2021-03-29, 15:54
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
det är uppenbarligen bra att vara mer utomhus och få lite sol på sig.

Mexiko har jätteproblem med folkhälsan och övervikt pga brist på rent vatten att dricka. coca cola är billigare och i princip standarddrycken. Klart som fan att de får problem med covid med en sådan kosthållning.
Sant. De äter också hela tiden i olika matstånd på gatan. Mexikanerna är fetast i världen. Stackars människor, klart att de drabbas hårt av covid.
Jag tror också på nyttan i att gå ut och njuta av solen och frisk luft. Promenera, sitta på en bänk en stund, lyssna på fåglarna. Det läker kroppen och själen. Visst har alla ett ansvar för sin egen hälsa.
Olyckligtvis så verkar en stor del av folk som bor i Sverige vara för dumma för att fatta detta enkla faktum.
Jag har lungskador efter covid och har fått kämpa för att komma tillbaka den här gången. Men jag lever fortfarande och orkar gå flera timmar om dagen med hunden. Nu.
Slutsatsen är att motion, träning, bra kost och tillskott av vitaminer är viktigt.
Men det satans osynliga viruset finns där. Ändå.
Citera
2021-03-29, 15:55
Medlem
SodaFointains avatar
Studentflaken är förbjudna för andra året i rad av Transportstyrelsen och landets blivande studenter försöker hitta nya vägar till firande efter ett år av hårda prövningar. Och usa mutar de som vaccinerar sig med popcorn, billigare middag, munkar och marijuana (helt sjukt)
Senast redigerad av SodaFointain 2021-03-29 kl. 15:57.
Citera
2021-03-29, 16:04
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Bara jag som tycker att det är lite konstigt Att FHM och media går ut med "så kan Sverige öppna landet igen" känns som vi inte äe I närheten av det och dessutom tycker jag det ger falska förhoppningar

Jag tycker det är bra med lite positiva nyheter om framtiden. Det här coronamörkret har tagit över allt - fattar att folk lessnar.
Citera
2021-03-29, 16:20
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Bara jag som tycker att det är lite konstigt Att FHM och media går ut med "så kan Sverige öppna landet igen" känns som vi inte äe I närheten av det och dessutom tycker jag det ger falska förhoppningar
Det är inte FHM som gått ut med det. Det var Dagens Nyheter som intervjuade Byfors för att kunna skriva en sådan artikel. Det Byfors sade om att öppna var bara att
1) Sverige är säkert i ett bättre läge inom ett halvår
2) De ska titta på om det går att öppna för tävlingar i ungdomsidrott

Hon sade också att vi är på den värsta nivån för smittspridning, nivå tre. Inget öppna landet till påsk alltså.

Var sur på DN isf, inte FHM
Citera
2021-03-29, 16:21
Medlem
Det ser mörkt ut är jag rädd. De senaste siffrorna från sjukvården pekar tydligt mot att en våg av muterade coronavirus just nu sköljer över landet.

Vi vet att den gamla stammen kunde smitta på 7 meters avstånd inomhus efter fem minuters exponering. Hur är det då med de nya varianterna som kan vara dubbelt så smittsamma och upp till dubbelt så dödliga? Är man ens säker på 20 meters avstånd?

Jag skulle vara riktigt orolig nu över att vistas inomhus där det finns andra människor i Sverige. Särskilt där de inte bär mask.

Vore kul att veta hur det ser ut på svenska restauranger nu - sitter det fortfarande fullt av självgoda flinande mongoloider där och glufsar i sig mat utan mask och sprutar coronaaerosoler genom hela lokalen?
Citera
2021-03-29, 16:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det ser mörkt ut är jag rädd. De senaste siffrorna från sjukvården pekar tydligt mot att en våg av muterade coronavirus just nu sköljer över landet.

Vi vet att den gamla stammen kunde smitta på 7 meters avstånd inomhus efter fem minuters exponering. Hur är det då med de nya varianterna som kan vara dubbelt så smittsamma och upp till dubbelt så dödliga? Är man ens säker på 20 meters avstånd?

Jag skulle vara riktigt orolig nu över att vistas inomhus där det finns andra människor i Sverige. Särskilt där de inte bär mask.

Vore kul att veta hur det ser ut på svenska restauranger nu - sitter det fortfarande fullt av självgoda flinande mongoloider där och glufsar i sig mat utan mask och sprutar coronaaerosoler genom hela lokalen?

Nej då!
Dom gör såklart som i alla andra länder (inklusive Taiwan). De äter såklart med mask på..
Det är en barnlek..
Citera
2021-03-29, 16:36
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:

Jag ska ut på praktik på en högstadieskola. Är oerhört orolig men lärarna och högskolan lever i självförnekelse. Ordet corona nämns inte.
Citera
2021-03-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Jag ska ut på praktik på en högstadieskola. Är oerhört orolig men lärarna och högskolan lever i självförnekelse. Ordet corona nämns inte.

Hur ser det ut i skolorna numera då - bär elever och lärare mask? I värsta fall kanske du själv kan bära en KN95- eller KF-94 mask? De är rätt bekväma.

Och det vore nog en ovärderlig lektion i källkritik för eleverna. Om vikten att tänka själv och utöva källkritik. Säg till dem att i hela världen är experter och myndigheter överens om att man bör bära mask i skolan förutom i Swedistan. Vem litar de mest på: CDC, WHO, ECDC, NIH etc eller på lilla Anders Tegnell från Solna? Detta är ju verkligen intressant av historiska proportioner.
Citera
2021-03-29, 16:44
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Hur ser det ut i skolorna numera då - bär elever och lärare mask? I värsta fall kanske du själv kan bära en KN95- eller KF-94 mask? De är rätt bekväma.

Och det vore nog en ovärderlig lektion i källkritik för eleverna. Om vikten att tänka själv och utöva källkritik. Säg till dem att i hela världen är experter och myndigheter överens om att man bör bära mask i skolan förutom i Swedistan. Vem litar de mest på: CDC, WHO, ECDC, NIH etc eller på lilla Anders Tegnell från Solna? Detta är ju verkligen intressant av historiska proportioner.

Haha ja det hade fan varit en givande lektion för en gång skull

Jag vet inte hur det ligger till på den aktuella skolan än, men jag har hört att vissa skolor helt förbjuder munskydd av olika slag. En annan skola erbjuder men inte en jävel har på sig något. Det är en helt annan värld i skolan. Där "existerar" inte något virus. Eftersom det har ju Tengil sagt..
Citera
2021-03-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin

Oron lär vara farligare än viruset. Du är väl inte gammal eller? Eller fet? Om du är fet så bör du genast åtgärda det. Får du smittan så blir det sannolikt två-tre dagars mild feber och sen är du immun. Min feber har precis släppt och det här var det mildaste virus jag haft, ingenting mot influensa. Jag är i bra form och äter d-vitamin dagligen sen många år. Gött att vara immun. Om du tar hand om din hälsa så är det ingen fara. Om du inte gör det så får du skylla dig själv.
Citera
2021-03-29, 16:48
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Studentflaken är förbjudna för andra året i rad av Transportstyrelsen och landets blivande studenter försöker hitta nya vägar till firande efter ett år av hårda prövningar.
Bra, det är olyckor med studentflaken varje år. Då slipper studenterna det.

Nu skall de förstås sitta i lektionssalar resten av terminen så ur smittspridningsperspektiv gör det nog varken till eller från.
Citera
2021-03-29, 16:51
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Oron lär vara farligare än viruset. Du är väl inte gammal eller? Eller fet? Om du är fet så bör du genast åtgärda det. Får du smittan så blir det sannolikt två-tre dagars mild feber och sen är du immun. Min feber har precis släppt och det här var det mildaste virus jag haft, ingenting mot influensa. Jag är i bra form och äter d-vitamin dagligen sen många år. Gött att vara immun. Om du tar hand om din hälsa så är det ingen fara. Om du inte gör det så får du skylla dig själv.

Ja, käkar också D-vitamin.
Senast redigerad av Aston-Martin 2021-03-29 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in