2021-03-30, 08:00
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Har ju lite "inside" info. i och med ett gammalt "långtidsboende" jag har haft.
Och det långtidsboende var alltså med en av de tre som var i sovrummet? Menar du att du var bundis med Helge i finkan? Om du var det så kan du ju berätta lite om de lögner han kläckte ur sig.
Citera
2021-03-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Så kanske det var men en åklagare måste ju tagit ställning till om materialet räckt till ett åtal? Uppenbarligen var inte det fallet.

Det är ju det jag menar, polisen fattade inte misstankar och utredde saken så som dom borde och det berodde snarare på en välpolerad fasad och inte som någon (du?) skrev att man aktivit försöker dölja saker i den här härvan pga dom är religiösa osv
Citera
2021-03-30, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Har ju lite "inside" info. i och med ett gammalt "långtidsboende" jag har haft.

Ja det här blev jag också nyfiken på, kan du inte berätta lite mer, vad håller han för profil nu för tiden?
Citera
2021-03-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Visst åkte hon till plattan några dagar innan mordet och köpte en revolver av någon marockan?
Kan denne även hjälpt henne anlita en torped då hon fått kalla fötter innan mordet men var rädd för att svika Helge F , mannen hon red varje natt medan de fördrev djävulen etc etc

https://www.expressen.se/nyheter/exklusivt-han-hjalpte-sara-fore-mordet/
Jo, Sara den söta och rara åkte in till träsket på plattan för att köpa ett dödande vapen! Inte kan väl PK-pöbeln dömma rara Sara som tvingats dit av den Heliga Anden som vill så väl. Klart att det är synd om Sara och så blev domen som vanligt i vårt sjuka "tyckasyndom" samhälle.

Grädde med mos och piller i natursköna Vadstena medan Klanledaren Åsa gick fri. Sverige i ett nötskal, stör inte PK eller Guds planer lullar Die Dumme Schweden.
Citera
2021-03-30, 08:23
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Âr mördar- och pedofilprästen Helge Fossmo ute i samhället nu?
Citera
2021-03-30, 08:35
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är ju det jag menar, polisen fattade inte misstankar och utredde saken så som dom borde och det berodde snarare på en välpolerad fasad och inte som någon (du?) skrev att man aktivit försöker dölja saker i den här härvan pga dom är religiösa osv

Där tror jag att du misstar dig. Jag är övertygad om att församlingen gjorde sitt bästa för att mörka och skydda Helge från början. Han var ju pastor och mitt i den inre cirkeln. Jag talar nu om den inre kretsen och inte om församlingen i stort. Många medlemmar kände inte till vad som pågick. Naturligtvis påverkade detta polisutredningen negativt. Kom ihåg att detta handlade om en sekt.
Citera
2021-03-30, 08:36
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

Nej inte ännu. Men han kommer snart ut som jag fattat.
Citera
2021-03-30, 08:38
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jo, Sara den söta och rara åkte in till träsket på plattan för att köpa ett dödande vapen! Inte kan väl PK-pöbeln dömma rara Sara som tvingats dit av den Heliga Anden som vill så väl. Klart att det är synd om Sara och så blev domen som vanligt i vårt sjuka "tyckasyndom" samhälle.

Grädde med mos och piller i natursköna Vadstena medan Klanledaren Åsa gick fri. Sverige i ett nötskal, stör inte PK eller Guds planer lullar Die Dumme Schweden.

Visst är det så. Domen mot henne byggde mycket på känslor.
Citera
2021-03-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det måste ju till en tvist för att pressmeddelandet om dokumentären ska fånga medias intresse och för att folk ska vilja se den.

Eftersom hon tycks ha valt att delta är hon väl snarare possitiv, än negativ, till uppmärksamheten. Kanske tom så possitiv att hon gärna gasar på lite extra.

Är hon uppmärksamhetssökande har hon ju inget att förlora på detta utspel.
Det enda vi vet här är att ett team ville göra en dokumentär för att tjäna pengar. Vad som är Saras egna tankar efter alla år är ointressant då pengar är motivet idag för intervjun.

"Är hon uppmärksamhetssökande"? Jösses vilken naiv tanke, det är alla levande människor, men bara ALLA!

Vissa programmerade finns bakom draperier och andra sjunger ut i kör om sin längtan att bli sedda och respekterade. Programmet i sinnet lika förankrat som sol, luft och vatten. Älska mej så jag känner mej trygg till överlevnad så länge det går eller motsatsen, negativ uppmärksamhet-självmord!

Så är det att vara människa. Allt annat kommer att värderas och ältas tills du dör. Döden är din Sanning och allt annat är åsikter. Religion är bara längtans väg efter uppmärksamhet från "Den Store". Sara körde i diket efter att ha svalt en tragisk programmering! Rattfull så klart!
Senast redigerad av shivashambo 2021-03-30 kl. 09:02.
Citera
2021-03-30, 09:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

I HBO:s nya dokumentärserie ”Knutby – I blind tro” visas nya detaljer om mordet i Knutby.

Tidigare okända bilder från rekonstruktionsvideon visar att polisen ifrågasatt barnflickan när hon skulle visa mordet på Alexandra Fossmo.

Och efter 17 år, varav sju inlåst på rättspsyk, säger hon nu:

– Jag vet inte om hon levde eller inte. Hon kanske inte levde när jag kom dit.

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

– När jag tänkte på Alexandras reaktion vid första skottet, då är det ingenting. Det träffade höften, och det var ingen reaktion. Hur kan det vara så, jag förstår inte…, säger hon i sin första tv-intervju.

Av skotten som träffade Alexandra Fossmo träffade två huvudet. Enligt den tekniska utredningen var de så kallade påsittande skott, det vill säga att revolvern tryckts direkt, eller nästintill direkt, mot huvudet.

I rekonstruktionsvideon påstår Sara Svensson att hon aldrig gick så nära sitt offer. Istället stannade hon på 1-2 meters avstånd. Då uppmanar en utredare Svensson att ta om scenen, igen och igen.

– Du ska inte vara rädd för att gå nära, säger en av utredarna i videon.

Om detta stämmer är det för mig ganska chockerande uppgifter det kanske inte ens var barnflickan Sara Svensson som mördade Alexandra Fossmo?

https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/

Rättsmedicinarna hade märkt direkt om det varit så att kroppen redan var död när hon sköt på den så det var den inte.
Citera
2021-03-30, 09:33
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

Han har fått tidsbestämt straff och kommer med största sannolikhet att friges det här året.

Undrar vad han har för framtidsplaner. Skall han starta en ny kyrka tro?

Helge Fossmos Kyrka av Sista Dagars Heliga.
Citera
2021-03-30, 10:07
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Rättsmedicinarna hade märkt direkt om det varit så att kroppen redan var död när hon sköt på den så det var den inte.

Ja, precis vad jag redan sagt. Att folk inte fattar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in