2021-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Helt uppenbart i Knutby att något skall skyddas som vanligt i menlösa, naiva Sverige. Nu var det kanske inte PK-Etablissemanget utan Svensk Statskyrka som skulle gömmas undan för påsyn enligt direktiv "från ovan".
Visst är svensk polis naivt korkade men jag tror det finns gränser om de får jobba ostört?

Det rör sig snarare om omvänd profilering osv. Snyggt klädd, ordning och reda runt huset, pastor osv. På samma vis som polisen dömer och misstänker folk utifrån yttre faktorer kan sådana här as bara enkelt förklara att frun slagit ihjäl sig i badkaret och sen är det inget mer med det. Behövs inga utredningar eller närgångna frågor då inte.

Fullständigt vidrigt.
Citera
2021-03-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

I HBO:s nya dokumentärserie ”Knutby – I blind tro” visas nya detaljer om mordet i Knutby.

Tidigare okända bilder från rekonstruktionsvideon visar att polisen ifrågasatt barnflickan när hon skulle visa mordet på Alexandra Fossmo.

Och efter 17 år, varav sju inlåst på rättspsyk, säger hon nu:

– Jag vet inte om hon levde eller inte. Hon kanske inte levde när jag kom dit.

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

– När jag tänkte på Alexandras reaktion vid första skottet, då är det ingenting. Det träffade höften, och det var ingen reaktion. Hur kan det vara så, jag förstår inte…, säger hon i sin första tv-intervju.

Av skotten som träffade Alexandra Fossmo träffade två huvudet. Enligt den tekniska utredningen var de så kallade påsittande skott, det vill säga att revolvern tryckts direkt, eller nästintill direkt, mot huvudet.

I rekonstruktionsvideon påstår Sara Svensson att hon aldrig gick så nära sitt offer. Istället stannade hon på 1-2 meters avstånd. Då uppmanar en utredare Svensson att ta om scenen, igen och igen.

– Du ska inte vara rädd för att gå nära, säger en av utredarna i videon.

Om detta stämmer är det för mig ganska chockerande uppgifter det kanske inte ens var barnflickan Sara Svensson som mördade Alexandra Fossmo?

https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/

Jag hajar inte riktigt. De vet väl hur många skott hon skjöts med? Och barnflickan vet man ju hur många skott hon skjöt? Det där med distansen
Citera
2021-03-29, 20:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Vad är bevisningen för att barnflickan sköt överhuvudtaget? Enligt teknikerna har det varit påsittande skott i huvudet medans barnflickan under rekonstruktionen hävdade att hon stått 1-1,5m ifrån. Möjligen att hon sköt skottet som träffade Alexandra i höften och som nu barnflickan hävdar inte gav ifrån sig ett enda ljud.

Sedan fotspåren hur förklaras dom?
HF var kanske där och sköt först och fick sedan Barnflickan att skjuta för att dölja detta. Där av maskerad man och skostorlek 42 (som säkert dvärgnarcisstwn HF kan ha?).
Citera
2021-03-29, 20:22
Medlem
Vet nån om herr ”minnesprofessor” Christiansson varit inblandad i detta ärende?
Citera
2021-03-29, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hej,

Rättsläkaren ser om personen levde eller ej.

Det är väldigt enkelt.

Om hon redan var död så skulle inte hjärtat pumpa ut blodet ur såren.

Grundläggande obduceringskunskap. Så de e bara å begära ut FUPen å se vad rättsläkaren skrivit. Enkelt.

Jo om hon inte sköt blanka skott? Lurad dit men en fake pistol för att hon ska tro hon mördat Alexandra.

Jo blir väldigt mycket konspiration. Möjligt är det här något som barnflickan fått för sig under åren för att då inför sig själv tro att hon inte mördat någon.
Citera
2021-03-29, 20:38
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo om hon inte sköt blanka skott? Lurad dit men en fake pistol för att hon ska tro hon mördat Alexandra.

Jo blir väldigt mycket konspiration. Möjligt är det här något som barnflickan fått för sig under åren för att då inför sig själv tro att hon inte mördat någon.

Polisen kan se vilken pistol som skjuitit vilka kulor.
Citera
2021-03-29, 20:43
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hej,

Rättsläkaren ser om personen levde eller ej.

Det är väldigt enkelt.

Om hon redan var död så skulle inte hjärtat pumpa ut blodet ur såren.

Grundläggande obduceringskunskap. Så de e bara å begära ut FUPen å se vad rättsläkaren skrivit. Enkelt.

Det skulle kommit upp i rättegången. Hennes försvarare hade inte missat det.
Citera
2021-03-29, 20:45
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det rör sig snarare om omvänd profilering osv. Snyggt klädd, ordning och reda runt huset, pastor osv. På samma vis som polisen dömer och misstänker folk utifrån yttre faktorer kan sådana här as bara enkelt förklara att frun slagit ihjäl sig i badkaret och sen är det inget mer med det. Behövs inga utredningar eller närgångna frågor då inte.

Fullständigt vidrigt.

Han blev ju sedemera dömd? Att inte bevisen räckte för Helenes död är en annan femma.
Citera
2021-03-29, 21:09
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det skulle kommit upp i rättegången. Hennes försvarare hade inte missat det.

Ja, det är ju det jag menar.
Citera
2021-03-29, 21:32
Medlem
Van Nostrands avatar
Tror inte att Åsa Waldau skulle ge sig på sin egen syster. Mycket möjligt dock att Fossmos roll varit större. Inte omöjligt att han sköt de påsittande skotten. Han hade ju helt säkert mördat förut (även om han aldrig dömdes) och var kapabel till sånt brutalt våld.

Möjligt scenario: barnflickan skjuter Alexandra på håll , bangar sen ur och Helge tar över och avslutar.
Citera
2021-03-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Hur många år satt sara svensson i fängelse?

Hon satt inte i fängelse, hon satt 7 år på rättspsyk i Vadstena
Citera
2021-03-29, 22:28
Medlem
quarks avatar
Citat:

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

Det är mycket möjligt. Det finns saker som inte stämmer (täcket, blodpölen, om jag minns rätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in