2021-03-30, 12:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
https://play.acast.com/s/tvfabriken/61.danielnorberg

Ca 19.00 in i klippet.

Ojäklar, då är det 100% klart att det är Daniel Norberg. Snyggt! Ingen mening att ge sig på andra gissningar längre.

Godisautomaten = Daniel Norberg 100% säkert
Enhörning = Ellen Bergström 100% säkert
Sjöbjörnen = Anders Bagge 95% säkert
Jokern = Lotta Schelin 95% säkert
Citera
2021-03-30, 12:26
Medlem
cece123s avatar
..
Citera
2021-03-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ojäklar, då är det 100% klart att det är Daniel Norberg. Snyggt! Ingen mening att ge sig på andra gissningar längre.

Godisautomaten = Daniel Norberg 100% säkert
Enhörning = Ellen Bergström 100% säkert
Sjöbjörnen = Anders Bagge 95% säkert
Jokern = Lotta Schelin 95% säkert

Bagge har svenskt rekord i P16 1000 meter, ADHD, varit lärare i reklam, plus att han låter så.
Schelin valde bort artistkarriär, nått framgång i grupp, sjungit Goliath på scen. Dessutom hör man att det är en person som talar göteborgska när hon svarar på extrafrågan.
Kikki Danielsson som monstret, jobbat i väster (Nashville), är känd i rymden, har en asteroid uppkallad eftersig, hoppade över ettan i skolan. Bott på landet, passar med jobb = country. Lyssna på länken ovan när hon sjunger country från 2020, hon låter som monstret gör numera. Hon fyller 70 nästa år.

Vad finns det för anledning att inte köra 5x100%?
Citera
2021-03-30, 14:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Bagge har svenskt rekord i P16 1000 meter, ADHD, varit lärare i reklam, plus att han låter så.
Schelin valde bort artistkarriär, nått framgång i grupp, sjungit Goliath på scen. Dessutom hör man att det är en person som talar göteborgska när hon svarar på extrafrågan.
Kikki Danielsson som monstret, jobbat i väster (Nashville), är känd i rymden, har en asteroid uppkallad eftersig, hoppade över ettan i skolan. Bott på landet, passar med jobb = country. Lyssna på länken ovan när hon sjunger country från 2020, hon låter som monstret gör numera. Hon fyller 70 nästa år.

Vad finns det för anledning att inte köra 5x100%?

Har noterat att många av ledtrådarna ibland funkat ovanligt bra på många olika kändisar, men att det ibland har saknats den där 'slutgiltiga övertygelsen' hos vissa. Exempel är Godisautomaten som funkade relativt bra på allt från Jimmy Jansson, Martin Stenmarck till Daniel Norberg, fram till det att Linosa länkade ett klipp där Daniel berättade att han vunnit talangtävling och haft Bert Karlsson flämtande efter sig. Det är såpass konkret fakta att det blir svårt att argumentera för någonting annat.

Att jag ens började titta på om Kikki Danielsson eventuellt kunde vara Monstret från början var för att det fanns en ynka kommentar som gav Kikki som förslag på instagram. Mycket verkade stämma in väldigt väl, framför allt att hon gått om en klass, men det kan givetvis fler kändisar gjort. Det som skaver är väl främst att i stort sett att alla i juryn, men även att nästanalla på instagram tror att det är en man. Utöver det så skulle hon hittills vara den enda som är 100% artist. Mönstret har vart att man valt folk inom andra yrkesgruppen men som ändå kan sjunga hyfsat: Bagge, Ellen, Norberg, Melander osv.
Citera
2021-03-30, 16:30
Medlem
Citat:
Har noterat att många av ledtrådarna ibland funkat ovanligt bra på många olika kändisar, men att det ibland har saknats den där 'slutgiltiga övertygelsen' hos vissa. Exempel är Godisautomaten som funkade relativt bra på allt från Jimmy Jansson, Martin Stenmarck till Daniel Norberg, fram till det att Linosa länkade ett klipp där Daniel berättade att han vunnit talangtävling och haft Bert Karlsson flämtande efter sig. Det är såpass konkret fakta att det blir svårt att argumentera för någonting annat.

Att jag ens började titta på om Kikki Danielsson eventuellt kunde vara Monstret från början var för att det fanns en ynka kommentar som gav Kikki som förslag på instagram. Mycket verkade stämma in väldigt väl, framför allt att hon gått om en klass, men det kan givetvis fler kändisar gjort. Det som skaver är väl främst att i stort sett att alla i juryn, men även att nästanalla på instagram tror att det är en man. Utöver det så skulle hon hittills vara den enda som är 100% artist. Mönstret har vart att man valt folk inom andra yrkesgruppen men som ändå kan sjunga hyfsat: Bagge, Ellen, Norberg, Melander osv.

Har du lyssnat på klippet från 2020? Jag lade den bredvid varandra, det är samma röst. Det är även en kort person. Dessutom hade hon ju tydligen ett "hemligt projekt" för sig. I USA har det varit många äldre rena artister som fått visa upp sig typ Paul Anka osv.
Citera
2021-03-30, 17:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Har du lyssnat på klippet från 2020? Jag lade den bredvid varandra, det är samma röst. Det är även en kort person. Dessutom hade hon ju tydligen ett "hemligt projekt" för sig. I USA har det varit många äldre rena artister som fått visa upp sig typ Paul Anka osv.

Jag tror också att det är Kicki - väldigt mycket tyder på att det är hon, men det finns fortfarande en del eventuella ledtrådar som jag inte tror någon lyckas koppla till Kicki än.

"och vem jag är bakom masken har verkligen färgat av sig"

"Fick på pälsen" står det i tidningen

"När jag kom till österland som jag upptäckte den stora världen" (Kan ha stått något om detta tidigare i tråden, men glömt)

På väggen står det bl a Mexico, London, Paris, New york
Citera
2021-03-30, 17:45
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Jag tror också att det är Kicki - väldigt mycket tyder på att det är hon, men det finns fortfarande en del eventuella ledtrådar som jag inte tror någon lyckas koppla till Kicki än.

"När jag kom till österland som jag upptäckte den stora världen" (Kan ha stått något om detta tidigare i tråden, men glömt)
[/i]

Min första tanke var att hon blev adopterad, och flyttade från Skåne till Småland, Småland ligger vid östkusten och östra delen av Sverige, gränsar mot Östergötland. Men insåg sen att hon hamnade i Älmhult, vilket är väl så centralt det bara kan bli i södra delen av Sverige, långt från "Öster" där.

Sen nämns väl något med Rena rama New york, men det kan väl knappast vara Älmhult som menas då?

Sen att något viktigt utspelade sig i en stad på västkusten, det enda jag lyckats hitta då är att Kikki tävlade i Eurovision när det var i Sverige på 80-talet, i just Göteborg.
Citera
2021-03-30, 17:49
Medlem
Angående Kikki och denna ledtråden: "Fick på pälsen" står det i tidningen

Kan ha att göra med att hon slutade sist senast hon var med i melodifestivalen men att de som gör ledtrådarna inte ville vara alltför tydliga med en del ledtrådar.
Citera
2021-03-30, 18:10
Medlem
Darkzis avatar
Snyggt jobbat att ni fått fram att Godisautomaten är Norberg! Jag har varit helt insnöad på att det är en person från EMD med tanke på att alla dansrörelser med käppen under framträdandet på scenen är exakt samma rörelser och steg som killarna dansade till i Melodifestivalen 2009.

Sedan Monstret, när jag bara hörde personen sjunga första gången (utan att se ledtrådarna eller höra juryns gissningar) så kom Siw Malmqvist och Kikki Danielsson upp i huvudet, men sen när juryn började gissa på killar så försvann dom tankarna helt, så det är roligt att se att fler är inne på samma spår som en själv.

Enhörningen är Ellen Bergström, helt klart. Sjöbjörnen är Bagge.

När det kommer till Jokern så har jag också snurrat på en fotbollstjej, men jag fastnade i att i ledtrådarna så knappar personen in siffrorna 134 på telefonen. Det fick mig in på spåret att det kan vara Kosovare Asllani då hon spelat 134 landskamper just nu (senaste var 23e februari, minns inte när inspelningarna för detta började). Sedan så har hon tydligen smeknamnet "Jokern/Joker" i Linköping.

Men nu när jag läst era kommentarer här så verkar det ju mer självklart att det är Lotta Schelin!
Citera
2021-03-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzi
När det kommer till Jokern så har jag också snurrat på en fotbollstjej, men jag fastnade i att i ledtrådarna så knappar personen in siffrorna 134 på telefonen. Det fick mig in på spåret att det kan vara Kosovare Asllani då hon spelat 134 landskamper just nu (senaste var 23e februari, minns inte när inspelningarna för detta började). Sedan så har hon tydligen smeknamnet "Jokern/Joker" i Linköping.

Men nu när jag läst era kommentarer här så verkar det ju mer självklart att det är Lotta Schelin!

Vet inte om någon t.o.m. nämnt det, men 1+3+4 = 8, dvs. Schelins (mest använda) nummer.
Citera
2021-03-30, 18:46
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Lyssnade snabbt på rösten på reklamen med draken fick genast gott intryck att det är idol vinnaren nadja
Jag tänkte DIREKT på Johanna Nordström när jag hörde den där hesa rösten. Hon har ju sjungit en del när jag kollar på Youtube, och det låter bra, så sjunga det kan hon!
Citera
2021-03-30, 18:50
Medlem
Darkzis avatar
Om man lyssnar på musiken som spelas i bakgrunden i början av Monstret's presentation (när den håller på med kudden) så påminner melodin och saxofonen om just saxofonen i Kikki's "Jag trodde änglarna fanns" med det där norska dansbandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in