2021-03-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
MÅnGa VåLdtÄkTsOFEer BLir utSaTta fLeRa gÅNgEr.

MåNgA MäN LoCkAs TiLl SkaDADE kvINNor.

Håll käften kärringjävel.

Varför skriver du sån skit för? Klart att varken våldtäkter eller kvinnor som blir utsatta flera gånger för våldtäkt är VANLIGT. Är du helt från vettet?

Tror du SERIÖST att MÅNGA män lockas av att våldta kvinnor som redan blivit våldtagna?

Du borde fan också spärras in på psyk din gamla vidriga subba.
Tack du är beviset på bristerna hos vissa män.
Citera
2021-03-29, 23:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
För vad? Att ha anmält våldtäkt? Du borde verkligen läsa artikeln i Expressen, många våldtäktsoffer har blivit utsatta flera gånger. Många män lockas till kvinnor som är ”skadade” och lätta att kontrollera.

Borderline-tjejer är aldrig lätta att kontrollera, den som påstår något sådant har aldrig haft nära kontakt med en sådan tjej.
Citera
2021-03-29, 23:17
Medlem
Mer.info.007s avatar
Är EA ett fall för UG? Eller behöver sjukvården anmälas?
Citera
2021-03-29, 23:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Är EA ett fall för UG? Eller behöver sjukvården anmälas?
Efter psykiatrireformen så är det nästan omöjligt att hålla dessa galningar inspärrade någon längre tid. Så det är snarare lagstiftningen som bör ses över.
Citera
2021-03-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen har heller påstått att "sex utan samtycke" inte skulle vara ett brott. Vem fan argumenterar du med? Dina egna demoner?

Om sex utan samtycke inte var en fråga så hade hela Lambertz-gate inte ens funnits. Vilka demoner slåss du med?
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Det är du som bevisar varför män är totalt ointresserade av kvinnor i dagens Sverige, annat än att ha er som ett knullhål. Knappt ens det längre.

Jordens sunkigaste kvinnor, de bor alla i Sverige, den saken är säker. Ni har fått allt serverat på ett silverfat och kolla hur ni beter er? Otacksamma lilla slyna.

Likt EA så fick hon ett finger av GL, men tog istället hela handen. Likt alla jävla slynor i detta land.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 23:22.
Citera
Medlem
Förstår jag tråden rätt att Lambertz är ett gubbslem av rang?
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Han använder ett grovt språk men han har rätt. mvh
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Intressant fall. I många fall gällande våldtäkt är det ju ofta ord som står mot ord och det är svårt att bevisa något. Men i detta fall finns massvis av fakta och allt, precis allt, visar att det är EA som ljuger. Man har sagt att hon är "psykiskt sjuk", men stämmer verkligen detta? Jajjemän, det stämmer. Som ni vet fattar människor som är psykiskt sjuka ofta dåliga beslut. Nedan lite mer fakta om EA och hennes tvångsvård och psykiska hälsa.. Ber om ursäkt om detta redan avhandlats i tråden.

Att få psykisk tvångsvård i Sverige är mycket svårt. Även om man själv eller anhöriga själva försöker. Får man tvångsvård är man en mycket psykiskt sjuk människa. Med tanke på hur sjuk EA är så är det väl inte oväntat att dessa påhittade anmälningar om våldtäkt inträffar. Inte en gång, inte två gånger utan tre gånger. Än så länge. Vem är nästa?

I början av 2012 blev EA intagen för tvångsvård. En intressant detalj är att hon då inte alls hette EA. Hon hade då samma efternamn men fyra(!) andra förnamn. Nuvarande förnamn fanns inte med. Jag fortsätter att kalla henne EA för enkelhetens skull

EA "lider av ett livshotande psykiskt och somatiskt tillstånd som hon själv har bristande insikt i".Kan väl tolkas som att EA har lite dålig koll på vad hon gör.

"EA lider av en allvarlig psykisk störning. På grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt har hon ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård". Låter väl inte som en stabil person.

"EA har medgett sådan vård och uppgett att hon inte litar tillräckligt på sig själv för att än så länge kunna vårdas i öppenvård". EA säger alltså själv att hon är för psykiskt störd för att kunna vistas i samhället.

Tvångsvård sker vid Farsta/Skarpnäck. Inte ett ställe för en person som kan kalla sig frisk.

Senare under 2012 är det dags för utvärdering av tvångsvården och hur bra EA mår. En intressant detalj är att EA då har dumpat sina tidigare fyra förnamn och går nu under nuvarande namnet "EA". Hennes tillstånd har då "successivt förbättrats" men tvångsvård forsätter under resten av året. Positivt att hon inte felaktigt kunnat anklaga någon för våldtäkt under denna tid.

I mitten av 2013 skrivs EA ut från tvångsvården. Att tvångsvårdas så länge är ovanligt och tyder på att man definitivt har mycket få knivar i lådan. Noterbart är att det inte betyder att man har begränsat intellekt. I EAs fall verkar intellektet finnas där men det grumlas av den mycket allvarliga psykiska störningen. Drygt ett år under tvångsvård är extremt dyrt. Räkna med en kostnad på minst tio miljoner om någon undrar.

Med tanke på att EA fortfarande håller på med påhittade anklagelser om våldtäkt, åter igen fabriksåterställer sin iPhone, innan den lämnas till polisen, klipper åter ihop passande ljudklipp, ringer ett 30 minuter samtal när hon är "däckad, och raderar selektivt SMS som inte passar anmälan så tyder det på att hon fortfarande är mycket svårt psykiskt störd.

Hennes påhittade anklagelser har hittills skapat otroliga problem för tre individer som är helt oskyldiga. EA borde IMHO omedelbart tas in för tvångsvård innan hon skadar ännu fler personer.

Till att börja med, tack så mycket för ny information!

En sak som gör mig lite konfunderad är dock det du skriver om hennes namn. Det kan inte vara så att hon helt enkelt kallats lite olika saker i olika dokument? Anledningen till min fråga är att hon redan år 2000 hade samma fyra förnamn som hon har idag, däribland det som initialen "E" står för. Så har hon bytt och sedan bytt tillbaka igen under årens lopp?
Citera
2021-03-29, 23:20
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Intressant fall. I många fall gällande våldtäkt är det ju ofta ord som står mot ord och det är svårt att bevisa något. Men i detta fall finns massvis av fakta och allt, precis allt, visar att det är EA som ljuger. Man har sagt att hon är "psykiskt sjuk", men stämmer verkligen detta? Jajjemän, det stämmer. Som ni vet fattar människor som är psykiskt sjuka ofta dåliga beslut. Nedan lite mer fakta om EA och hennes tvångsvård och psykiska hälsa.. Ber om ursäkt om detta redan avhandlats i tråden.

Att få psykisk tvångsvård i Sverige är mycket svårt. Även om man själv eller anhöriga själva försöker. Får man tvångsvård är man en mycket psykiskt sjuk människa. Med tanke på hur sjuk EA är så är det väl inte oväntat att dessa påhittade anmälningar om våldtäkt inträffar. Inte en gång, inte två gånger utan tre gånger. Än så länge. Vem är nästa?

I början av 2012 blev EA intagen för tvångsvård. En intressant detalj är att hon då inte alls hette EA. Hon hade då samma efternamn men fyra(!) andra förnamn. Nuvarande förnamn fanns inte med. Jag fortsätter att kalla henne EA för enkelhetens skull

EA "lider av ett livshotande psykiskt och somatiskt tillstånd som hon själv har bristande insikt i".Kan väl tolkas som att EA har lite dålig koll på vad hon gör.

"EA lider av en allvarlig psykisk störning. På grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt har hon ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård". Låter väl inte som en stabil person.

"EA har medgett sådan vård och uppgett att hon inte litar tillräckligt på sig själv för att än så länge kunna vårdas i öppenvård". EA säger alltså själv att hon är för psykiskt störd för att kunna vistas i samhället.

Tvångsvård sker vid Farsta/Skarpnäck. Inte ett ställe för en person som kan kalla sig frisk.

Senare under 2012 är det dags för utvärdering av tvångsvården och hur bra EA mår. En intressant detalj är att EA då har dumpat sina tidigare fyra förnamn och går nu under nuvarande namnet "EA". Hennes tillstånd har då "successivt förbättrats" men tvångsvård forsätter under resten av året. Positivt att hon inte felaktigt kunnat anklaga någon för våldtäkt under denna tid.

I mitten av 2013 skrivs EA ut från tvångsvården. Att tvångsvårdas så länge är ovanligt och tyder på att man definitivt har mycket få knivar i lådan. Noterbart är att det inte betyder att man har begränsat intellekt. I EAs fall verkar intellektet finnas där men det grumlas av den mycket allvarliga psykiska störningen. Drygt ett år under tvångsvård är extremt dyrt. Räkna med en kostnad på minst tio miljoner om någon undrar.

Med tanke på att EA fortfarande håller på med påhittade anklagelser om våldtäkt, åter igen fabriksåterställer sin iPhone, innan den lämnas till polisen, klipper åter ihop passande ljudklipp, ringer ett 30 minuter samtal när hon är "däckad, och raderar selektivt SMS som inte passar anmälan så tyder det på att hon fortfarande är mycket svårt psykiskt störd.

Hennes påhittade anklagelser har hittills skapat otroliga problem för tre individer som är helt oskyldiga. EA borde IMHO omedelbart tas in för tvångsvård innan hon skadar ännu fler personer.

Denna story står i direkt kontrast mot de bilder vi har kunnat hitta, de som Lektyrfotografen har tagit. Dessa berättar att de har varit tillsammans från mitten av 2012, och att hela december 2012 har spenderats utomlands, kanske i Thailand. Funkar dåligt med den tvångsvård du hävdar. Det finns bilder tagna från och med 2012-05 och varje månad året 2012 ut. Det finns en längre paus under 2013 där något skulle kunnat ske, men annars är det enligt dessa bilder helt omöjligt att hon skulle kunnat tvångsvårdas och suttit inspärrad under denna tid du nämner. I övrigt spänner bildernas datum över hela deras förhållande, som vi sedan tidigare kunnat se längden av, utan signifikanta uppehåll. Det är alltså extremt osannolikt att datumen är manipulerade (och det finns ingen som helst anledning till att de skulle vara det).

Din story stämmer alltså inte alls. Innan maj 2012 vet vi inget, och i den där pausen under 2013 kan något ha hänt, men du behöver förklara mycket här anser jag.
Citera
2021-03-29, 23:20
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Borderline-tjejer är aldrig lätta att kontrollera, den som påstår något sådant har aldrig haft nära kontakt med en sådan tjej.

Gäller bara att man har hög sexdrift och alltid redo att ge dom kuken när det ska börjas käbblas.
Citera
2021-03-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Det blir inte våldtäkt om du frivilligt sålt sex, det finns inget tvång inblandat. Oaktsam våldtäkt om man ligger med traffickingoffer men det gäller väl knappast dig.
Sen så finns det en gråzon om någon man tar sig friheter och vill göra mer än du gått med på, är det vad du syftar på, att män varit väldigt hårdhänta mot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in