Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Medinsyn, du har inte varit sedd i tråden sen augusti -20. Du som känner den misstänkte och hans exfru, kanske kan berätta lite om hur din personliga tro har utvecklats med tiden?
Har du haft kontakter med SD och fått höra hur han känslomässigt tog faktumet att hans dåvarande hustru var otrogen med Sill*en. Det framgår i förhören att han inte trodde Hann* var intim med JS.
Något om hur han ser på den kommande förhandlingen?
Vilken bra fråga, det vill jag också veta.
SD sitter mest och hänger med huvudet i sena förhör och suktar efter att få ligga och logga han också.
JS är förpassad i periferin likt LW, de har sex fram till minst 17 december 2018 men hon håller honom stadigt bakom kulisserna.
Resan var tydligen superviktig.
JS:
" För Hanna var resan jätteviktig. Vid den
tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."
" Hanna gick från att vara helt förstörd på kvällen, då Stefan var hos polisen och polisen i Stefans hus, till att det sedan var en självklarhet att sedan åka.
Då Jonas och Hanna pratade då de var i London var det en lättnad för henne att vara på väg."
Men sen då? Är det fortfarande förtroendebristkortet?
SD vet ingenting i förhör, får det berättat, och hennes löfte 28 april var att berätta om de gick från status vänner till sexuellt.
Undrar när hon berättade för SD?
Eller tänkte hon aldrig berätta och han fick veta via förhör?
September 2019 så fortsätter hon ligga på hotell med Sillen.
Håller hon SD fortfarande på halster och låter honom stå ute i periferin och smaka på sin egen medicin?
FL I: Men ... Hanna börjar ju dejta Jonas Sahlen .. vad tyckte du om det?
SD: Ja vad ska jag tycka ..
FL I: Berätta om ja vad tyckte du, var du svartsjuk eller blev du ledsen eller hur reagera du när hon börja dejta Jonas?
SD: Det var nog flera saker, jag blev ju glad för henne .. han är bra figur ... eh ... och klart att
jag blev avundsjuk
jag ville att det skulle bli jag.
FLI: Jag tänkte för dom börja ju sin .. alltså Hanna och Jonas börjar ju .. dom hade ju ing .. dom hade ju först en vänskapsrelation men innan hon flyttade så hade dom ju även sexuell relation har hon berättat..
SD: Mm-hmm.
FL I: Och det var ju innan hon flytta ..
SD: Mm.
FL I: Så att .. kände du på dig att det var nått på gång mellan dom eller?
SD: Ja ...
FL I: Var det därför hon flytta?
SD: Näe. Eller det tror jag inte .. det får du fråga henne om men nej det tror .. jag tror inte det
var en faktor .. hon flyttade ifrån mig.
L2: Mm .. är du svaitsjuk?
SD: Näe .. det tror jag inte. Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter borta på hotell rätt så nyligen med .. den här Jonas .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så ..
mera .. avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner
eller..(ohörbait)
jag vill göra saker med Hanna
Tillbaka till juni 2018. Han verkar ha noll koll på vart han har henne:
PS: Jag läser upp en till här från 5/5, 5 maj, 01 :29:18, då du skriver kunde varit du och jag,
du myser och jag försöker hålla alla trygga, sen på morgonen, det är på natten det här. Sen
skriver vad heter det Hanna "åh" skriver hon då, och sen kommer det 05 05 (5 maj) I 0:24: 18
"är hos dej nu hjärta" skriver hon till dej, den 5 maj. Det låter ju allesom inte ...
SD: (Ohörbart)
PS: Att hon vill skiljas utan det är väl nästan ...
SD: Okej nej.
PS: Ja, har du nån kommentar till det där eller?
SD: Nej jag tror ehh jag är inte säker, men jag tror hon var borta och sov hotell den natten
med den här andra mannen, men jag är inte säker, ehh nej jag vet inte vad som åsyftas ehh
och jag tror att vi har klarlagt flera gånger både idag och förra veckan att, jag älskar henne
och hon säger att hon, eller om hon säger att hon älskar mej, men, jo det säger hon nog ehh,
men du får gärna leta bevis för att det är så men, jag säger alltid att jag älskar henne och hon säger att hon älskar mej,
men, det känns bra när du läser upp det, jag blir lite glad.
(..)
SD: Nej men precis som jag sa förra veckan så, jag vill leva med henne, och hon säger
fortfarande att "hon älskar mej" hon säger att "hon inte kan leva med mej, för hon inte känner
nåt förtroende" så hon har, hon har kvar sina känslor för mej men, ser inte den praktiska
möjligheten, ehh det sa jag förra veckan och det, säger jag nu också.