Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Kan mycket väl vara ett försök av Lena att få till ett "fredsavtal" dem emellan denna kväll. En sista chans till det nu när de båda ska resa bort på olika resor. Men det var en grav missbedömning av Lena. Av situationen.
För SD var rasande svartsjuk över att Lena skulle med geo-vänner till Norge. Trots att han själv skulle åka till USA med HD. En mycket märklig inställning, kan jag tycka.
Hans vrede i detta läge förstod kanske inte Lena. Inte att den var så stark.
Så tror jag att det var.
Om man ser deras kommunikation mordkvällen är Lena inbjudande och vill gärna ha lite kvalitetstid med SD innan de åker. Han däremot är ytterst nonchalant och extremt upptagen.
Kan misstänka Lena räknar bort en träff med han den natten och skickar loggremsan som en surdeg med ytterligare en radering av fusklogg. Typ ”Ok, tack för kaffet”.
Fast du kan ha rätt att det skulle vara ytterligare en invit.
Jag skrev det i förra inlägget att jag tror att incidenten den 11:e hänger direkt ihop med mordkvällen den 15:e och därför blir loggremsan häri sekundär.
Jag tror som du att hon grovt underskattat honom. Troligen under en tid.
Svartsjukan från SD som du nämner är faktiskt värt en funderare.
Det kan bottna i att SD och HD har gett varandra sin bästa tid men att den är förbi, något ingen av de vill riktigt erkänna öppet utan kör konstgjord andning med USA resan och grejor.
Läste i HD:s förhör att de ej varit intima på länge och när hon närmar sig honom i sängen var han som en degklump. Avsaknaden av sexuella känslor går ej att dölja.
Jag tror att hans känslor för HD på det sexuella planet dog för många, många år sen. Jag tror också han blivit mer beroende av sexet med LW än han erkänner därav svartsjuka (bitterhet?).
Nu går han i HDs ledband och bor på nåder i det topplånade huset och tjafsar om raderade loggar titt som rätt med exet.
Utan kontroll av LW kan han ej veta om hon pushat anmälan vidare offentligt och riskerat fängelse. Loggtjafset hade blivit en ”nerver ending story” eftersom HD vägrade inse sina fuskloggar och göra rätt för sig. För vem är SD att anklaga HD för och göra fel...
Vilken rävsax för SD med denna växande vanmakt och kontrollförlust på alla håll och kanter.
Det är väl ungefär så fragmenterat som jag ser det. Just nu.