Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
De har inte haft fel. Det är bara det att det tar längre tid att bygga upp immuniteten. Jag hade själv covid tidigt förra året med mycket milda symptom och har umgåtts med folk som haft covid utan att återinfekteras. Har faktiskt aldrig någonsin varit så här frisk så länge som under denna pandemi.
Det här ganska bra förklarat varför det går så bra för japan utan lockdowns..
https://www.youtube.com/watch?v=NQ1h33mPGuU
Du ljuger och är ett betalt troll, skäms på dig!
Har inte orkat skriva på ett bra tag för vem har lust med att ta striden mot gänget som skriver rent politiskt, och skiter i sjukdomsförloppet och dess konsekvenser.
Själv jobbar jag med digitalvård, likaså min fru. Det som genomgående har konstaterats är att medias och folkhälsovårdens information har varit missvisande och många gånger rena lögner.
Det som nyligen har hänt är att subventionerna för covid-19 testerna från staten till sjukvårdens digital-vård drogs in. Det innebär att 1177 har blivit överbelastade och det har blivit stört omöjligt på många håll att få test.
Det är rent för jäkligt hur man kortsiktigt tänker, om man ens gör det, för att få ner statistiken för smittade.
Sammanfattningsvis för smittoläget i Sverige är att det fullständigt skenar med den brittiska-varianten. Betydligt yngre människor än förut drabbas och blir svårt sjuka. Vi ser även att den sydafrikanska varianten (som i nuläget) inte verkar hindras av vaccin.
Gå in själva på SIR (Svenska intensivvårdsregistret) här kan ni följa inläggningarna dag för dag. Trollen på forumet kan inte ljuga nu när framtiden kommer ikapp!