2021-03-28, 20:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Kan försäkra dig om att jag i allra högsta grad är seriös. Jag har heller aldrig sagt att brottsoffer ska sköta förundersökningar eller bevis värdering, det är rättsväsendet jobb. Trots det är ni flertalet individer som sysslar med just det, bevisvärdering. Ni litar ju inte ens på hovrättens utlåtande om att det inte var konstigt att EA endast lämnade in en del,och att NFC konstaterade att den inte var manipulerad.

Nu ljuger du igen, flicka lilla.

Det är en av grundpelarna till att Hovrätten ändrade domen:

Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.

Advokaten förklarar här: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 20:40.
Citera
2021-03-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
(Har tagit bort adressen.)

Ni är fan i mig inte kloka! Och uppenbarligen inte läskunniga heller.
Det står ju klart och tydligt på MrKoll att hon INTE är åtalad för något brott.
Hon finns för övrigt inte i mer trovärdiga register heller.
Det ni ägnar er åt nu ÄR förtal fullt ut. Det enda som skyddar er är er anonymitet.

Står på Lexbase..
Citera
2021-03-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nu ljuger du igen, flicka lilla.

Det är en av grundpelarna till att Hovrätten ändrade domen:

Du kanske vill citera den delen om att det sannolikt är så att hon gett in det hon ansåg relevant?
Citera
2021-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Domen mot AA föll så sent som 2021-03-19 vilket förklarar varför du inte ser något hos MrKoll. Gör en sökning på Laxbase innan du vimsar vidare om förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Bra inlägg Vintergrisen !

Ok, fel av mig. Sorry! Det behövdes ett ë för att jag skulle få upp henne.
Hon verkar ha flippat fullständigt.
Citera
2021-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Jo, men precis. Att bli våldtagen av olika män, vid olika tillfällen, är inte konstigt eller ovanligt

Du har blivit våldtagen precis 0 gånger ditt lilla psykfall. Det är givetvis väldigt ovanligt att män begår en riktig våldtäkt. Vi pratar alltså extremt ovanligt.

Precis som EA så kan du förvränga sanningen i ditt huvud.

T.ex. när du blir påsatt i doggy av en torsk som betalat en röding, om han sedan lägger dig på rygg och börjar köra missionären - så är det inte våldtäkt. Det är ett normalt byte av ställning.

Eller när du legat med någon fuling i stundens hetta, så du ångrar dig dagen efter, då är det inte våldtäkt.

Samma sak gäller när du har pojkvän och du är otrogen med någon annan man, när du ångrar det efteråt så betyder det inte att du blivit våldtagen.

Hoppas det är förstått nu och att du kan jobba på dina problem.

Du verkar sakna förmåga att sätta dig in i en annans situation.
Det Vaxad syftar på är självklart att ta för sig mer än vad som man kommit överens om innan. T.ex. kommer man överens om vaginalt sex så är det inte ok att köra in den i tvåan med våld, eller som hände med en person jag mötte på ett forum, att hennes kille fistade henne under samlag utan att förvarna så att hon sprack och behövde sy och gå till sjukgymnast efteråt.

Men du ser bara saker hur ditt egna perspektiv, försök se den ur någon annans och spela upp olika situationer i ditt huvud istället för att basera allt på din egen världsuppfattning.
Citera
2021-03-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Står på Lexbase..

Du har rätt. Sorry!
Citera
2021-03-28, 20:42
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Du kanske vill citera den delen om att det sannolikt är så att hon gett in det hon ansåg relevant?

Du kanske ska lära dig att läsa bättre och gå tillbaka till skolan istället för att hora?

Fetmarkerat.

Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.

Advokaten i målet mot EA förklarar här: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
Citera
2021-03-28, 20:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Du verkar sakna förmåga att sätta dig in i en annans situation.
Det Vaxad syftar på är självklart att ta för sig mer än vad som man kommit överens om innan. T.ex. kommer man överens om vaginalt sex så är det inte ok att köra in den i tvåan med våld, eller som hände med en person jag mötte på ett forum, att hennes kille fistade henne under samlag utan att förvarna så att hon sprack och behövde sy och gå till sjukgymnast efteråt.

Men du ser bara saker hur ditt egna perspektiv, försök se den ur någon annans och spela upp olika situationer i ditt huvud istället för att basera allt på din egen världsuppfattning.

Håll käften din lilla slyna.

Det är du som ska se det ur brottoffers synvinkel i detta ämne, som Lambertz, att han blir frihetsberövad och stämplad som våldtäktsman i media när han är oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Du kanske ska lära dig att läsa bättre och gå tillbaka till skolan istället för att hora?

Fetmarkerat.

Advokaten i målet mot EA förklarar här: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Roligt att du säger det, jag studerar faktiskt på högskola, men som sagt jag förklarade att det kan finnas orsaker till att hela filen inte gavs in.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
SJÄLVFALLET så borde de i sverige som (fortfarande) bejakar rättssäkerhet vara tacksamma för att EA julen 2020 valde ut just GL såsom nytt BO.
På så vis kommer mycken skit till sist upp till ytan ordentligt. Inte minst den skruvade, "nya" sexbrottslagstiftningen som bidragit till obefintlig rättssäkerhet för vissa falskanklagade personer....
Stor Cred till GL.....blogga vidare, så att ditt tangentbord ryker!

Samtidigt ser det ut som om MSM nu har mycket fokus på att GL inte ska få ge offentlighet för sin version av vad som hänt. Att det var ett misstag att låta honom göra det.

Felet finns inte bara i rättsväsendet. Det finns i MSM, i en delvis urspårad feminism och i en kidnappad PK-rörelse, som representrar värderingar som långt från omfattas av alla.

Om EAs agerande och GLs reaktion på detta kommer att bidra till att vi försöker återupprätta en rättssäker hantering av våldtäktsfall vet jag inte, men man kan ju alltid hoppas...

Citera
2021-03-28, 20:45
Medlem
Citat:
Kan försäkra dig om att jag i allra högsta grad är seriös. Jag har heller aldrig sagt att brottsoffer ska sköta förundersökningar eller bevis värdering, det är rättsväsendet jobb. Trots det är ni flertalet individer som sysslar med just det, bevisvärdering. Ni litar ju inte ens på hovrättens utlåtande om att det inte var konstigt att EA endast lämnade in en del,och att NFC konstaterade att den inte var manipulerad.

Du måste hålla koll på dina egna lögner nu, för det är exakt det du skriver här: "Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. "

Hon är inte i någon position för att klippa ut vad som bedöms vara relevant. Lika lite som någon har rätten att klippa ut sekvenser ur en filmad misshandel. Du är verkligen en extremist i dina åsikter. Jag antar att du har något med EA att göra för du tänker och resonerar precis likt henne. Skrämmande att du ens har tillgång till en dator.
Citera
2021-03-28, 20:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Roligt att du säger det, jag studerar faktiskt på högskola, men som sagt jag förklarade att det kan finnas orsaker till att hela filen inte gavs in.

Bra. Då kanske det kan bli något av en gammal kuksugerska trots allt.

Ja, och hovrätten har förklarat att de inte anser att det är sannolikt. Därav har de ändrat domen. Är det något du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in