2021-03-23, 19:58
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhealer
Det är första dagen på medicinen. Är tacksam att jag fick starta på 70mg vilket är högt. Är ju inte van.
Ang Benso är jag drog fri så det kan jag inte ta.
Ska kolla med läkaren vad jag ska göra
Iktorivil är ett benzoderivat som din läkare kan skriva ut till dig, men gå på din dos i ett tag utan att göra något åt ångesten iom att det är insättningsperioden
Citera
2021-03-24, 12:02
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Det är första dagen på medicinen. Är tacksam att jag fick starta på 70mg vilket är högt. Är ju inte van.
Ang Benso är jag drog fri så det kan jag inte ta.
Ska kolla med läkaren vad jag ska göra
Du ska inte vara tacksam då det är åt helvete fel och är anledningen till varför du har kraftiga biverkningar.

Du ska inte ha benso, du ska börja med 30 mg och sen långsamt öka dosen.
Citera
2021-03-29, 02:29
Medlem
tjena flashback guruer.

Har en fråga om biverkningar på elvanse. Jag får den biverkningen att jag blir trött en timma eller två
efter intag (har 70 mg).

Jag blev nyfiken här om dagen och det resulterade i att jag sparade upp ett piller. För att avgöra om tröttheten
är dosavhängig.

I dag tok jag två piller (140 mg). Det hände absolut ingenting med tröttheten min men derimot fick jag en bisarr biverkning jag inte har hört eller lest noe om.. Jag fick problemer med att tänka och det endte upp med att jag satt pall i sofaen hela dagen och inte gjorde någonting.

Med andra ord - kan lugnt säga att jag inte kommer till att upprepa det en gång till för det har varit obehagligt.

Min fråga är varför jag reagerade på detta sättet?

-Dinero-
Citera
2021-03-31, 20:33
Medlem
Flusons avatar
Jag minns då tolerans nivån för amfetamin var lika med noll. Kunde då ta en 70mg Elvanse på morgonen som gjorde mig så ordentligt jävla fjuttad och höll i sig i princip ett helt dygn på bara ett doseringstillfälle.

Är man däremot inkörd på vanligt gatutjack så kan en 70mg vara i princip verkningslös och helt bortkastad.. Och saken är den att jag har ett gäng 50mg liggandes som jag vill kunna ta vara på sen i framtiden. Så min fråga är, hur länge har ni behövt hålla upp med amfetaminer för att uppleva den där känslan man får i början av lisdexamfetamin, av att vara helt jävla larmad nästan hela dagen ut?
Citera
2021-03-31, 20:50
Medlem
Mrhealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Du ska inte vara tacksam då det är åt helvete fel och är anledningen till varför du har kraftiga biverkningar.

Du ska inte ha benso, du ska börja med 30 mg och sen långsamt öka dosen.

Anledningen till att jag fick börja på 70 mig. Var att jag för cirka
fyra veckorr sedan började på Concerta men fick kraftig ångest.
Valet var mellan medikinet och elvanse.

Ville helst börja med elvanse men om jag slapp upptrappning på medikinet på grund av att det är samma ämne som concerta så testar jag gärna medikinet.
Min doktor sa då att vi börjar på 70 mig elvanse, på grund av att jag var uppe i dos på Concertan.
Citera
2021-03-31, 20:57
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinero
tjena flashback guruer.

Har en fråga om biverkningar på elvanse. Jag får den biverkningen att jag blir trött en timma eller två
efter intag (har 70 mg).

Jag blev nyfiken här om dagen och det resulterade i att jag sparade upp ett piller. För att avgöra om tröttheten
är dosavhängig.

I dag tok jag två piller (140 mg). Det hände absolut ingenting med tröttheten min men derimot fick jag en bisarr biverkning jag inte har hört eller lest noe om.. Jag fick problemer med att tänka och det endte upp med att jag satt pall i sofaen hela dagen och inte gjorde någonting.

Med andra ord - kan lugnt säga att jag inte kommer till att upprepa det en gång till för det har varit obehagligt.

Min fråga är varför jag reagerade på detta sättet?

-Dinero-

Vilka diagnoser jag du?
Citera
2021-04-01, 17:08
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Anledningen till att jag fick börja på 70 mig. Var att jag för cirka
fyra veckorr sedan började på Concerta men fick kraftig ångest.
Valet var mellan medikinet och elvanse.

Ville helst börja med elvanse men om jag slapp upptrappning på medikinet på grund av att det är samma ämne som concerta så testar jag gärna medikinet.
Min doktor sa då att vi börjar på 70 mig elvanse, på grund av att jag var uppe i dos på Concertan.
Det är fortfarande fel och så ska man inte göra, man kan inte börja med högsta dosen bara för att man är uppe i dos på ett helt annat läkemedel.
Citera
2021-04-01, 22:31
Medlem
Mrhealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Det är fortfarande fel och så ska man inte göra, man kan inte börja med högsta dosen bara för att man är uppe i dos på ett helt annat läkemedel.

Högsta dosen är det inte. Fick höjt 30 mig dag är inne på tredje veckan nu tror jag.
70mg på morgon 30mg efter lunch. Detta är tänkt att det ska vara min dos.

Vet andra som har 70+70.

Men har hört att vissa läkare säger att 70 mig är max dos.

Det är upp till patienten att hitta en dos som passar. Utan att det går över styr så klart.
Citera
2021-04-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vilka diagnoser jag du?

Adhd och ptsd
Citera
2021-04-01, 23:35
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Hur kan folk käka 70 + 70 utan att få hjärtklappning de läkare som jag haft säger att 70 är maxdos, men det verkar som att olika mottagningar har olika regler, får jag väl anta.
Citera
2021-04-02, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag minns då tolerans nivån för amfetamin var lika med noll. Kunde då ta en 70mg Elvanse på morgonen som gjorde mig så ordentligt jävla fjuttad och höll i sig i princip ett helt dygn på bara ett doseringstillfälle.

Är man däremot inkörd på vanligt gatutjack så kan en 70mg vara i princip verkningslös och helt bortkastad.. Och saken är den att jag har ett gäng 50mg liggandes som jag vill kunna ta vara på sen i framtiden. Så min fråga är, hur länge har ni behövt hålla upp med amfetaminer för att uppleva den där känslan man får i början av lisdexamfetamin, av att vara helt jävla larmad nästan hela dagen ut?
Drygt 2v så är receptorerna återställda har jag för mig, sen så är det ju många andra faktorer som spelar in, men runt 2v.
Citera
2021-04-02, 10:21
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Högsta dosen är det inte. Fick höjt 30 mig dag är inne på tredje veckan nu tror jag.
70mg på morgon 30mg efter lunch. Detta är tänkt att det ska vara min dos.

Vet andra som har 70+70.

Men har hört att vissa läkare säger att 70 mig är max dos.

Det är upp till patienten att hitta en dos som passar. Utan att det går över styr så klart.
Högsta styrkan på kapslarna då, du och läkaren gör fortfarande fel som började med 70 mg oavsett vilka doser andra personer har. Det lät som du blev tjackad redan första dagen?

Hitta dosen som passar gör man genom att börja på 30 mg och långsamt höja. Man bestämmer inte från början att måldosen ska vara 100 mg.

Höga doser ska hanteras på beroendemottagning. En del med höga doser försöker uppenbart få ut så mycket narkotika som möjligt som de sedan missbrukar, sen går det oftast åt helvete.
Senast redigerad av mfmx 2021-04-02 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in