Citat:
Ursprungligen postat av
moppekopp
Tjenare FB! Jag fick fr ungefr 2 mnader sedan Attentin utskrivet. Till en brjan tog jag 5 mg tv ggr om dagen, en p morgon och en p kvll. Jag knde en tydlig effekt av medicinen men fick efter tv veckor ka till tre doser om dagen (09:00, 12:00, 15:00).
Under tv mnader var det som en mirakelmedicin, men nu har effekterna nstan frsvunnit helt och jag har ftt en massa bieffekter.
Fr det frsta har jag nu blivit sjuk glmsk, frvirrad och lttretlig. Glmde exempelvis ta bort motorvrmarsladden nr jag krde bil tidigare idag fr att handla, vl vid kassan hade jag ven glmt kortet hemma. Koordinationen har ven pverkats och knner mig klumpig och trtt hela tiden.
Bieffekterna har endast pgtt under typ tv dagar, men de frsta tv mnaderna p Attentinet har annars varit superbra!
Ska jag be om doskning eller bara sluta ta medicinen och avvakta ett tag? r dessa symtom farliga?
Tack i frhand!
ADD / ADHD behver inte medicineras och Attentin r inget lkemedel i den bemrkelsen att den reparerar ngot i din biologi, varken kortsiktigt eller lngsiktigt. Men det r en extremt dyr medicin som man slt in till frmn fr aktiegarna. Rent biologiskt r Dex amfetamin inte speciellt toxiskt, men det r frdande psykiskt. Lycka till.