2021-03-30, 09:09
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
Ja lite tvetydig text av Linderborg. I just detta fall handlar det väl om att kvinnan själv gör saker hon sedan kanske ångrar eller missuppfattar själv i efterhand. Men å andra sidan är det högst oklart om hon verkligen var så berusad, enligt GLs blogg. Jag tycker det är medias och många framstående metoo-aktivisters (vill inte ens kalla dom feminister) påståenden och fokus på enstaka ordval ("kladda") som är stora problemet här. En viktig poäng i hennes text är att Metoo tenderar att alltid se kvinnor som goda oavsett vad. Metoo var jättebra i grunden för att belysa alla gråzoner men när det mynnar ut i en massa lösa anklagelser mot män och där man inte kan acceptera rättsstaten så är man skyldig att berätta vilket alternativ man vill se för rättsskipning.

Nu är vi lite utanför ämnet men vill ändå kommentera. En ”massrörelse” har ofta en kort livslängd just för att den blir psykotisk och inte ifrågasatt i första skedet.

I andra skedet så blir det en nackdel med Metoo i fall som detta.

Jättebra att debatten nu blir genomlyst! Visst finns det offer i denna soppa också som alltid.
Citera
2021-03-30, 09:11
Medlem
Finns presskonferensen med Göran att lyssna på nånstans?
Citera
2021-03-30, 09:13
Avslutad
Med hänsyn till att Lambertz blev hämtad av polis i sitt hem, och därmed utskämd inför sina grannar, tvingad in i häkte pga en annans människas påstående, så var Lambertz väldigt återhållsam vid den där pressträffen utanför sitt hus, inte besinningslös som Åsa Linderborg skriver idag i Aftonbladet. Det är väldigt viktigt att oskyldigt anklagade får ge utryck fritt för sina känslor. Den där pressträffen utanför Lambertz hus är ett steg i rätt riktning för juridiskt oskyldigt anklagade män och kvinnor.
Citera
2021-03-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du kan också verifiera att datumen stämmer (dvs, kameran går rätt) genom att titta på bilden där hon håller i smörgåstårtan. Den är tagen 1 oktober 2012. Det råkar vara Lektyrfotografens födelsedag...
Nu ser jag inte bilden, men om du säger att datumet stämmer tack vare födelsedagen. Vet du om även årtalet stämmer? Kanske bara ett hugskott utan betydelse. Inte för att jag vet eller tror att det är någon elak masterplan. Tänker att det kan stödja någon slags uppfattning om vad som ev stämmer eller inte.
Citera
2021-03-30, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Nja i tanke på vad Åsa skrivit förr och även den senaste tycker jag hon mer är inne på att mannen ska få lägre eller inget straff bara för att kvinnan var däckad
Men kan inte använda sprit som ursäkt att våldta , är hon (hen) däckad så rör hen inte .. inte svårare än så
Låter som att du citerar Åsa.
Citat:
Jag menar inte att den som dricker sig plakat får skylla sig själv om hen blir tafsad på eller våldtagen.
Citera
2021-03-30, 09:19
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Med hänsyn till att Lambertz blev hämtad av polis i sitt hem, och därmed utskämd inför sina grannar, tvingad in i häkte pga en annans människas påstående, så var Lambertz väldigt återhållsam vid den där pressträffen utanför sitt hus, inte besinningslös som Åsa Linderborg skriver idag i Aftonbladet. Det är väldigt viktigt att oskyldigt anklagade får ge utryck fritt för sina känslor. Den där pressträffen utanför Lambertz hus är ett steg i rätt riktning för juridiskt oskyldigt anklagade män och kvinnor.
Vaddå utskämd?! Hade han inte våldtagit sina gäster, så hade han sluppit "bli utskämd"
Idioti
Citera
2021-03-30, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Finns presskonferensen med Göran att lyssna på nånstans?
Ja, sök på video och pressträff så hittar du den.
Citera
2021-03-30, 09:21
Medlem
Houslers avatar
Jag tycker att vi ska omyndigförklara alla män som inte kan hålla klockspelet i styr för att de blir svaga i anden och i köttet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Om kvinnor aldrig kan ta ansvar för något, och att man alltid ska skylla på män oavsett vad som hänt, då är det väl ändå rimligt att vi omyndigförklarar alla kvinnor? Så får ni samma behandling och rättigheter som ett barn under 18 år.

Om vi kör på det, då kan jag faktiskt fundera på att acceptera ditt resonemang.
Citera
2021-03-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djangen
Ja det är vad jag sa då hon uttnyttjat Lambertz sexuellt för att falskanmäla.

Du kanske borde citera hela inlägget istället så folk får se vad du svarar på.
Hur kommer det sig att du väljer att försvara en sådan som GL? Ingår ni i samma våldtäktsring? Eller har ni en pedofilring? Kanske du är en av deras knulltroféer.
Jag kan inte förstå att någon annars frivilligt väljer att försvara en sådan person. En person som har ett förhållande men bjuder hem "någon som är som en dotter" vid jul. Han försöker närma sig henne men blir avvisad. Då sätts plan B igång vilken går ut på att förse kvinnan med mängde med alkohol och därefter försöka igen.
Naturligtvis har GL inte våldtagit någon för "han blir ju bara lite kladdig då han dricker alkohol".

Jag hoppas att du och de andra som försvarar honom och liknande fall inte lever ihop med någon annan, har era mödrar vid liv, har systrar eller döttrar för det är sådana som er som gör att en sådan som GL kan löpa fri. Det är ju bara att skylla på "jag blir lite kladdig när jag dricker alkohol" när man valt att supa ned en kvinna och satt på henne.
Citera
2021-03-30, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Vaddå utskämd?! Hade han inte våldtagit sina gäster, så hade han sluppit "bli utskämd"
Idioti
Vad har du för övertygande bevisning för att Lambertz är skyldig? Då får du överlämna dom bevisen till polisen.
Citera
2021-03-30, 09:28
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Hur kommer det sig att du väljer att försvara en sådan som GL? Ingår ni i samma våldtäktsring? Eller har ni en pedofilring? Kanske du är en av deras knulltroféer.
Jag kan inte förstå att någon annars frivilligt väljer att försvara en sådan person. En person som har ett förhållande men bjuder hem "någon som är som en dotter" vid jul. Han försöker närma sig henne men blir avvisad. Då sätts plan B igång vilken går ut på att förse kvinnan med mängde med alkohol och därefter försöka igen.
Naturligtvis har GL inte våldtagit någon för "han blir ju bara lite kladdig då han dricker alkohol".

Jag hoppas att du och de andra som försvarar honom och liknande fall inte lever ihop med någon annan, har era mödrar vid liv, har systrar eller döttrar för det är sådana som er som gör att en sådan som GL kan löpa fri. Det är ju bara att skylla på "jag blir lite kladdig när jag dricker alkohol" när man valt att supa ned en kvinna och satt på henne.

Har läst tråden sedan 07 och det här var det i särklass mest fanatiska inlägg som skrivits sedan dess.
Citera
2021-03-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter

Har själv satt på en "share" kossor när jag varit dyngrak, haft värsta ångesten dagen efter osv. Är det rimligt att jag anmäler dessa för våldtäkt? Vore sjysst med lite skadestånd dessa tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in