2021-03-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Någon i laget bör väl besitta kunskapen hur man lagrar glöd.

Utröstade "Rud" berättade på Instagram att Dennis kunde göra upp eld utan tändstål så det var inga problem. Lite trist att det inte visades eller kom fram, om det nu är så.
Senast redigerad av Mollymori 2021-03-29 kl. 14:47. Anledning: Stavfel
2021-03-29, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Jag har en ide vi hänger lite fiskbitar på en gren när det är 13 grader varmt och tror att det ska torka.

Modigt av Wrenkler att köra sitt eget race, även om han har helt tokiga idéer. Det är nog få som hade vågat norpa åt sig fisken i det läget och bara "filea" den rätt upp och ner. Det var inte heller speciellt smart att försöka pakta med folk efter så kort tid.

Hursomhelst ligger han nog rätt pyrt till om hans lag skulle hamna i öråd. Ingen verkar uppskatta hans idéer. Ingen verkar uppskatta hans närvaro heller för den delen.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-03-29 kl. 17:15.
2021-03-29, 19:41
Medlem
Wads avatar
Finns det någon i lag nord man inte hatar än? Ja det skulle väl vara pastorn och Alexander.
2021-03-29, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Han kan omöjligen vara så dum. Blev garanterat tillsagd av produktionen att göra en grej av det hela för lite "bra TV". Hela grejen med mullvaderna föll väldigt platt och var för kortvarig för någon effekt. Fånigt är bara förnamnet. När man inte trodde Robinson kunde bli sämre.

Jag tyckte inte heller om mullvadsrollerna och kan inte riktigt bestämma mig för om det hade varit en fördel eller nackdel att bli utsedd till mullvad. Däremot tycker jag att Alexander fick ut mer av rollen än Elias. Elias var visserligen duktigare på att dölja det faktum att han var mullvad men Alexander var helt klart bättre på att sabotera för "sitt" lag. Han såg till att det riktiga laget fick kokkärl och tändstål. Det enda Elias fick med sig var "insiderinformation" som hans riktiga lag egentligen inte hade någon nytta av.
2021-03-29, 20:10
Medlem
Hahah alltså man ser ju att Alexander brinner på insidan och bara vill skrika på sina lagkamrater. Tycker det är svagt fokus av Ludvig faktiskt. Kommenterar allt, skärma ut det istället.

Starkt av lag syd, verkar som de inte är lika rädda att säga vad de tycker. Mer raka och mindre filter i deras kommentarer. Risken dock är ju att fler i lag syd råkar att bli mer osams.
Om lag nord ska fortsätta med deras snälla och mjuka åsikter sinsemellan, lär de knappast utvecklas speciellt mycket som grupp.
2021-03-29, 20:12
Medlem
Är Viktoria schizo?
2021-03-29, 21:36
Medlem
Alltså att Alex baxar tändstålet kom totalt överraskande, måste säga att det är jäkligt modigt. Däremot kanske han tänker kortsiktigt, han kan absolut få betala det vid en eventuell sammanslagning om det laget får reda på det. Men samtidigt kanske det var nödvändigt iom att de verkligen behövde eld, plus hans ingång i det laget.
Men shit fruktkorgen var det löjligaste på länge... bananer? Ge dom ätbara rötter från området...

Sen saknar jag matjakten? Jag vill se dom diskutera svampar osv, man ser ju svamp hela tiden. Varför äter ingen björkblad? Ingår i en av de 14 viktigaste vildväxterna i överlevnad
2021-03-29, 22:18
Medlem
seaworthys avatar
Vilket värdelöst ledarskap att ta med Ludvig på en tävling. Han utstrålar ju fumlighet och ”ofokus”.
2021-03-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adams98
Hahah alltså man ser ju att Alexander brinner på insidan och bara vill skrika på sina lagkamrater. Tycker det är svagt fokus av Ludvig faktiskt. Kommenterar allt, skärma ut det istället.

Starkt av lag syd, verkar som de inte är lika rädda att säga vad de tycker. Mer raka och mindre filter i deras kommentarer. Risken dock är ju att fler i lag syd råkar att bli mer osams.
Om lag nord ska fortsätta med deras snälla och mjuka åsikter sinsemellan, lär de knappast utvecklas speciellt mycket som grupp.

Börjar verkligen gilla Lag Syd och deras starka personligheter. Inte minst den där blonda alfakvinnan, hade varit intressant att se henne på mer fysiska tävlingar
2021-03-29, 22:44
Medlem
mr.demons avatar
Vad är det för fel på den indiska/lankesiska tjejen eller vad nu är. Hon verkar ju heltokig.
2021-03-29, 22:53
Medlem
Zyxel04s avatar
Har funderat kring han Paul-Michael eller vad han heter. Lätt att tro att han har någon bokstavskombination.

Magkänslan säger att det är en "schyst" kille som bara är allmänt stel och har svårt att anpassa sig efter det sociala samspelet. Tror han har varit elak flera gånger men inte "fattat" det och därefter ångrat sig.

Troligen kommer han ryka om de blir Ö-råd för hans lag nästa gång.

Det är ju lite svårt att komma in i en sån här dokusåpa med hans egenskaper. Mitt tips på förhand hade varit att se flera säsonger av robinson (och kanske andra dokusåpor) samt fundera kring sociala samspelet: Vad fungerar och vad fungerar inte samt varför.

Han hamnade snett redan från början och de va lite oflyt. Men de känns som att han spär på det.

Visst, jag förstår att han är lite mer kreativ och säkert vill "torka" fisken eller vad det var. Men om nu majoriteten stör sig på det så bör man nog bara sticka huvudet i sanden och gå med strömmen. Tyvärr är det så att de som har sina egna idéer blir inte omtyckta.

Sen är mat känsligt eftersom det är så viktigt och någon som fuckar med maten blir snabbt ogillad. Riktigt klantigt. Han kunde kanske mer diskret tagit upp sin idé men när han märkt att alla var skeptiska så borde han ha gjort en reträtt.

Sen försöker han väl snack taktik med Ankii och Anders. Det upplevs ju som ett lite desperat drag, han vill få deras tillit men det är också fel sätt att göra det på. Uppenbart vill inte de två prata om det föränn det är Ö-råd och hans drag uppfaattande som störande.
2021-03-29, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad är det för fel på den indiska/lankesiska tjejen eller vad nu är. Hon verkar ju heltokig.

Hon (Viktoria tror jag hon heter?) har onekligen ett spektakulärt minspel. Jag har själv funderat över om hon gör sig till för Robinsons skull eller om hon alltid grimaserar på det där viset.

Jag kan till viss del hålla med om att hon verkar lite konstig men det är ändå något som får mig att tycka att hon är söt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in