2004-01-31, 23:21
Medlem
Evil_Santas avatar
"Dagens Ungdom" har mössor på sig för att de vill dölja sin frisyr som de inte är nöjda med.
Förresten har man hört "Dagens ungdom verkar inte ha någon hyffs alls" Förut?
Citera
2004-01-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
"Dagens Ungdom" har mössor på sig för att de vill dölja sin frisyr som de inte är nöjda med.
Det stämmer faktiskt delvis också i mitt fall, dock tänker jag göra dreadlocks frammåt våren för att fixa det
Citera
2004-02-01, 08:55
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Jag undrar om det har med hiphop kulturen att göra? Alla rappare verkar ju ha mössor eller kepsar bak-o-fram.. och även typ vinterjackor inomhus, en annan sak jag stör mig på!

japp, men inte alla olika huvudbonader.
det är sånna här som började i hiphop-kulturen men gick sedan över till att alla använde dom.
[IMG]http://users.tpg.com.au/adslko0l/images/Luke%20New-Cap-Shot-Crop-Comp.jpg[/IMG]
Citera
2004-02-01, 09:00
Medlem
Om man bortser ifrån att det är 'ouppfostrat', kan nån förklara för mig varför det är så illa att ha på sig mössa eller keps inomhus?
Citera
2004-02-01, 11:24
Medlem
Kan någon ens förklara varför det tyder på dålig uppfostran?
Citera
2004-02-01, 11:38
Medlem
Stålfarfars avatar
Mössjäveln ska av inomhus, punkt slut. De som inte tar av sig tryckkokaren på hôvvet förtjänar skabb i hårbotten.
Citera
2004-02-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Mössjäveln ska av inomhus, punkt slut. De som inte tar av sig tryckkokaren på hôvvet förtjänar skabb i hårbotten.
Ännu en gång samma påstående understött av en hel hope väl framlagda argument... Jag förstår bara inte ert problem.

Edit: mössan av (julavataren borta...)
Edit2: Ooooppsss... Hade visst mössa på den här också
Citera
2004-02-01, 13:15
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Ännu en gång samma påstående understött av en hel hope väl framlagda argument... Jag förstår bara inte ert problem.

Det handlar om hyfs och uppfostran. Mössa är ett ytterplagg. Går ni med handskar på inomhus också? Samma sak med folk som har solglasögon på sig inomhus. Det tolkar jag som om de har något att dölja eftersom de inte vågar se en i ögonen.
Citera
2004-02-01, 13:30
Medlem
Citat:
Mössa är ett ytterplagg.

Ska alla strippa ned till underkläderna inomhus eller?

Citat:
Samma sak med folk som har solglasögon på sig inomhus. Det tolkar jag som om de har något att dölja eftersom de inte vågar se en i ögonen.

De flesta som har kepsar har inte så mycket att dölja, förutom kassa frisyrer, och jag kan inte förstå vad som är så spännande med kassa frisyrer. Men jag kan hålla med om att folk som har på sig solglasögon nattetid (eller på vintern) är idioter.
Citera
2004-02-01, 14:19
Medlem
Citat:
Det handlar om hyfs och uppfostran. Mössa är ett ytterplagg. Går ni med handskar på inomhus också? Samma sak med folk som har solglasögon på sig inomhus. Det tolkar jag som om de har något att dölja eftersom de inte vågar se en i ögonen.
Man kanske ska ompröva sina definitioner av ytter/inner -plagg.
Varför är mössan ett ytterplagg? - För att den fyller sin funktion utomhos (helst när det är kallt då).
Men varför har du då jeans på dig innomhus? De flesta arbetsplatser och bostäder håller en innomhustemperatur där shorts är nog så tillräckligt för att inte frysa...
Ja, fy fan för alla som har långbyxor på sig innomhus, samma sak med långärmade tröjor - spö ska glinen ha som vågar vara så ohyffsade.
Citera
2004-02-01, 14:36
Medlem
Stålfarfars avatar
Skit samma, dekadensen i samhället breder ut sig som en amöba så ni får ha vilka jävla kläder ni vill. Kör med halsduk inomhus, eller dykardräkt, eller vad fan som helst. Är det bara att omdefiniera vad man har saker till så är det ju fritt fram, varför inte ta in cykeln i sovrummet också? Man kan ju cykla inomhus med.
Citera
2004-02-01, 14:39
Medlem
Citat:
Skit samma, dekadensen i samhället breder ut sig som en amöba så ni får ha vilka jävla kläder ni vill. Kör med halsduk inomhus, eller dykardräkt, eller vad fan som helst. Är det bara att omdefiniera vad man har saker till så är det ju fritt fram, varför inte ta in cykeln i sovrummet också? Man kan ju cykla inomhus med.

Det känns härligt att va dekadent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in