2021-03-28, 21:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du säger att det är fult att ljuga för att i nästa mening dra en uppenbar lögn. Det testades fler förra veckan än någon vecka tidigare.

Jösses, denna tråd är utom räddning. Foliehattar vart man än ser. Fortsätt med detta ni så drar jag och åker skidor i lugn och ro.
Skidor? Du brukar väl vara ute och cykla?
Citera
2021-03-28, 21:39
Avstängd
engammalfisks avatar
Det är lite roligt, på vissa ställen i Kina spikade de igen portuppgångar med folk fortfarande i sina hem & i t.ex Frankrike & massor av ställen är det utegångsförbud & alla fabriker är stänga i månader medans i Sverige så är det "snälla, vi rekommenderar" vilket i sig är massmord.
Senast redigerad av engammalfisk 2021-03-28 kl. 21:43.
Citera
2021-03-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Så seriös att han snodde vaccin från svenska pensionärer för att ge till friska amerikaner.

Ja det är väl ändå seriöst att sätta sin befolkning först? På torsdag får min 32-åriga fullt friska fru, som jobbat hemifrån i ett år nu och har väldigt låg risk att bli smittad, sitt vaccin. Pfizer förstås och inget fulvaccin. I USA vaccineras nämligen runt 3 miljoner pers per dag nu - man vet knappt vad man ska göra med allt vaccin som formligen väller ut ur fabrikerna!

Jag misstänker att min hund kommer bli vaccinerad innan de flesta 65-åringar i Sverige blivit det!
Citera
2021-03-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Det är lite roligt, på vissa ställen i Kina spikade de igen portuppgångar med folk fortfarande i sina hem & i t.ex Frankrike & massor av ställen är det utegångsförbud & alla fabriker är stänga i månader medans i Sverige så är det "snälla, vi rekommenderar" vilket i sig är massmord.

Om utegångsförbud och stängda fabriker i månader fortfarande resulterar i fler döda per capita än i Sverige så kanske det var i onödan?
Citera
2021-03-28, 22:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag sitter inte i någon källare. Vem fan har påstått det? Jag sitter i en bunker. Finns ingen våning ovanpå.
Astras vaccin påstås ju knappt ge något skydd alls mot den sydafrikanska varianten. Länka gärna till något som visar på motsatsen.
Astras vaccin ger otroligt dåligt skydd mot att smittas av B.1.138 (10 % har jag för mig), men det jag förstått är att vaccinet skyddar mot allvarlig covid-19 och inläggning på sjukhus.

Om jag kommer ihåg det ska jag leta upp någon vettig källa i morgon.
Citera
2021-03-28, 22:07
Medlem
Läste att 57% av Storbritanniens vuxna hade blivit vaccinerade.
Nån som vet hur deras smittotal och dödstal har sett ut den senaste tiden?
Citera
2021-03-28, 22:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Läste att 57% av Storbritanniens vuxna hade blivit vaccinerade.
Nån som vet hur deras smittotal och dödstal har sett ut den senaste tiden?
Jag har några länkar i min signatur som du kan kolla.
Our World in Data gillar jag.
Citera
2021-03-28, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Om utegångsförbud och stängda fabriker i månader fortfarande resulterar i fler döda per capita än i Sverige så kanske det var i onödan?

Det är så viktigt att hålla sig i framkant, att ligga steget före. För det mesta får man inte rätt men det får man igen tusenfalt när det gäller.

Nu sprids smittan lavinartat, snart kommer folk dö i betydligt mer omfattning än tidigare! Många inom sjukvården och de med huvudet på skaft inser det.
Citera
2021-03-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Din fru kanske är fullt frisk fysisk men mentalt måste hon vara kraftigt efterbliven som väljer att vaccinera sig...

Vari består det efterblivna i att vilja vaccinera sig?
Citera
2021-03-28, 22:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ehh, jo det vet vi.

Ni borde överväga att avsluta er vaccinationer, nu. I annat fall kommer ni att vaccinera bort immuniteten hos de riskgrupper som nu är skyddade.

Överblivet vaccin går bra att skicka till EU.
Citera
2021-03-28, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vari består det efterblivna i att vilja vaccinera sig?

Hur många fullt friska 32-åringar har dött av Corona? Inte så många skulle jag tro...
Hur många fullt friska 32-åringar kommer att dö av vaccinet? Betydligt fler skulle jag tro...

När vaccinet är betydligt mer farligt än själva sjukdomen, ja då är det efterblivet att vaccinera sig.
Nu är ju Harrywinston dum i huvudet, så hans fru kanske offrar sig för att göra honom nöjd...
Men det är också efterblivet, bättre lämna den hypokondriske gubben i så fall.
Citera
2021-03-28, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hur många fullt friska 32-åringar har dött av Corona? Inte så många skulle jag tro...
Hur många fullt friska 32-åringar kommer att dö av vaccinet? Betydligt fler skulle jag tro...

När vaccinet är betydligt mer farligt än själva sjukdomen, ja då är det efterblivet att vaccinera sig.
Nu är ju Harrywinston dum i huvudet, så hans fru kanske offrar sig för att göra honom nöjd...
Men det är också efterblivet, bättre lämna den hypokondriske gubben i så fall.

Du är så förbannat bortskämd att du inte ens kan föreställa dig hur det ser ut på IVA, covid-19 avdelning.

Du slänger in skratt-gubbar och pyser av självgodhet. Skiter egentligen i kräk som dig men har märkt att det vimlar av såna idioter som dig överallt.

Sverige har blivit tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in