2021-03-28, 18:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nej rättsligt sett har hennes förflutna inget med den aktuella händelsen att göra. Varje handling skall bedömas för sej själv oavsett vad som tidigare hänt.

Detta är givetvis direkt felaktigt och en lögn. Det påverkar i allra högsta grad att EA har falskeligen anklagat 2-3 andra oskyldiga män för våldtäkt tidigare, i synnerhet när EA använder samma tillvägagångssätt varje gång som att manipulera ljudfiler och fabriksåterställa sin telefon.

Citat:
Därmed inte sagt att det inte skett.

Jo. Det är solklart att GL ikke våldtagit EA. Det är betydligt mer sannolikt att EA gjort sig skyldig till våldtäkt mot GL t.o.m.

Det som hänt är dock att de haft ömsesidigt sex, och EA har därefter falskeligen anklagat GL för våldtäkt, precis som EA's historia bekräftar.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 18:20.
Citera
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkartet
Göran Lambertz lista på tillåten och otillåten beröring är helt störd. Det är bara folk med svåra sociala problem som behöver sådana handböcker. Folk som inte kan läsa av en situation. Jag tyckte han verkade helt intelligensbefriad i och med Quick-skandalen och hans agerande nu är ungefär likadant. Tycker han verkar leva i sin egen värld, hur kan han ha haft en sån karriär som han haft? Jag upphör aldrig förvånas över den här totalt galna världen och framförallt alla dårar i den.

Säger ingenting om skuldfrågan varken gällande honom eller kvinnan men hans agerande och uttalanden är verkligen HELT störda...
Lierad med socialdemokratin så kan det tyvärr bli så. Se på Dan Eliasson! Där har vi samma skeende. Troligen är Sverige mer korrupt än USA enligt vissa initierade och det säger inte lite det.
Citera
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Att han är ett "gubbslem"?

Det är vad han själv satt på sej genom sitt agerande. Inte jag!

Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Ännu borde du tillagt. Jag är övertygad om att Göran ej lyssnar på dem som säger att det är lönlöst att mot anmäla, att det kommer ta lång tid och skada dig mer än du vinner.
Han kommer slå tillbaka, var så säker. Sen är hon dömd, förnedrad och kommer av alla betraktas som ”bättre begagnad”.
Mao, hon får fortsätta vara madrass åt kåta negrer och mindre nogräknade. Livet som nygift på vit häst har hon sen länge själv förstört.

Det är vad du tror. Ja, då får du väl göra det i din primitiva tankevärld.
Citera
2021-03-28, 18:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melrosia
Börjat fatta vidden av metoo?

Fast då skulle ju män spela in hela tiden? Du skrev väl kvinnor eller?

Det är ju män som blir oskyldigt dömda, utan någon bevisning än kvinnans ord, i samband med #metoo
Citera
2021-03-28, 18:23
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det kan ju hända att fler anmälningar mot henne kommer från andra personer, och där preskriptionstiden inte passerat. Sådana här personer lämnar ofta stor förödelse efter sig, och att detta nu uppmärksammas i stor skala kan få någon annan att ta bladet från munnen. Hennes historik kan visst belysas av en advokat i rätten.

Ja jag betvivlar inte att advokater kan nedlåta sej till vad som helst. Ändå är det Tingsrättens sak att se till att vederbörande blir behandlad efter rättspraxis eller hur doktorn?
Citera
2021-03-28, 18:23
Medlem
Citat:
Det är vad han själv satt på sej genom sitt agerande. Inte jag!

Det är vad du tror. Ja, då får du väl göra det i din primitiva tankevärld.

Har han kallat sig själv gubbslem? Jag trodde att en journalist skrev det i en rikstäckande tidning.

Vi kan inte veta någonting om någonting. Men man kan rimligtvis anta. Vad tror du hände?
Citera
2021-03-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast då skulle ju män spela in hela tiden? Du skrev väl kvinnor eller?

Det är ju män som blir oskyldigt dömda, utan någon bevisning än kvinnans ord, i samband med #metoo
Tänk på den litegrann 🤗
Citera
2021-03-28, 18:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja jag betvivlar inte att advokater kan nedlåta sej till vad som helst. Ändå är det Tingsrättens sak att se till att vederbörande blir behandlad efter rättspraxis eller hur doktorn?

Det är EA själv som genom sitt agerande ödelagt hela sin trovärdighet och legitimitet, eller hur moraltanten?
Citera
2021-03-28, 18:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fotografen själv verkar inte vara den skarpaste kniven, så tjejerna han har träffat är säkert inte Mensa-medlemmar.
Ingenting av det den här E.A. har sysslat med tyder på intelligens. Tvärtom.
Hon har en kriminell hjärna, men som så många andra som sitter inne har hon förstört den lilla intelligensen hon eventuellt en gång har besuttit mha drogerna. Hennes verklighetsuppfattning är skev..

Svårt att hitta några invändningar mot det du skriver för så särdeles intelligent intryck ger hon inte. För övrigt hoppas jag att vi får svar på om väninnan "Lotta" faktiskt är samma AA som figurerade i det förra ärendet. När det gäller AA dömdes hon nämligen själv 2021-03-19 för olaga hot och ofredande.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men hennes bevismanipulering 2018 var inte misslyckad, eller snarare, trots att försvaret fick polisen att plocka fram hela den oklippta delen av ljudfilen (som EA försökte dölja) så fälldes DU ändå i TR!

När HR beaktade hela filen så gjorde man en helt annan bedömning. Bl.a. slog man fast (på jurudiksvenska) att EA inte talade sanning om det första påstådda övergreppet, eftersom hon inte rimligen kan ha hunnit däcka på sin säng mindre än 20 minuter efter att hon pratade telefon i taxin på väg hem med DU och väninnan AA (ljudinspelningens startade efter detta).

Fast, om jag inte missförstått något så var det först vid överklagan till HR som man hade hela ljudfilen att tillgå?
Citera
2021-03-28, 18:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
Har han kallat sig själv gubbslem? Jag trodde att en journalist skrev det i en rikstäckande tidning.

Vi kan inte veta någonting om någonting. Men man kan rimligtvis anta. Vad tror du hände?

Men han väljer att beskriva ett beteende han har med ett negativt laddat ord, dvs han är medveten om att det ofta kan vara obehagligt för den han kladdar på.

Jämför att dra på sig en skitig stass från botten av tvättkorgen och gå på gasque och lukta skit. Det är inte heller förbjudet i lagens mening men åtskilliga kommer att rynka på näsan och några kommer att säga att personen stinker.
Citera
2021-03-28, 18:29
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är EA själv som genom sitt agerande ödelagt hela sin trovärdighet och legitimitet, eller hur moraltanten?

Men varje händelse skall i rättsligt avseende bedömas oavsett vad som tidigare skett i personens förflutna. Det vet du också.
Citera
2021-03-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Alltså, just nu tycker jag uppriktigt synd om Lambertz. Precis som sagts i tråden finns det en del som pekar på att unga kvinnan manipulerat fram hela situationen. Lambertz själv hävdar den versionen på sin blogg. Och tidigare polisutredningar hon varit inblandad i visar på att hon gjort liknande upplägg tidigare.

Men detta får ingen framföra i media, allra minst Lambertz själv, för det vore förtal av kvinnan.

Men landets vanliga tyckare och kolumnister får fritt hävda kvinnans version och kalla Lambertz "gubbslem" och liknande.

Rättsväsendet kan förvisso kritiseras för att ha frihetsberövat Lambertz i två veckor på vad som sedan visat sig vara väldigt lösa grunder, men där har ju Lambertz sedan fått rätt och går fri.

Men i media och allmänhetens ögon är han dömd till gubbslem utan möjlighet att försvara sig.

Rätt bra sammanfattat. Dock missade du att Lambertz fortfarande kommer vara dömd i mångas ögon. För ingen anmäler något sådant om det inte hänt. Han friades bara pga att bevisning saknas som i alla våldtäkter mm mm.
Hos flertalet kommer Lambertz vara våldtäktsman resten av sitt liv, därför är han minst värd den mille det snackats om.
Skämmes ta mig fan expressen mfl.
Du kanske la till slutet sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in