2021-03-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena tyckte själv att kärleksrelationer var utmanade. Hon hade bl.a. rädsla att bli övergiven. Det är svårt att bygga en seriös långvarig relation med en människa som har sådan problematik. Med vänner däremot var hon inte labil, nej.

Men det kräver väl en långvarig relation? Mats var väl en av de längre. Då var SD och fotade bakom fönstret stup i kvarten.
Citera
2021-03-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena tyckte själv att kärleksrelationer var utmanade. Hon hade bl.a. rädsla att bli övergiven. Det är svårt att bygga en seriös långvarig relation med en människa som har sådan problematik. Med vänner däremot var hon inte labil, nej.

Troligen mindre med en trygg och stabil person. Men den rädslan som hon bar med sig gjorde säkert att hon var rädd för att bli för engagerad i någon. Sorgligt.
Citera
2021-03-30, 01:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen mindre med en trygg och stabil person. Men den rädslan som hon bar med sig gjorde säkert att hon var rädd för att bli för engagerad i någon. Sorgligt.

Det spelade ju ingen roll. Hon hade ju fortfarande kontakt med varenda pojkvän och KK hon haft. Hon släppte dem ju aldrig utan ville fortsätta som "vänner". Hon lade ner kopiöst mycket tid på att chatta med dem allihop. Så det kan ha berott på separationsångesten? Hur skulle hon haft tid över för ett seriöst förhållande? Hur roligt hade det varit för den mannen när hon hela tiden satt och chattade med sina ex?
Citera
2021-03-30, 01:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja loggremsan är en tolkningsfråga och helt klart är 17 raderingar ett hett ämne hos paret D. ”Happy wife- happy life” heter det visst.

Jag menar mer att vad SD tolkar det som behöver inte nödvändigtvis vara LWs syfte med bilden. En möjlig variant är att hon bara får ut sin frustration över hans nonchalanta sätt den kvällen genom skicka bilden och därmed visa att även denna är raderad pga fusk? Ingen diskussion, ingen inbjudan, bara ett konstaterande som ett i mängden av flera raderade.

Eftersom jag tror att de tidigare, märkliga, incidenterna den 11:e har direkt koppling till själva mordet den 15:e tvivlar jag på att remsan som sådan är den utlösande faktorn.

Tillfället gör tjuven likaväl som mördaren gissar jag.
Det finns iofs en tredje variant, ett mellanting, där remsan blir en trigger - utan att utesluta hans genrep på helgen som han då uppenbart backar ur.
Dvs om han överväger mord men är vacklande, remsan blir en reminder om cachekrig och kickoff i sista minuten innan USA.
Planlagt men hastigt beslut ang iscensättande.

Sen iväg på drömresa med drömkvinnan, det ska bli så bra nu.
Han klarar ju uppenbart inte av att lämna LW och i hans fyrkantiga värld ser väl lösningar på problem ut så där, han har resonerat i lika absurda termer förut.
Citera
2021-03-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
+ LW som var besatt av honom. Antagligen därför hon var så segerviss. Hon visste att om hon kunde hålla HD borta från honom så hade hon ingen mer att konkurrera med. Ingen annan ville ha honom. Och HD hade till synes gått vidare till Sillen. Hon behövde bara vänta tills SD insåg det. USA-resan måste verkligen ha stört hennes planer.

Jag ser inte alls den bilden. Lena hade medvetet arbetat för en frigörelse från SD, från början med tveksamma resultat men LW fortsatte mot samma långsiktiga mål. LW erkände öppet allt för sina vänner, utan att dölja sina fel. Hon pratade med alla gamla vänner, diskuterade och vände på alla stenar, sökte hjälp och hamnade slutligen rätt hos sin fd kollega. Men hon gav aldrig upp.

Du tror inte att alla dessa samtal mm förändrar ens sätt att se på sin situation? Förändrar en och gör att man tänker/agerar annorlunda?

Särskilt hos en högutbildad, smart person som LW som egentligen redan gett en av de bästa analyser jag sett av situationen MEN som fullständigt rasade samman pga hennes känslomässiga barntrauma. Hon föll ihop som ett korthus i gråtande, bedjande och tiggande förnedring om kärlek. Varje gång SD medvetet tryckte på Knappen.
Citera
2021-03-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det spelade ju ingen roll. Hon hade ju fortfarande kontakt med varenda pojkvän och KK hon haft. Hon släppte dem ju aldrig utan ville fortsätta som "vänner". Hon lade ner kopiöst mycket tid på att chatta med dem allihop. Så det kan ha berott på separationsångesten? Hur skulle hon haft tid över för ett seriöst förhållande? Hur roligt hade det varit för den mannen när hon hela tiden satt och chattade med sina ex?

Mina gamla ex är fortfarande mina högt värderade vänner som jag har flitig kontakt med och alltid är välkommen att övernatta i mitt/vårt hem. Vänner skall man vårda väl.
Citera
2021-03-30, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Mina gamla ex är fortfarande mina högt värderade vänner som jag har flitig kontakt med och alltid är välkommen att övernatta i mitt/vårt hem. Vänner skall man vårda väl.
Vad menar hon här? Barnen har varit ensamma ett par nätter. Vart har hon varit då?
Förhör är 2019-09-04.

FL 1: Är det liksom okej för barnen att han gör så?
HD: Mm. Jag vet att han brukar fråga ... ja men att han frågar dom om det är okej och då
beror det ju på hur dom mår. Ibland tycker dom inte att det är okej att han går ut och då gör
han inte det och ibland tycker dom det.
FLI: Finns han att nå på telefon såna tillfällen så att säga när han om barnen skulle bli oroliga
tänker jag, om han är ute på natten.
HD: Det vet inte jag.
FLI: Jag tänker att det kanske är en trygghet för flickorna och veta att dom kan nå pappa.
HD: Ja det är klart att det är en trygghet och veta.
FL 1: Men det är inget du vet om det är så ?
HD: Nej nej det kan jag inte säga säkert jag är inte med och ser
FLI: Men vad tror du ?
HD: .... nej jag vill inte svara på det jag vill inte spekulera.
FL 1: Brukar du själv lämna barnen så här på nätterna ?
HD: Nej jag går ju, alltså ja dom har vart själva nu ett par nätter här ehh men annars nej jag går inte ut på kvällar jag sover ju."
Citera
2021-03-30, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan mycket väl vara ett försök av Lena att få till ett "fredsavtal" dem emellan denna kväll. En sista chans till det nu när de båda ska resa bort på olika resor. Men det var en grav missbedömning av Lena. Av situationen.

För SD var rasande svartsjuk över att Lena skulle med geo-vänner till Norge. Trots att han själv skulle åka till USA med HD. En mycket märklig inställning, kan jag tycka.

Hans vrede i detta läge förstod kanske inte Lena. Inte att den var så stark.

Så tror jag att det var.

Om man ser deras kommunikation mordkvällen är Lena inbjudande och vill gärna ha lite kvalitetstid med SD innan de åker. Han däremot är ytterst nonchalant och extremt upptagen.

Kan misstänka Lena räknar bort en träff med han den natten och skickar loggremsan som en surdeg med ytterligare en radering av fusklogg. Typ ”Ok, tack för kaffet”.

Fast du kan ha rätt att det skulle vara ytterligare en invit.

Jag skrev det i förra inlägget att jag tror att incidenten den 11:e hänger direkt ihop med mordkvällen den 15:e och därför blir loggremsan häri sekundär.
Jag tror som du att hon grovt underskattat honom. Troligen under en tid.

Svartsjukan från SD som du nämner är faktiskt värt en funderare.

Det kan bottna i att SD och HD har gett varandra sin bästa tid men att den är förbi, något ingen av de vill riktigt erkänna öppet utan kör konstgjord andning med USA resan och grejor.

Läste i HD:s förhör att de ej varit intima på länge och när hon närmar sig honom i sängen var han som en degklump. Avsaknaden av sexuella känslor går ej att dölja.

Jag tror att hans känslor för HD på det sexuella planet dog för många, många år sen. Jag tror också han blivit mer beroende av sexet med LW än han erkänner därav svartsjuka (bitterhet?).

Nu går han i HDs ledband och bor på nåder i det topplånade huset och tjafsar om raderade loggar titt som rätt med exet.

Utan kontroll av LW kan han ej veta om hon pushat anmälan vidare offentligt och riskerat fängelse. Loggtjafset hade blivit en ”nerver ending story” eftersom HD vägrade inse sina fuskloggar och göra rätt för sig. För vem är SD att anklaga HD för och göra fel...

Vilken rävsax för SD med denna växande vanmakt och kontrollförlust på alla håll och kanter.

Det är väl ungefär så fragmenterat som jag ser det. Just nu.
Citera
2021-03-30, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad menar hon här? Barnen har varit ensamma ett par nätter. Vart har hon varit då?
Förhör är 2019-09-04.

FL 1: Är det liksom okej för barnen att han gör så?
HD: Mm. Jag vet att han brukar fråga ... ja men att han frågar dom om det är okej och då
beror det ju på hur dom mår. Ibland tycker dom inte att det är okej att han går ut och då gör
han inte det och ibland tycker dom det.
FLI: Finns han att nå på telefon såna tillfällen så att säga när han om barnen skulle bli oroliga
tänker jag, om han är ute på natten.
HD: Det vet inte jag.
FLI: Jag tänker att det kanske är en trygghet för flickorna och veta att dom kan nå pappa.
HD: Ja det är klart att det är en trygghet och veta.
FL 1: Men det är inget du vet om det är så ?
HD: Nej nej det kan jag inte säga säkert jag är inte med och ser
FLI: Men vad tror du ?
HD: .... nej jag vill inte svara på det jag vill inte spekulera.
FL 1: Brukar du själv lämna barnen så här på nätterna ?
HD: Nej jag går ju, alltså ja dom har vart själva nu ett par nätter här ehh men annars nej jag går inte ut på kvällar jag sover ju."

Över huvud taget är det svårt att veta vad som är sant eller inte när HD uttalar sig. Annars låter det som att tjejerna var ensamma hemma ett par nätter under hennes barnvecka.

Rent allmänt tycker jag deras omhändertaganden av barnen är märklig.

EDIT. Eller relation, tre separata planeter HD, SD och Barnen verkar cirkulera runt mer eller mindre utan kontakt.
Senast redigerad av Remark 2021-03-30 kl. 02:55.
Citera
2021-03-30, 02:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag ser inte alls den bilden. Lena hade medvetet arbetat för en frigörelse från SD, från början med tveksamma resultat men LW fortsatte mot samma långsiktiga mål. LW erkände öppet allt för sina vänner, utan att dölja sina fel. Hon pratade med alla gamla vänner, diskuterade och vände på alla stenar, sökte hjälp och hamnade slutligen rätt hos sin fd kollega. Men hon gav aldrig upp.

Du tror inte att alla dessa samtal mm förändrar ens sätt att se på sin situation? Förändrar en och gör att man tänker/agerar annorlunda?

Särskilt hos en högutbildad, smart person som LW som egentligen redan gett en av de bästa analyser jag sett av situationen MEN som fullständigt rasade samman pga hennes känslomässiga barntrauma. Hon föll ihop som ett korthus i gråtande, bedjande och tiggande förnedring om kärlek. Varje gång SD medvetet tryckte på Knappen.

Citat:

Men hon agerade ju inte annorlunda. Allt handlade ju fortfarande om SD i alla hennes konversationer med andra och hon betedde sig ju likadant mot SD som innan. Hotade och krävde att han skulle lyda henne och att han skulle komma till henne och ha sex när det passade henne.

Hon berättade för alla sina vänner hur elak SD var mot henne. Alla sa åt henne att lämna. Hon var ju givetvis tvungen att ha en ursäkt till varför hon inte lämnade om hon ville att de skulle fortsätta lyssna på henne. Då blev ursäkten att hon ville men inte "kunde". Att hon gick i terapi för att få hjälp att lämna. Det betyder inte att hon ville lämna. Jag tror att hon använde terapin till att älta att SD var så elak som inte lämnade HD. Och att JG vänt henne ryggen. Samma saker som hon ältade med alla sina vänner.

Hennes terapeut sa väl att de jobbade med att hon inte skulle behöva söka bekräftelse från andra? Att hon skulle bli starkare i sig själv? Jag ser inte alls att de var på väg att lyckas med det. Tvärtom så sökte hon väl bara mer och mer bekräftelse från andra? Fler och fler simultana KKs, hysteriskt loggande och skapande av egna burkar. Det blev ju bara värre och värre.

Citat:
Särskilt hos en högutbildad, smart person som LW

Ja, hon visste exakt vad hon skulle säga för att bli trodd och få sympati. Hon läste förstås på om kvinnor i destruktiva relationer och lärde sig vad hon skulle säga och hur hon skulle bete sig för att få "hjälp". Men sanningen ser man i hennes och SDs konversationer. Hon försökte inte lämna. Hon var minst lika manipulativ och psykopatisk mot honom som han var mot henne. Anmälningarna och skitsnacket till hennes vänner var bara en del i maktkampen.

Har du ens läst deras konversationer?
Citera
2021-03-30, 02:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Över huvud taget är det svårt att veta vad som är sant eller inte när HD uttalar sig. Annars låter det som att tjejerna var ensamma hemma ett par nätter under hennes barnvecka.

Rent allmänt tycker jag deras omhändertaganden av barnen är märklig.
Jo, det är ju rätt svajigt, helskum. Det mesta hon säger är paradoxalt.

Inom loppet av en millisekund har hon ändrat åsikt om radering.

1. Hon var så förbannad och arg.
2. Raderar regelbundet pga minnet i mobilen.
Påminner om hur hon brister ut spontant att hon hoppas LW försvunnit för gott - och snabbt slätar över. Med reservation kring att hon hoppades att hon var död, det justerades aldrig till det bättre.

Inte helt förvånad att SD inte begrep allt ang hennes önskningar kring hatobjektet.

LW betecknade honom som "totalt handikappad socialt och känslomässigt" vilket väl ingen missat, totalt lost på den fronten, vilket han tycks medge i nåt svagt ögonblick.

SD:
"Jag staplar mig fram i samliv med andra. Fattar ingenting. Jag är trasig och låst och bunden av mina begränsningar - sådana jag fått av livet tidigt och nyligen och sådana som helt enkelt har med egen oförmåga att göra."
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 03:28.
Citera
2021-03-30, 03:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Om man ser deras kommunikation mordkvällen är Lena inbjudande och vill gärna ha lite kvalitetstid med SD innan de åker. Han däremot är ytterst nonchalant och extremt upptagen.

Kan misstänka Lena räknar bort en träff med han den natten och skickar loggremsan som en surdeg med ytterligare en radering av fusklogg. Typ ”Ok, tack för kaffet”.

Fast du kan ha rätt att det skulle vara ytterligare en invit.

Jag skrev det i förra inlägget att jag tror att incidenten den 11:e hänger direkt ihop med mordkvällen den 15:e och därför blir loggremsan häri sekundär.
Jag tror som du att hon grovt underskattat honom. Troligen under en tid.

Svartsjukan från SD som du nämner är faktiskt värt en funderare.

Det kan bottna i att SD och HD har gett varandra sin bästa tid men att den är förbi, något ingen av de vill riktigt erkänna öppet utan kör konstgjord andning med USA resan och grejor.

Läste i HD:s förhör att de ej varit intima på länge och när hon närmar sig honom i sängen var han som en degklump. Avsaknaden av sexuella känslor går ej att dölja.

Jag tror att hans känslor för HD på det sexuella planet dog för många, många år sen. Jag tror också han blivit mer beroende av sexet med LW än han erkänner därav svartsjuka (bitterhet?).

Nu går han i HDs ledband och bor på nåder i det topplånade huset och tjafsar om raderade loggar titt som rätt med exet.

Utan kontroll av LW kan han ej veta om hon pushat anmälan vidare offentligt och riskerat fängelse. Loggtjafset hade blivit en ”nerver ending story” eftersom HD vägrade inse sina fuskloggar och göra rätt för sig. För vem är SD att anklaga HD för och göra fel...

Vilken rävsax för SD med denna växande vanmakt och kontrollförlust på alla håll och kanter.

Det är väl ungefär så fragmenterat som jag ser det. Just nu.
Citat:
Kan misstänka Lena räknar bort en träff med han den natten

Det skulle hon aldrig göra. När han inte lydde så hotade hon honom och fick som hon ville. Det är tydligt när man läser deras konversationer. Hon accepterade aldrig ett "nej".

Citat:
För vem är SD att anklaga HD för och göra fel...

Och vem var LW att anklaga HD för att göra fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in