Citat:
Ursprungligen postat av
Alex1993
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.
Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.
Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.
Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.
Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.
Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.
Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.
Hej ! Välkommen i tråden. Det är bra att du säger vad du känner och berättar om dina erfarenheter.
Detta är Flaschback så alla kan säga vad de känner och verkligen tycker om saker och ting. Inte det vanliga PK kvidandet som hörs i vanliga fall. Men man får aven räkna med mothugg. Det gör att du tvingas tänka efter , slipa argumenten , lyssna på andra , lära sig , formulera sig. Kort sagt du blir en lite bättre människa hela tiden !