Ett vilorum på ett kontor?
En receptionist som lämnar sitt arbete för att ligga/sitta i vilorummet?
Det låter ju helt absurt. Som någon annan sa, det är ju inte ett spa. Du får betalt för att arbeta i receptionen. Bara för att det blir lite jobbigt kan du inte springa iväg och "vila" hur som helst. Framförallt inte om du sitter ensam i en reception.
Jag förstår att chefen blir arg om receptionist flyr sitt arbete hela tiden. Å andra sidan förstår jag inte varför chefen har ett vilorum. Det är inget dagis.
Jag förstår konceptet av ett vilorum, men efter 20 år på arbetsmarknaden - så jag har insett att väldigt, väldigt många människor aldrig någonsin skulle kunna hantera att ha ett vilorum. TS är ett praktexempel på detta.
TS skrev i en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av
Emellans
Hej! Jag jobbar som receptionist. Här ser ni min situation:
Svårt att ta mig upp ur sängen på morgonen. Får ont i ögon och rygg av att sitta vid datorn, ont i handleden av att klicka med musen. Socialt jobbigt när kunder ringer in. Ca fem samtal om dagen men det är själva väntandet som är jobbigt och hoppar till när det ringer. Oförstående chef. Tal om att vi kanske snart måste befinna oss på plats vilket känns jättetufft, har vant mig vid att vara hemma och vill helst fortsätta med det (tycker socialt är ångestframkallande) än en gång chef oförstående.
Kan man sjukskriva sig på dessa grunder? Kommer försäkringskassan ge avslag?