• 1
  • 2
2021-03-29, 14:23
Medlem
Tjenare FB! Jag fick fr ungefr 2 mnader sedan Attentin utskrivet. Till en brjan tog jag 5 mg tv ggr om dagen, en p morgon och en p kvll. Jag knde en tydlig effekt av medicinen men fick efter tv veckor ka till tre doser om dagen (09:00, 12:00, 15:00).

Under tv mnader var det som en mirakelmedicin, men nu har effekterna nstan frsvunnit helt och jag har ftt en massa bieffekter.

Fr det frsta har jag nu blivit sjuk glmsk, frvirrad och lttretlig. Glmde exempelvis ta bort motorvrmarsladden nr jag krde bil tidigare idag fr att handla, vl vid kassan hade jag ven glmt kortet hemma. Koordinationen har ven pverkats och knner mig klumpig och trtt hela tiden.

Bieffekterna har endast pgtt under typ tv dagar, men de frsta tv mnaderna p Attentinet har annars varit superbra!

Ska jag be om doskning eller bara sluta ta medicinen och avvakta ett tag? r dessa symtom farliga?

Tack i frhand!
Citera
2021-03-29, 14:27
Medlem
Kroppen vnjer sig vid alla preparat och toleranskning kommer att regleras av hjrnan. Jag freslr att du rdgr med din lkare.

Biverkningar r ngot du alltid skall ta upp med lkaren, g av substansen tills vidare.
Citera
2021-03-29, 14:28
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moppekopp
Tjenare FB! Jag fick fr ungefr 2 mnader sedan Attentin utskrivet. Till en brjan tog jag 5 mg tv ggr om dagen, en p morgon och en p kvll. Jag knde en tydlig effekt av medicinen men fick efter tv veckor ka till tre doser om dagen (09:00, 12:00, 15:00).

Under tv mnader var det som en mirakelmedicin, men nu har effekterna nstan frsvunnit helt och jag har ftt en massa bieffekter.

Fr det frsta har jag nu blivit sjuk glmsk, frvirrad och lttretlig. Glmde exempelvis ta bort motorvrmarsladden nr jag krde bil tidigare idag fr att handla, vl vid kassan hade jag ven glmt kortet hemma. Koordinationen har ven pverkats och knner mig klumpig och trtt hela tiden.

Bieffekterna har endast pgtt under typ tv dagar, men de frsta tv mnaderna p Attentinet har annars varit superbra!

Ska jag be om doskning eller bara sluta ta medicinen och avvakta ett tag? r dessa symtom farliga?

Tack i frhand!

ADD / ADHD behver inte medicineras och Attentin r inget lkemedel i den bemrkelsen att den reparerar ngot i din biologi, varken kortsiktigt eller lngsiktigt. Men det r en extremt dyr medicin som man slt in till frmn fr aktiegarna. Rent biologiskt r Dex amfetamin inte speciellt toxiskt, men det r frdande psykiskt. Lycka till.
Citera
2021-03-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
ADD / ADHD behver inte medicineras och Attentin r inget lkemedel i den bemrkelsen att den reparerar ngot i din biologi, varken kortsiktigt eller lngsiktigt. Men det r en extremt dyr medicin som man slt in till frmn fr aktiegarna. Rent biologiskt r Dex amfetamin inte speciellt toxiskt, men det r frdande psykiskt. Lycka till.

Vad r du fr jvla tomte som kommer hr och sprider osanning?
Tillbaka till Nordpolen med dig.
Citera
2021-03-29, 14:38
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgglanKattenKossan

Nmen s du sger. Nu gr du genast och lser Viktor Frisk bok. Lnk till kpet;
https://www.bokus.com/bok/9789176516300/min-superkraft-sa-har-jag-lart-mig-alska-min-struliga-adhd/?source=googleps&gclid=Cj0KCQjw9YWDBhDyARIsADt6sGb Rf5dlF16PTFMZN-Y7MKKUJtJBmqDcq47DtbVtjYr7fejBUU2lc0MaAtOjEALw_wcB
Citera
2021-03-29, 14:46
Medlem
Citat:
Nmen s du sger. Nu gr du genast och lser Viktor Frisk bok. Lnk till kpet;
https://www.bokus.com/bok/9789176516300/min-superkraft-sa-har-jag-lart-mig-alska-min-struliga-adhd/?source=googleps&gclid=Cj0KCQjw9YWDBhDyARIsADt6sGb Rf5dlF16PTFMZN-Y7MKKUJtJBmqDcq47DtbVtjYr7fejBUU2lc0MaAtOjEALw_wcB

Allts sjlva grejen med ADHD r att det r ett spektrum, och inom spektrum finns alltid fall med stora skillnader. Allts kan du ha mild ADHD, eller grov ADHD. Man kan nstan sga att alla till viss del har ADHD, bara i olika grad och p olika stt.

Kom inte in och sg att ADHD inte finns. Kan dremot hlla med om att det inte r lika konkret som exempelvis bipolr eller schizofreni dr man direkt ser symtom. Eftersom att ADHD inte alltid syns verkar folk tro att det inte existerar.
Citera
2021-03-29, 14:49
Medlem
Citat:
Allts sjlva grejen med ADHD r att det r ett spektrum, och inom spektrum finns alltid fall med stora skillnader. Allts kan du ha mild ADHD, eller grov ADHD. Man kan nstan sga att alla till viss del har ADHD, bara i olika grad och p olika stt.

Kom inte in och sg att ADHD inte finns. Kan dremot hlla med om att det inte r lika konkret som exempelvis bipolr eller schizofreni dr man direkt ser symtom. Eftersom att ADHD inte alltid syns verkar folk tro att det inte existerar.
Men tagga ner... Han eller hon sa inte att adhd inte finns. Var fr du allt ifrn.
Citera
2021-03-29, 14:50
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Kom inte in och sg att ADHD inte finns.

Jag har aldrig sagt att ADHD /ADD diagnos inte finns, jag sger dock att Attentin inte r en medicin som hjlper varken kort eller lngsiktigt. Finns inga vetenskapliga belgg fr det.
Citera
2021-03-29, 14:55
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgglanKattenKossan
Det r dock helt sant det han sger.
Citera
2021-03-29, 14:59
Medlem
RickySpanishs avatar
ter du ordentligt?

Medicinen r aptitdmpande, men grejen r att du mste komma ihg att ta ven om du inte r sugen. Om jag glmmer bort det s blir jag irriterad, glmsk, okoncentrerad, virrig, seg. Och d hjlper inte mer medicin.

Sen kan det ta ett tag att hitta rtt medicin och rtt dos.

Jag tar 40mg elvanse + 10mg Attentin p morgonen, och 20mg elvanse + 10mg Attentin vid lunch/eftermiddag.
Citera
2021-03-29, 15:00
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att ADHD /ADD diagnos inte finns, jag sger dock att Attentin inte r en medicin som hjlper varken kort eller lngsiktigt. Finns inga vetenskapliga belgg fr det.

Ah, sorry. Lste fel nr du skrev att ADHD inte behver medicineras. Det hller jag med om. Kanske blev lite vl triggad dr hehe.
Citera
2021-03-29, 15:01
Medlem
RickySpanishs avatar
Citat:

Ja, jag tnker definitivt ta medicinrd av nn vars anvndarnamn inspirerats av Hitler. Insulin "reparerar" ingenting heller och lkemedelsfretagen tjnar skitmycket pengar p det, ska man sluta med det ocks tycker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in