2021-03-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag fattar att du är en idiot och är en av dessa tiotal dårar som har suttit här i drygt ett års tid och dag ut och dag in skrivit skitnödiga inlägg... Jag tycker uppriktigt sagt synd om er men ha förtröstan, snart får ni "vaccinet" och då blir allt bra...

Läkare, speciellt i USA har en väldigt hög lön och status. Varför riskera allt detta för att sprida desinformation? Hade det handlat om fattiglappar så hade man kunnat köpa att de ljuger för att kunna tjäna sig en hacka men någon som redan är priviligerad gör det knappast. Visst nån enstaka kanske men knappast så många...
Säga vad man vill om USA och sleepy joe som president och jag gillar verkligen inte demokraterna etc MEN åtminstone är Biden admin mycket seriösa med Coronan än Trump var så att läkare från USA sprider annan info förvånar mig men höga lönen antar jag väl stämmer.
Citera
2021-03-28, 19:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ditt inlägg påminner om dom förhoppningar som Folkhälsomyndigheten hade under våren och sommaren. Folkhälsomyndighetens företrädare gick ut med stora förhoppningar om att svenska folket skulle ha byggt upp immunitet utan synliga tecker på infektion. När hösten kom, så visade det sig att Folkhälsomyndighetens förhoppningar bara var fantasier. Det hade inte byggts upp någon omfattande immunitet i tysthet.
De har inte haft fel. Det är bara det att det tar längre tid att bygga upp immuniteten. Jag hade själv covid tidigt förra året med mycket milda symptom och har umgåtts med folk som haft covid utan att återinfekteras. Har faktiskt aldrig någonsin varit så här frisk så länge som under denna pandemi.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Gör så. Ifall du inte kan visa något underlag, så kommer jag att betrakta dina teorier som lika seriösa som Folkhälsomyndighetens förhoppningar om flockimmunitet.
Det här ganska bra förklarat varför det går så bra för japan utan lockdowns..

https://www.youtube.com/watch?v=NQ1h33mPGuU
Citera
2021-03-28, 19:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nej nu är det du som får läsa på lite, det är möjligt att det gäller för typ 1 men för typ två så är det övervikt som är en stor orsak.
Det går ungefär 10 typ 2 på 1 typ 1 så det är nog inte typ 1 som är det stora problemet.

Läs på lite.
Du får som sagt läsa på lite om hur insulin påverkar vikten hos diabetiker. Det är inte helt ovanligt att personer med diabetes börjar TAPPA vikt innan de påbörjar medicinering med insulin. Du verkar helt okunnig på det här området - diabetes 2 betyder i korta ordalag att din kropp inte kan tillgodogöra sig blodsockret som den behöver för att konvertera det du äter till energi och blodsockernivån blir för hög. Jag tar det igen: DU KAN INTE TA UPP ENERGI PÅ RÄTT SÄTT. När du påbörjar insulinbehandling tar kroppen helt plötsligt upp all energi på ett annat sätt och resulterar allt som oftast i att man går upp i vikt ORDENTLIGT.
Insulin plays a role in regulating blood sugar levels and converting food energy into fat. It also helps break down fats and proteins.

During digestion, insulin stimulates muscle, fat, and liver cells to absorb glucose. The cells either use this glucose for energy or convert it into fat for long-term storage.

Eating more calories than the body needs will lead to excess glucose levels. If the cells do not remove glucose from the blood, the body will store it in the tissues as fat.

When a person takes insulin as a therapy for diabetes, their body may absorb too much glucose from food, resulting in weight gain.

Untreated diabetes can cause weight loss because the body is not converting food into energy correctly. Taking insulin solves this problem. This is why people may notice weight gain when they start to take insulin.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325328#:~:text=Untreated%20diabetes%20can%20cause% 20weight,they%20start%20to%20take%20insulin.

Så, nu har du lärt dig något nytt igen. You're welcome.

Here endeth the lesson.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-28 kl. 19:38.
Citera
2021-03-28, 20:30
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Säga vad man vill om USA och sleepy joe som president och jag gillar verkligen inte demokraterna etc MEN åtminstone är Biden admin mycket seriösa med Coronan än Trump var så att läkare från USA sprider annan info förvånar mig men höga lönen antar jag väl stämmer.
Så seriös att han snodde vaccin från svenska pensionärer för att ge till friska amerikaner.
Citera
2021-03-28, 20:46
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du får som sagt läsa på lite om hur insulin påverkar vikten hos diabetiker. Det är inte helt ovanligt att personer med diabetes börjar TAPPA vikt innan de påbörjar medicinering med insulin. Du verkar helt okunnig på det här området - diabetes 2 betyder i korta ordalag att din kropp inte kan tillgodogöra sig blodsockret som den behöver för att konvertera det du äter till energi och blodsockernivån blir för hög. Jag tar det igen: DU KAN INTE TA UPP ENERGI PÅ RÄTT SÄTT. När du påbörjar insulinbehandling tar kroppen helt plötsligt upp all energi på ett annat sätt och resulterar allt som oftast i att man går upp i vikt ORDENTLIGT.
Insulin plays a role in regulating blood sugar levels and converting food energy into fat. It also helps break down fats and proteins.

During digestion, insulin stimulates muscle, fat, and liver cells to absorb glucose. The cells either use this glucose for energy or convert it into fat for long-term storage.

Eating more calories than the body needs will lead to excess glucose levels. If the cells do not remove glucose from the blood, the body will store it in the tissues as fat.

When a person takes insulin as a therapy for diabetes, their body may absorb too much glucose from food, resulting in weight gain.

Untreated diabetes can cause weight loss because the body is not converting food into energy correctly. Taking insulin solves this problem. This is why people may notice weight gain when they start to take insulin.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325328#:~:text=Untreated%20diabetes%20can%20cause% 20weight,they%20start%20to%20take%20insulin.

Here endeth the lesson.

Neeeej nu får du läsa på lite då du verkar väldigt okunnig i detta. Typ 2 är den som dom flesta covidpatienter har haft och den orsakas nästan uteslutande av övervikt och dålig kosthållning. Dom flesta med typ 2 kan till och med botas/lindras med motion och viktnedgång.
Så med andra ord en medelålders patient med diabetes typ 2 som låg i topp bland riskfaktorerna är i 9 fall av 10 överviktig.
Citera
2021-03-28, 20:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Så med andra ord en medelålders patient med diabetes typ 2 som låg i topp bland riskfaktorerna är i 9 fall av 10 överviktig.
Och då har jag förklarat för dig och visat att statistiken säger att du har fel som vanligt.
Citera
2021-03-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ja, det är någonting som inte stämmer med dessa vaccin. Det är helt jävla otroligt att folk frivilligt sprutar i sig det där.

Den här bilden föreställer många i denna tråd (framförallt Surtruten, Takadong och Hanna Wigh):

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210327_150919_935.jpg

Vad, rent konkret, är det som inte stämmer med vaccinen? Vilka vaccin är det isåfall fråga om?
Citera
2021-03-28, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De har inte haft fel. Det är bara det att det tar längre tid att bygga upp immuniteten. Jag hade själv covid tidigt förra året med mycket milda symptom och har umgåtts med folk som haft covid utan att återinfekteras. Har faktiskt aldrig någonsin varit så här frisk så länge som under denna pandemi.

Det här ganska bra förklarat varför det går så bra för japan utan lockdowns..

https://www.youtube.com/watch?v=NQ1h33mPGuU

Du ljuger och är ett betalt troll, skäms på dig!

Har inte orkat skriva på ett bra tag för vem har lust med att ta striden mot gänget som skriver rent politiskt, och skiter i sjukdomsförloppet och dess konsekvenser.

Själv jobbar jag med digitalvård, likaså min fru. Det som genomgående har konstaterats är att medias och folkhälsovårdens information har varit missvisande och många gånger rena lögner.

Det som nyligen har hänt är att subventionerna för covid-19 testerna från staten till sjukvårdens digital-vård drogs in. Det innebär att 1177 har blivit överbelastade och det har blivit stört omöjligt på många håll att få test.

Det är rent för jäkligt hur man kortsiktigt tänker, om man ens gör det, för att få ner statistiken för smittade.

Sammanfattningsvis för smittoläget i Sverige är att det fullständigt skenar med den brittiska-varianten. Betydligt yngre människor än förut drabbas och blir svårt sjuka. Vi ser även att den sydafrikanska varianten (som i nuläget) inte verkar hindras av vaccin.

Gå in själva på SIR (Svenska intensivvårdsregistret) här kan ni följa inläggningarna dag för dag. Trollen på forumet kan inte ljuga nu när framtiden kommer ikapp!
Citera
2021-03-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
[indent]Insulin plays a role in regulating blood sugar levels and converting food energy into fat. It also helps break down fats and proteins.

Det här är ju rena felaktigheter. Vad fan är ”food energy” för nånting? Det är inte ens en klar definition.

Citat:

Det här är misinformation. Om man äter 1kg smör så får man i sig ~7000kcal, men inte fan får man förhöjda blodsockernivåer. Och kroppen lagrar inte alls glukos som fett. Det där är rakt av fel.

Citat:

Here endeth the lesson.

Du verkar inte ha bra koll. Det är du som behöver lektioner.
Citera
2021-03-28, 20:58
Medlem
Kommer SARS-CoV-2 från ett labb i Wuhan? Tidigare chefen for CDC tror det! Se CNNs program kl 03 i natt. Här är en teaser.

Finns många fler som är inne på samma spår, tex från en artikel i USA today .
Citera
2021-03-28, 21:16
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det här är ju rena felaktigheter. Vad fan är ”food energy” för nånting? Det är inte ens en klar definition.

Det här är misinformation. Om man äter 1kg smör så får man i sig ~7000kcal, men inte fan får man förhöjda blodsockernivåer. Och kroppen lagrar inte alls glukos som fett. Det där är rakt av fel.

Du verkar inte ha bra koll. Det är du som behöver lektioner.
Jag har grymt bra koll på detta. Att du inte verkar förstå själv grundprincipen bakom Insulin är helt obegripligt eftersom till och med en tredjeklassare kan sköta sin egen insulindosering och förstår hur insulin fungerar.

Du får väl plugga på lite. Här är ett bra ställe för dig som inte begriper det här:
The role of insulin in the body
Insulin is a hormone which plays a number of roles in the body’s metabolism.

Insulin regulates how the body uses and stores glucose and fat. Many of the body’s cells rely on insulin to take glucose from the blood for energy.
https://www.diabetes.co.uk/body/insulin.html
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-28 kl. 21:21.
Citera
2021-03-28, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Som sagt, du fattar inte.

Det du inte fattar är att det är fult att ljuga! Så brukar man säga till barn, men nu även till skribenter som öser ut propaganda.

Läget i Sverige har blivit ”mycket snabbt akut kritiskt” som ledningen uttryckte sig idag på web-läkarna. Det är stopp för testerna och detta har blivit ett stort problem för alla drabbade. När smittan ökar drar man in möjligheterna för testning samtidigt som man öppnar upp skolorna.
Senast redigerad av Hissen100 2021-03-28 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in