2021-03-29, 09:21
Medlem
Bara jag som tycker att det är lite konstigt Att FHM och media går ut med "så kan Sverige öppna landet igen" känns som vi inte äe I närheten av det och dessutom tycker jag det ger falska förhoppningar
Citera
2021-03-29, 09:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vet inte varför du skriver om barn. Min post var en replik på en skribent som ansåg att man var efterbliven om man vaccinerade sig vid 32-års ålder.

Jag säger att det beror på. Om man redan haft covid-19 och har antikroppar förstår jag inte varför man ska vaccinera sig.

Vissa dårar vill ju vaccinera barn trots att det är i princip helt ofarligt för dem.
Citera
2021-03-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag säger att det beror på. Om man redan haft covid-19 och har antikroppar förstår jag inte varför man ska vaccinera sig.

Vissa dårar vill ju vaccinera barn trots att det är i princip helt ofarligt för dem.

Att vi har vaccinationshets kan nog ingen förneka men att vaccinera barn är väl för tidigt att säga
Citera
2021-03-29, 09:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Nej.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/mars/utokad-testning-vid-smittsparning-pa-arbetsplatser/

Citat:
Personer som inte har symtom och ännu inte fått provsvar ska så långt möjligt arbeta hemifrån. Om det inte finns alternativ kan personer utan symtom vara på arbetsplatsen men vara noga med att hålla avstånd. De rekommenderas i så fall att ta ett extra prov på dag tre.

Jag tolkar det ff så utifrån den fetade meningen.
Citera
2021-03-29, 09:29
Medlem
Noterar att Israels, Englands och USAs Corona statistik nu pekar skarpt nedåt. Israel verkar på väg att eliminera smittan.
Det är för att de tillskansat sig ordentligt med vaccin.

Åter igen är Sverige och EU sämst.

Sverige måste ju vara det sämsta i landet i pandemin. Först ättestupan och de tusentals som dött i onödan. Sen oförmåga att vaccinera.

Sist in med ”åtgärder”, sist ut ur pandemin.
Citera
2021-03-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tolkar det ff så utifrån den fetade meningen.

Om det finns möjlighet att jobba hemifrån så är ju rekommendationen att detta ska göras hela tiden.

Jobbar du som CNC-operatör på en fabrik eller städare på ett kontor så är det ju väldigt svårt att jobba hemifrån.
Citera
2021-03-29, 09:30
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag vet inte om vi kan säga säkert hur många som eventuellt förlorat luktsinnet helt då pandemin fortfarande pågår och folk tillfrisknar eftersom.

Läste någonstans att 98% är helt återställda efter 3 månader även om man tillfälligt tappat lukt och smak.

Vad jag vänder mig emot är den överdriva hypokondrin som råder och att folk läser statistiken som fan läser bibeln.

0,003% av landets befolkning ligger på iva med covid och folk spårar ur fullständigt med sin överdriva hypokondri.
Du jag fattar att restriktionerna är jobbiga för dig, det är de för oss alla. Det kryper mer och mer in på en.
Du skriver väldigt många inlägg, men du tillför diskussionen nästan inget. Du satt här om kvällen och skrev, jag vet inte hur många inlägg som alla handlade om att det var dåligt att vara fet, lite mer variation i inläggen skulle ju vara önskvärt.

Mitt fetade: folk spårar ur fullständigt med sin överdriva hypokondri.

Men vilket gnäll. Var gör folk det? Om du menar här i tråden, så är det nog bra så att många är fullständigt covid nördar och blivit helt uppslukade av ämnet. Här luftas alla tänkbara åsikter och nya rön, artiklar och statistik och myndigheter synas i sömmarna. Är informationen spännande, så diskuteras de ännu mer, betyder ju inte att folk spårar ur fullständigt med sin överdriva hypokondri, tvärt om, denna tråd är inget för hypokondriker.

Menar du ute i samhället? Där delar jag inte heller din åsikt.

Den som verkar vara hypokondriker är väl du som lägger ner så mycket vikt vid fetma. Jag får ju intrycket att fetma är något du spenderar hela dagar med att tänka på och nojas över.
Citera
2021-03-29, 09:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Att vi har vaccinationshets kan nog ingen förneka men att vaccinera barn är väl för tidigt att säga

Det tycker inte jag att det är. Vi ser klart och tydligt att barn inte är särskilt drabbade överhuvudtaget. Det vanliga säsongsinfluensan är farligare för barn, men den vaccinerar vi inte bort för barn.

Tvärtom är det bra för barnen att utsättas för smittan så tidigt som möjligt precis som med vattkoppor som är mkt farligare att få som vuxen.
Citera
2021-03-29, 09:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Om det finns möjlighet att jobba hemifrån så är ju rekommendationen att detta ska göras hela tiden.

Jobbar du som CNC-operatör på en fabrik eller städare på ett kontor så är det ju väldigt svårt att jobba hemifrån.

Ja det är väl därför de lagt in meningen under. Dessa ständiga undantag. Klyddigare information får man leta efter.
Citera
2021-03-29, 09:35
Medlem
Citat:
Många barn? Hur många då av alla barn?

I artiklen beskrives at omkring 10% af børn i England som har haft Corona sygdom, fem uger efter sygdommen har senfølger, men rigshospitalets undersøgelse må vel forventes at kunne give et svar på hvor mange børn der har senfølger.
Citera
2021-03-29, 09:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du jag fattar att restriktionerna är jobbiga för dig, det är de för oss alla. Det kryper mer och mer in på en.
Du skriver väldigt många inlägg, men du tillför diskussionen nästan inget. Du satt här om kvällen och skrev, jag vet inte hur många inlägg som alla handlade om att det var dåligt att vara fet, lite mer variation i inläggen skulle ju vara önskvärt.
Nja så jobbiga tycker jag inte att de är. Jag är glad att jag bor här ändå och att vi valt en annan väg än övriga världen. Det jag kritiserar är mest vad andra länder ställt till med och de personer som vill ha det som i övriga världen.

Citat:
Men vilket gnäll. Var gör folk det? Om du menar här i tråden, så är det nog bra så att många är fullständigt covid nördar och blivit helt uppslukade av ämnet. Här luftas alla tänkbara åsikter och nya rön, artiklar och statistik och myndigheter synas i sömmarna. Är informationen spännande, så diskuteras de ännu mer, betyder ju inte att folk spårar ur fullständigt med sin överdriva hypokondri, tvärt om, denna tråd är inget för hypokondriker.
Finns många covid-dårar som sväljer allt massmedia pumpar ut med hull och hår och läser statistiken som fan läser bibeln. Det är inte ett friskt beteende.

Citat:
Menar du ute i samhället? Där delar jag inte heller din åsikt.

Citat:
Den som verkar vara hypokondriker är väl du som lägger ner så mycket vikt vid fetma. Jag får ju intrycket att fetma är något du spenderar hela dagar med att tänka på och nojas över.

Nej jag är inte överviktig så jag nojar inte för mig själv, men jag oroar mig för hur det kommer att bli på längre sikt om vi inte tar tag i det problemet och vad som händer när man tar till för hårda restriktioner med folkhälsan. De allra flesta verkar bara ha blivit fetare och vaccinet ska vara en ursäkt för att fortsätta leva rövare med folkhälsan.

Jag köper inte den kortsiktiga lösningen.
Citera
2021-03-29, 09:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
0,003% av Sveriges befolkning ligger på IVA. Det kan vi väl inte tillåta? Landet håller på att gå under för fan!
Har inte riktigt kommit fram till vad du lider av. Kan vara neuroinvasiv lång-COVID. Lider med dig.

Alltså 300+ platser på IVA är upptagna av pågående pandemi och du kommer med riktigt korkade kommentarer.

Bolsonaro hanterar kommunikationen bättre faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in