifrån övrigt vi fått veta om SD.

Han ser till att hålla koll och kontroll på grannarna genom att fixa hållhakar för tystnad ifall någon kan förtälja något negativt om honom?
Citera
2021-03-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det handlar inte om att lägga skulden för mordet på någon annan än GM. Det handlar om att önska att LW hade gjort andra val. SD kunde hon inte ändra på. Den enda hon kunde ändra på var sig själv.

Hen har inte avslöjats som lögnare. Det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar det. Hen är någon som kan ta till sig fakta och ändra uppfattning utifrån det.

Fast oavsett så är det ju inte mordoffret som borde gjort si eller så, det är mördaren.
Citera
2021-03-30, 14:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är fullt möjligt att han kan vara vacklande och remsan får bägaren att rinna över men jag misstänker att han under ett tag redan bestämt sig och bara peggar upp (fixar massa konstiga, mer eller mindre fungerande, alibi och aktiviteter hela mordkvällen) och inväntar rätt tillfälle.

Varianten på helgen blev för osäker, för mycket folk i rörelse, för många som placerat han i omgivningen. Inklusive polisen. Det fungerade inte så bra i realiteten!

Han är kanske inte alltid så smart (tänker på kontakten med polisen bla) men han är bakslug och gränslös, vill ha sista ordet/vinna. Precis som du säger- fyrkantigt lösningsorienterad i absurdum.
Det är hur pantat som helst så jag har även funderat på om han köper sig tid, en skenmanöver, gör en "Tim" .
För att jag inte litar på henne för fem öre och håller flera dörrar öppna.

Dvs om han avbröt försöket och använde Mållgan som (ur)dålig ursäkt då han ringer polisen.

Han har ju nåt att skylla på vid brist på tillit.
Till och med bevittnat, han har väl nån snutkollega som kan vittna om hans äventyr om det krisar.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 14:39.
Citera
2021-03-30, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo då människor ljuger även i rätten trots att de är oskyldiga i brottet i sig. Det är bl a därför närmast anhöriga inte vittnar under ed.

Vi får räkna med att JG och HD lämnas ifred från polis- och rättsväsendet framöver tills det dyker upp "riktig" bevisning för deras skuld i mordet. Lögner är inte bevisning enligt den vetenskap och forskning rättssystemet följer. Det är bara lekmän som gör analyser av att ljugande människor är skyldiga till brott.
Hur pratar du nu? Nyss har en anstiftande sk toppjurist hållits under span och Fu, hon var inte värst oskyldig enligt TR bara de samlat just bevisning.
Citera
2021-03-30, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Du skriver och beskriver Stefan Davidssons problematik väldigt bra.
Problematiken är inte en religion så man får kartlägga ?
Är det kriminella pengar Stefan sprider i kring sig ?
Svart katt slickar sig om munnen ?
Förutom att det ska in i samma säck och blir paradoxalt.
Citera
2021-03-30, 15:12
Medlem
Citat:
Protokoll källhänvisning s 78 ff i kompletteringen akt 17 till hovrätten är intressant att kika i. Man får en vettig tidslinje med bilder och allt för 13/5 Jag har annars undrat vad de där svarta skärmdumparna hon tog på kvällen 14/5 var och hittade svar där.

https://www.bildtagg.se/bild/cgobskwj4d43t9axt6xqp6r0

Det är från GC-appen. Den första dumpen togs 21:30.

Hon är ju ute 14/5 mellan 21:30 och 22:00 menar man i protokollet.

Men 21:40 verkar hon ha WIFI-uppkoppling eller hur tolkar ni skärmdump nr två? Vilket WIFI är hon kopplad mot om hon är ”ute” 21:40 och inte hemma förrän 22:00?

Vet man var hon var när hon var ute? Finns det Google tidslinje från den tiden?

Vidare då. När jag kartlade SD:s tekniska prylar tidigare så skärmdumpade jag den här röda powerbanken/nödladdaren från hans GC-galleri:

https://www.bildtagg.se/bild/cgdx6kst5jniil389ippft4n

En likadan fotades hos LW vid teknisk undersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/bzjk2cjxfrxbtkc9r3unpcj

Kan vara nån reklamgrej de båda fått eller köpt likadana eller hon har fått hans. Inget konstigt med det.

Men vad var det för laddare JG letade efter i SD:s hus?

Kan SD ha lånat ut denna när LW var på jakt efter billaddare 14/5 inför Norgeresan? (Frågade J*oakim S vid lunch 14/5 efter sån). Nu är inte powerbank och billaddare samma sak men...

Långskott såklart men hajade till när jag såg samma(?) röda laddare på bilderna.

Det verkar som om hon är ute och kollar koordinaterna som hon har fått godkänt? Hon skickar bilder i Norgechatten och de skämtar om "petrör i en vägskylt" samt "pannkakor med sylt" så det måste ha med de här bilderna att göra.

Ska leta efter tidslinje om ingen hittar innan mig.
Citera
2021-03-30, 15:14
Medlem
Citat:
Protokoll källhänvisning s 78 ff i kompletteringen akt 17 till hovrätten är intressant att kika i. Man får en vettig tidslinje med bilder och allt för 13/5 Jag har annars undrat vad de där svarta skärmdumparna hon tog på kvällen 14/5 var och hittade svar där.

https://www.bildtagg.se/bild/cgobskwj4d43t9axt6xqp6r0

Det är från GC-appen. Den första dumpen togs 21:30.

Hon är ju ute 14/5 mellan 21:30 och 22:00 menar man i protokollet.

Men 21:40 verkar hon ha WIFI-uppkoppling eller hur tolkar ni skärmdump nr två? Vilket WIFI är hon kopplad mot om hon är ”ute” 21:40 och inte hemma förrän 22:00?

Vet man var hon var när hon var ute? Finns det Google tidslinje från den tiden?

Vidare då. När jag kartlade SD:s tekniska prylar tidigare så skärmdumpade jag den här röda powerbanken/nödladdaren från hans GC-galleri:

https://www.bildtagg.se/bild/cgdx6kst5jniil389ippft4n

En likadan fotades hos LW vid teknisk undersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/bzjk2cjxfrxbtkc9r3unpcj

Kan vara nån reklamgrej de båda fått eller köpt likadana eller hon har fått hans. Inget konstigt med det.

Men vad var det för laddare JG letade efter i SD:s hus?

Kan SD ha lånat ut denna när LW var på jakt efter billaddare 14/5 inför Norgeresan? (Frågade J*oakim S vid lunch 14/5 efter sån). Nu är inte powerbank och billaddare samma sak men...

Långskott såklart men hajade till när jag såg samma(?) röda laddare på bilderna.

Lite märkligt är att första screenshoten ligger tidsmässigt INNAN hon lämnar sin bostad.
Citera
2021-03-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan Lenas mobil kopplat upp henne mot sitt WiFi om hon varit utanför sin bostad? Typ altanen?

Vad jag minns så letade Lena efter en laddare som flera kunde koppla sin mobil till i bilen. De röda ser mer ut som att enbart två kan koppla upp sig?

Utan att kunna kolla nu, har jag för mig att Lena gick och köpte en laddare (Claes Olsson?).

Absolut angående altanen där. Ser ut attvara full ”styrka” på WIFI så då ska hon vara hyfsat nära routern. Så det är inte klarlagt vad hon gjorde ute en halvtimme där då?
Och som rätt ofta här så efterlyser man ju Google tidslinjen vilken nog hade gett svar. Eller så finns det i fup nånstans. Men mest hur hon rörde sig 11/5 och 14/5 va?

Ja laddaren var mest kuriosa. På bilden från GC-galleriet så kan han lika gärna haft den röda som isf kan ha tillhört LW.
Citera
2021-03-30, 15:16
Medlem
develis avatar
Skulle kolla hur damen verkade må den 13e eftersom SD var så surmulen på loppisen men glömde bort att hon raderat just det dygnet.

Märklig kommentar fr JS 16 maj då HD är på väg mot USA och får frågan vad hon gör om SD inte tar sig in i landet.

Vad har hon sagt att de ska till USA och göra?

HD: Stannar nog.
Möter upp andra som ska på GIGA?

JS: "V,sste inte ens ni skulle på giga.

Sen har hon som sagt raderat bort flera dygn igen på viber.
.
Sista 14 maj:
Försöker nog komma i säng närmsta 20 min.

Första 16 maj:
Kaffe på Heatrow nu

Sen har hon plötsligt sparat en rumphuggen konversation, väldigt fjärran fr tidigare gullegull, bla följande:

JS: Jag tror inte S är inblandad
HD: Inte jag heller.
JS: Okonstruktiva också?
HD:, Såklart
HD:Okonstruktiva
HD: Men lättare nu när jag direkt kan fråga S."

Det känns rätt krystat med andra ord med tanke på selektivt raderande och allt snusk som finns kvar fö.

För övrigt påstår hon i förhör att hon inte diskuterat ett dugg.
Jagvillinteveta, Jagvillinteveta, Jagvillinteveta.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 15:22.
Citera
2021-03-30, 15:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Ozzy:
Vi har inte skrivit att de hjälptes åt med mystar osv just den kvällen.

Jag har en personlig tro, som främst beror på just nämnda samarbete, att SD inte hade några synpunkter på norgeresan. Men jag VET inget, och känner inte till någon annan som säger sig veta heller.

Slut för idag.

Medinsyn, du har inte varit sedd i tråden sen augusti -20. Du som känner den misstänkte och hans exfru, kanske kan berätta lite om hur din personliga tro har utvecklats med tiden?

Har du haft kontakter med SD och fått höra hur han känslomässigt tog faktumet att hans dåvarande hustru var otrogen med Sill*en. Det framgår i förhören att han inte trodde Hann* var intim med JS.

Något om hur han ser på den kommande förhandlingen?
Citera
2021-03-30, 15:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Medinsyn, du har inte varit sedd i tråden sen augusti -20. Du som känner den misstänkte och hans exfru, kanske kan berätta lite om hur din personliga tro har utvecklats med tiden?

Har du haft kontakter med SD och fått höra hur han känslomässigt tog faktumet att hans dåvarande hustru var otrogen med Sill*en. Det framgår i förhören att han inte trodde Hann* var intim med JS.

Något om hur han ser på den kommande förhandlingen?
Vilken bra fråga, det vill jag också veta.

SD sitter mest och hänger med huvudet i sena förhör och suktar efter att få ligga och logga han också.

JS är förpassad i periferin likt LW, de har sex fram till minst 17 december 2018 men hon håller honom stadigt bakom kulisserna.

Resan var tydligen superviktig.
JS:
" För Hanna var resan jätteviktig. Vid den
tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."

" Hanna gick från att vara helt förstörd på kvällen, då Stefan var hos polisen och polisen i Stefans hus, till att det sedan var en självklarhet att sedan åka.
Då Jonas och Hanna pratade då de var i London var det en lättnad för henne att vara på väg."

Men sen då? Är det fortfarande förtroendebristkortet?

SD vet ingenting i förhör, får det berättat, och hennes löfte 28 april var att berätta om de gick från status vänner till sexuellt.

Undrar när hon berättade för SD?
Eller tänkte hon aldrig berätta och han fick veta via förhör?

September 2019 så fortsätter hon ligga på hotell med Sillen.
Håller hon SD fortfarande på halster och låter honom stå ute i periferin och smaka på sin egen medicin?

FL I: Men ... Hanna börjar ju dejta Jonas Sahlen .. vad tyckte du om det?
SD: Ja vad ska jag tycka ..
FL I: Berätta om ja vad tyckte du, var du svartsjuk eller blev du ledsen eller hur reagera du när hon börja dejta Jonas?
SD: Det var nog flera saker, jag blev ju glad för henne .. han är bra figur ... eh ... och klart att
jag blev avundsjuk jag ville att det skulle bli jag.
FLI: Jag tänkte för dom börja ju sin .. alltså Hanna och Jonas börjar ju .. dom hade ju ing .. dom hade ju först en vänskapsrelation men innan hon flyttade så hade dom ju även sexuell relation har hon berättat..
SD: Mm-hmm.
FL I: Och det var ju innan hon flytta ..
SD: Mm.
FL I: Så att .. kände du på dig att det var nått på gång mellan dom eller?
SD: Ja ...
FL I: Var det därför hon flytta?
SD: Näe. Eller det tror jag inte .. det får du fråga henne om men nej det tror .. jag tror inte det
var en faktor .. hon flyttade ifrån mig.
L2: Mm .. är du svaitsjuk?
SD: Näe .. det tror jag inte. Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter borta på hotell rätt så nyligen med .. den här Jonas .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så .. mera .. avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner
eller..(ohörbait) jag vill göra saker med Hanna

Tillbaka till juni 2018. Han verkar ha noll koll på vart han har henne:

PS: Jag läser upp en till här från 5/5, 5 maj, 01 :29:18, då du skriver kunde varit du och jag,
du myser och jag försöker hålla alla trygga, sen på morgonen, det är på natten det här. Sen
skriver vad heter det Hanna "åh" skriver hon då, och sen kommer det 05 05 (5 maj) I 0:24: 18
"är hos dej nu hjärta" skriver hon till dej, den 5 maj. Det låter ju allesom inte ...
SD: (Ohörbart)
PS: Att hon vill skiljas utan det är väl nästan ...
SD: Okej nej.
PS: Ja, har du nån kommentar till det där eller?
SD: Nej jag tror ehh jag är inte säker, men jag tror hon var borta och sov hotell den natten
med den här andra mannen, men jag är inte säker, ehh nej jag vet inte vad som åsyftas ehh
och jag tror att vi har klarlagt flera gånger både idag och förra veckan att, jag älskar henne
och hon säger att hon, eller om hon säger att hon älskar mej, men, jo det säger hon nog ehh,
men du får gärna leta bevis för att det är så men, jag säger alltid att jag älskar henne och hon säger att hon älskar mej, men, det känns bra när du läser upp det, jag blir lite glad.
(..)
SD: Nej men precis som jag sa förra veckan så, jag vill leva med henne, och hon säger
fortfarande att "hon älskar mej" hon säger att "hon inte kan leva med mej, för hon inte känner
nåt förtroende" så hon har, hon har kvar sina känslor för mej men, ser inte den praktiska
möjligheten, ehh det sa jag förra veckan och det, säger jag nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in