2021-03-27, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag vet inte hur det brukar vara, men tänker att själva förhören är sekretessbelagda, men att de bitar man vill förhöra om i TR inte är sekretessbelagda.
Jo, jag är med på vad du menar men vad skulle just de leverera som kräver totalt sekretesskydd.

Det blottläggs rätt friskt i ett FUP och torde väl stå maskat.

Att de som inte har med åtal att göra är mer givet, kommer inte till TR alltså. Samt snusk som inte tillför nåt. .

Konstigt.
Citera
2021-03-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara så du har en idé om hur det ser ut på vid brottsplatsen. Du ser var bullerskyddet slutar.

https://www.bildtagg.se/bild/ac0sbozbkfo0aca146mf0dum

https://www.bildtagg.se/bild/9r9gm1pgt7ioqpwiux9z5els

(NA har btw markerat fel adress för LW i Infogrammet de publicerade som synes.)

Man ser änden av ”planket” som framgår av bilden. Mitt framför näsa på välutbildade hund och polispatrull(er) hundra meter ner på gatan.

https://www.bildtagg.se/bild/e1r2wyltw683h5rpply77tb5

https://www.bildtagg.se/bild/u1874xxex9mg6lk3dwsnw3zf

”Planket” är hyfsat nybyggt(jag har skrivit om detta plank tidigare, leverantör och material och sånt). På de flesta gatuvyer Google/Eniro så är det gamla planket man ser men det har samma dragning.

Har själv aldrig varit på plats men som sagt man ska se änden av planket.

Öppningen är flera hundra meter lång (antagligen stängslat detta parti) och sträcker sig ner riktning Varberga Centrum längs motorvägen där planket(numera aluminium) tar vid igen.

Det är inte långt från där SD svänger in i cykeltunneln och antagligen möter upp LW som han har på telefon på väg att möta upl honom vid ett tidigare tillfälle. Finns inspelat samtal av LW och de ska mötas upp ”där man kan tala ostört för grannar”.

Så ”öppning” eller vad man ska kalla det fanns vid planket.

Ska jag säga, vad duktig du är nu?..

Jag säger följande "jag trodde", kombinera det med anhållningar och lite annat.

Du utgår ifrån att vi andra inte har tillgång till detta och har dragit våra våra slutsatser på noll.

Nu släpper vi det. Jag var ironisk vilket tydligen gick förbi.
Citera
2021-03-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag är med på vad du menar men vad skulle just de leverera som kräver totalt sekretesskydd.

Det blottläggs rätt friskt i ett FUP och torde väl stå maskat.

Att de som inte har med åtal att göra är mer givet, kommer inte till TR alltså. Samt snusk som inte tillför nåt. .

Konstigt.

Håller med om att det är konstigt, men det är det närmsta en vettig förklaring som jag kan se.
Citera
2021-03-27, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Citat:
https://www.bildtagg.se/bild/mw3r1giyi8zno5bmrovkdh1

Det ser ut som vändplan direkt nedanför där Byalagsgatan och Rättaregatan har korsat varandra. Dom gick mest troligt aldrig ens ner till själva vändplan utan vek direkt upp efter Byalagsgatan. Det är min uppfattning.

Hade de fortsatt följa staketet, ner till vändplan, hade Ingen hundnäsa i världen missat doften av kadavarin! Dom har inte sökt enl MSO.

Citat:
En vecka innan mordet beskrivs aktuella cacher som nåt extra, det mest avancerade än hon tidigare gjort.
Självklart borde det ha funnits spår av dessa, men det tycks ha gått upp i rök och jag vet inte om Fu fördjupat sig värst i det här.
Absolut, borde spår av dessa cacher ha hittats. Hennes hem verkar snarast som dammsuget efter spår av dylika. Det är bestickande. Inte ett spår av "Work in progress". Även om LW skulle vilja dölja vissa essentiella detaljer, så är det faktum att Absolut Inget finns alarmerande! Och nej, jag tror inte att polisen förstod/förstår då/idag hur viktig en cache var just i denna speciella konstellation av människor. Liv och Död.
Citat:
Hade gärna sett ett helt avsnitt om detta i FUP, för det kan vara en del ang motiv i ett större perspektiv som de missar, som pekar mot förövare.
Vanligtvis är motiv sekundärt (varför) versus när, var, hur (och givetvis vem).
Här tror jag dock det är av större värde.

De har som sagt inte lagt värst med krut på burkarna ens under spaningsarbetet.
Jag funderar på om inte GMP (gärningsmannaprofilgruppen) inom NOA kunde vara behjälpliga.

... och jag tror som sagt hon var redo att säga typ Fuck off iom USA on The boulevard of boken Dreams.

Men inte fult och hämndgirigt så sett, det hade dragit med henne själv i fallet
.
Jag gissar på en raffinerande Mystery Cache där den fulla innebörden bara sakta sipprar in hos vissa särskilt begåvade.
.
Jag vet inte vad du gjorde med mitt inlägg men jag har försökt laga det så det inte blir fel hela vägen framöver. Annars ser det ut som du skrivit mitt. 😂

Det är som om de missat en hel del här, ja.

Ja, det är nåt som hon tänkt leverera, frågan är vad. Jag gräver vidare för jag har en känsla av att det är en sorts resumé.
Senast redigerad av develi 2021-03-27 kl. 23:12.
Citera
2021-03-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänker en del på den lokala geocachingens staliga föreningsbidrag och att det var något knas där. Pengar som fattades. Vem höll i pengarna? Har mina misstankar. Detta var uppe en kort tid i tråden för ett par år sen.
Någon som vet något om detta?

Med tanke på deras gemensamma inkomst och leverans har en viss fundering uppstått hur de finansierat det hela.

Sjukskrivningar av HD är kostsamma.

Sedan har vi försvunna dyra instrument, en position att kunna ta mutor emot godkänna byggen och sedan gc cirkusen.

Ibland är pengar den enklaste vägen fälla någon på.

Har för mig att de konton de hittat ser ok ut...
Citera
2021-03-27, 23:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Håller med om att det är konstigt, men det är det närmsta en vettig förklaring som jag kan se.
Jag tycker det är väldigt mycket konstigheter, jag saknar saker liksom. Från skrik, sök, cacher och fan och hans moster.
Det blir ingen ren bild, inte kring motiv heller.
Det är som om SD gjort ett Fub.
Citera
2021-03-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Postaren droppade en hel del information som visade sig stämma. Vi hade inte FUP då. T ex nämndes tidigt SD försök att dölja att man stämt träff. Och även gång/cykelbron nämndes, då som en del av flyktvägen.

Jag vet inte varifrån det där med FUB kommer, men har sett att även andra använder sig av det förkortningen?

Jag som har följt fallet sedan dag ett, har alltid och har ännu ett stor förtroende för personen. Min tro är att han har haft insyn i utredningens första del, därefter inte. En person som är dedikerad till sitt job och som velat få denna mgm fälld.

Lite andra inlägg:

"HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen."

"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."

"Det har kommit till polisens kännedom att SD via sms gjort inviter som kan tolkas som sexuella till andra kvinnor i samma område och som SD har haft anknytning till via sina barn. Det är naturligtvis besvärande uppgifter för SD att besvara när det gäller hans sexliv."

"HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra."

"Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma."

"Att man valde att flytta på Peter Springare var att efter hans semestervecka i inledningen av utredningen. Så hade man misskött utredningen så Peter var minst sagt upprörd och Bo Andersson som är polisområdes chef drar inte jämt med Peter vilket ledde till förflyttningen. Peter Springare är den mest kompletta utredaren på grova brott."

"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.
"

Är jag felaktigt ute men en hel del stämmer enligt dina inklipp, vissa stämmer mindre bra enligt andra inkkipp/citat?

Är skribenten bortskämd härifrån eller?

Någon skrev att de tre SD HD och JG hotat och haft sig
Citera
2021-03-27, 23:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du gjorde med mitt inlägg men jag har försökt laga det så det inte blir fel hela vägen framöver. Annars ser det ut som du skrivit mitt. 😂

Det är som om de missat en hel del här, ja.

Ja, det är nåt som hon tänkt leverera, frågan är vad. Jag gräver vidare för jag har en känsla av att det är en sorts resumé.

Haha .... försökte att i mobil svara direkt. Mitt svar var kursiverat.

Sket sig.
Citera
2021-03-27, 23:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Med tanke på deras gemensamma inkomst och leverans har en viss fundering uppstått hur de finansierat det hela.

Sjukskrivningar av HD är kostsamma.

Sedan har vi försvunna dyra instrument, en position att kunna ta mutor emot godkänna byggen och sedan gc cirkusen.

Ibland är pengar den enklaste vägen fälla någon på.

Har för mig att de konton de hittat ser ok ut...

Har det inte hintats om att SD gjorde nåt svartjobb?
Jag har för mej att jag läste om det i något förhör med något vittne, och att FL inte ”gick vidare” med uppgiften.
Det är alltså inget jag kan svära på, men jag vet att jag reagerade när jag läste om det.
Citera
2021-03-27, 23:18
Avslutad
https://m.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10160779970640492/
Inlägg på fejjan om beslut att lägga ner geotouren..pga ekonomi. En och en halv månad efter mordet på Lena.
Läs kommentarerna
Citera
2021-03-27, 23:19
Medlem
Citat:
Tillhör kanske det sekretessbelagda materialet?

Ibland kan drt göra det, försvaret har ju tillgång till det. Man gör det av hänsyn till offer och eller känslig information gällande vittnet.

Sedan var väl de flesta inkallade för blodsexet, eller har jag missat något genom inte höra alla band från TR.
Citera
2021-03-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HD hade sina aningar under en ganska lång tid, men fick veta säkert nån gång i mars 2017.

Tack.

Vad sviken och förnedrad hon blev.
Manipulerad och gaslightad så länge, förklarar nog varför hon nog inte bröt upp tidigare och velar fram och tillbaka.

Kanske de egna föräldrarna hade tutat i HD att SD var SÅ fantastisk som ställde upp och gjorde kvinnogöra (barn och hushållsarbete) under hennes långa sjukdomsperiod och att hon måste vara tacksam för denna fantastiska man.
SOA verkade ju inte direkt tycka att 6 års otrohet där han dotter var den bedragna var nån stor grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in