2021-03-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du är världens mest åtråvärda och våldtagna kvinna så polisen har kanske skapat en teleport för att komma ut på dina konstanta larm?
Så de kan stoppa alla attackerande penisar vid händelseförloppet liksom.

Kanske skulle EA också investera i en teleport till polisen? Då kan ju EA skippa ljudinspelningarna osv. eftersom polisen tar alla attackerande penisar på bar gärning.

Haha konstanta larm, förstår att det är lättare för dig att gå till attack än att faktiskt argumentera. Det brukar bli så när man inte har något att komma med
Citera
2021-03-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Vill du verkligen att det ska bli ännu färre som anmäler våldtäkt? Borde inte det stora mörkertalet istället uppmuntras på alla sätt att göra det?
Av de anmälda våldtäkterna är det väldigt få som döms. Är det inte på det fokus bör hamna?
Visst är det så och därför är riggade våldtäckter (EAs hobby ) så oerhört allvarligt eftersom det snyltar på förtroendet hos våldtäcksoffer vilka har all rätt att bli tagna på allvar.
Citera
2021-03-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Fast här blir det väl ändå fel i ditt resonemang? Du lämnar ju indirekt samtycke genom att ingå överenskommelse om att utföra en tjänst mot ersättning.

Sant, men det innebär inte att samtycket är konstant, jag har precis som alla andra rätt stt säga nej när det är nog eller när någon går över mina gränser. Eller hur?
Citera
2021-03-28, 20:29
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Hej ! Välkommen i tråden. Det är bra att du säger vad du känner och berättar om dina erfarenheter.
Detta är Flaschback så alla kan säga vad de känner och verkligen tycker om saker och ting. Inte det vanliga PK kvidandet som hörs i vanliga fall. Men man får aven räkna med mothugg. Det gör att du tvingas tänka efter , slipa argumenten , lyssna på andra , lära sig , formulera sig. Kort sagt du blir en lite bättre människa hela tiden !
Citera
2021-03-28, 20:30
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Haha konstanta larm, förstår att det är lättare för dig att gå till attack än att faktiskt argumentera. Det brukar bli så när man inte har något att komma med

Ja, det är så synd om dig för att ingen tror på dina lögner. Buhu.

Precis som EA som säkerligen beskyller hela världen för att ingen köper hennes skitsnack med hull och hår.
Citera
2021-03-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Vill du verkligen att det ska bli ännu färre som anmäler våldtäkt? Borde inte det stora mörkertalet istället uppmuntras på alla sätt att göra det?
Av de anmälda våldtäkterna är det väldigt få som döms. Är det inte på det fokus bör hamna?
Du spekulerar om mörkertal, men det kan lika gärna bero på att många anmälningar är påhittade.
Citera
2021-03-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ja, det är så synd om dig för att ingen tror på dina lögner. Buhu.

Precis som EA som säkerligen beskyller hela världen för att ingen köper hennes skitsnack med hull och hår.

Du behöver inte tro på mig, kommenterade för att ge ett annat perspektiv, inte för att få sympati.

Jag tror inte heller EA behöver vara orolig att ingen tror henne då det finns gott om personer som gör det.
Citera
2021-03-28, 20:33
Medlem
Citat:
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Jag antar och hoppas att du trollar, men om du mot förmodan inte inser det sinnessjuka i det du skriver så låt mig förklara för dig. När började vi med att låta påstådda brottsoffer sköta sina egna förundersökningar och bevisvärdering? Det MÅSTE anses väldigt besvärande att hon både tidigare och nu redigerar bevis för att påverka utredningar.
Citera
2021-03-28, 20:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Du behöver inte tro på mig, kommenterade för att ge ett annat perspektiv, inte för att få sympati.

Jag tror inte heller EA behöver vara orolig att ingen tror henne då det finns gott om personer som gör det.

Nej precis, du söker inte uppmärksamhet eller sympati när du berättar (ljuger) om att du varit med om 100+ traumatiska upplevelser och polisanmälningar.

Another one bites the dust. Dun dun dun
Citera
2021-03-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Jag antar och hoppas att du trollar, men om du mot förmodan inte inser det sinnessjuka i det du skriver så låt mig förklara för dig. När började vi med att låta påstådda brottsoffer sköta sina egna förundersökningar och bevisvärdering? Det MÅSTE anses väldigt besvärande att hon både tidigare och nu redigerar bevis för att påverka utredningar.

Kan försäkra dig om att jag i allra högsta grad är seriös. Jag har heller aldrig sagt att brottsoffer ska sköta förundersökningar eller bevis värdering, det är rättsväsendet jobb. Trots det är ni flertalet individer som sysslar med just det, bevisvärdering. Ni litar ju inte ens på hovrättens utlåtande om att det inte var konstigt att EA endast lämnade in en del,och att NFC konstaterade att den inte var manipulerad.
Citera
2021-03-28, 20:37
Medlem
Citat:
Nej precis, du söker inte uppmärksamhet eller sympati när du berättar (ljuger) om att du varit med om 100+ traumatiska upplevelser och polisanmälningar.

Another one bites the dust. Dun dun dun

Om du mår bättre av att tro att jag ljuger så får du absolut göra det, det rör mig inte i ryggen vad en anonym person på flashback tänker om mina trauman och om personen tror att jag ljuger.
Citera
2021-03-28, 20:37
Medlem
Förvånas över hur många kvinnor som jag själv tidigare sett upp till numera i det närmaste verkar vara förespråkare av nån slags feministiska Sharia-lagar. Trots att åtalet mot Göran Lambertz lades ned, då bevisning tillräcklig för fällande dom saknades, och han i lagens mening är att betrakta som oskyldig, argumenterar de för att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Som de värsta moralpoliserna förklarar de hur män ska bete sig och vad som är acceptabelt och inte i en relation mellan två vuxna människor. Om de ville göra nåt för den arma kvinnan som numera lever gömd, borde de istället gå till storms mot den undermåliga psykvården som inte gav henne den vård hon så väl behövde. I åratal har hon fått terrorisera människor i sin omgivning och ansvaret för allt dåligt som hänt henne har alltid varit någon annans. Men så länge hon var okänd för allmänheten var hon, och alla andra kvinnor i hennes situation, helt ointressant för feministlobbyn. Först när det var en högt uppsatt och inflytelserik man hon gav sig på blev hon deras användbara verktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in