2021-03-29, 16:16
Medlem
Monstret kan vara Kikki D, men jag tror ännu mer på Siw Malmkvist. Det kan verkligen låta som hon.
Fast först tänkte jag Henrik Fexeus.
Haha...
Första tanke om Godisautomaten: Jimmy Jansson. Men Daniel Norberg stämmer kanske in ännu bättre, inte minst fysiskt?
Den enda jag känner mig 100 på är Enhörningen - Ellen Bergström.
Citera
2021-03-29, 16:23
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongen
Här har ni facit:

Godisautomaten - Daniel Norberg (eventuellt Kevin Walker)
Jokern - Lotta Schelin
Enhörningen - Ellen Bergström
Monstret - Jonas Gustavsson (målvakt)
Sjöbjörnen - Anders Bagge
Pingvinen - Sven Melander

Annars så håller jag med dig om allt, men Monstret är väl Kikki Danielsson?
Citera
2021-03-29, 17:01
Medlem
Fizzbacks avatar
Enhörningen borde vara Ellen Bergström, jag tycker det hörs på sången att det är hennes röst. Och popgrupp stämmer i och med att hon gick med i gruppen Kick när hon var 19. (Ledtråden är väl popgrupp i tonåren, och 19 är fortfarande tonår, om än rätt sent?).

Sjöbjörnen är garanterat Anders Bagge, han hoppade av gymnasiet och har provat på "läraryrket" i en reklamkampanj för Blocket Jobb.

De andra har jag dålig koll på, har försökt granska internet efter någon som sjunger om en ledsen krokodil som 9-åring (Carola var 10-11 när hon sjöng om det), samt har sjungit Goliath i TV. Amy Diamond har sjungit Goliath i Så ska det låta, men tycker inte rösten stämmer och hittar inget om henne och någon krokodilsång.
Citera
2021-03-29, 17:03
Medlem
Skurhinkens avatar
Sett till kroppsspråk och röst så måste ju Godisautomaten vara D.Norberg (höll på att skriva Norgren, vilket är min personliga favorit musikmässigt. Han vore oerhört otippad).
Citera
2021-03-29, 17:06
Medlem
DyslexiKungens avatar
Tittarsuccé för fyran, över 2 miljoner såg programmet i Fredags enligt TV4 efter fem
Citera
2021-03-29, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Tittarsuccé för fyran, över 2 miljoner såg programmet i Fredags enligt TV4 efter fem

Antar att de konkurrerade ut Luuk då?
Citera
2021-03-29, 17:28
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Antar att de konkurrerade ut Luuk då?

Veckans ord låter ju nästan som helgmålsbön, så då tror jag att folket valde Masked Singer

Vecka 12 kommer väl snart om tittarna..

https://mms.se/rapporter-lista.php/?t=tv
Senast redigerad av DyslexiKungen 2021-03-29 kl. 17:36.
Citera
2021-03-29, 17:33
Medlem
DyslexiKungens avatar
.
Citera
2021-03-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Man kan också lägga till att:

Daniel Norberg är vänsterhänt. Godismaskinen svingar golfklubban (polkagrisen) som en vänsterhänt i början.

Daniel vann USM i Rodd 2003 - Pokalen samt ännu mer "Golddigger".

När Daniel var med i Renée Nybergs "klassfesten" (S3A6) gick han in till låten "Gold Digger" + så förekommer det en himla massa bilder på honom som ung. Där han, med handen på hjärtat, ser ut som en tjej.

Men vilken talangtävling vann han som ung? Det är den enda ledtråden jag inte får fram.

Haka inte upp det på att han är vänsterhänt när det gäller golf då 90-95 % av alla golfare är högerspelare vare sig dom är höger eller vänsterhänta.
Om det däremot var ett bandyskott är det mer troligt att det var en vänsterhänt skytt(Om det var ett högerskott. Vilket jag inte mins).

Däremot så har jag inte sett någon som får in ett golfslag eller ett bandyskott på ett vettigt sätt på någon dom tror på.

Själv håller jag mest koll här för att jag var nyfiken på vem som var under maskerna.

Tycker att 3 av dom som flashbakdedtektiverna kommit fram till verkar ganska givna till ledtrådarna. En ganska trolig även om ingen i panelen trodde monstret var en kvinna(Men i jämnständighetes tidålder bör 3 av 6 vara kvinnor.). Godisautomaten känns inte som någon här kunnat ge bra förklaringar till. Och Pingvinen vet vi redan.
Citera
2021-03-29, 17:55
Medlem
SodaFointains avatar
Hur kan de veta att 1,8 mille såg masked singer. De vet ej hur många som ser i varje hus så om 1,8 tv aparater var på tv4 så kan fler ha sett det
Citera
2021-03-29, 18:16
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Sett till kroppsspråk och röst så måste ju Godisautomaten vara D.Norberg (höll på att skriva Norgren, vilket är min personliga favorit musikmässigt. Han vore oerhört otippad).

Ja jävlar vad bra om Daniel Norgren hade varit med. Men inte så troligt direkt. :P
Citera
2021-03-29, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Haka inte upp det på att han är vänsterhänt när det gäller golf då 90-95 % av alla golfare är högerspelare vare sig dom är höger eller vänsterhänta.
Om det däremot var ett bandyskott är det mer troligt att det var en vänsterhänt skytt(Om det var ett högerskott. Vilket jag inte mins).
Det verkar vara korrekt att man inte behöver vara en "lefty" bara för att man är vänsterhänt. Jag drar tillbaka den ledtråden

Men jag tror fortfarande att det är Daniel Norberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in