2021-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det finns visst domar och vi vet väldigt mycket om EA. Varför sitter du och sprider osanning?
Nej vi vet inte speciellt mycket. Eller har du träffat henne? Vad säger domarna då? Är hon dömd för något brott?

Orkar inte tråckla med det men om du eller någon annan kan ge en kort sammanfattning vore jag tacksam.
Citera
2021-03-28, 15:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej vi vet inte speciellt mycket. Eller har du träffat henne? Vad säger domarna då? Är hon dömd för något brott?

Orkar inte tråckla med det men om du eller någon annan kan ge en kort sammanfattning vore jag tacksam.

Som jag sa från början, du kanske ska samla information innan du säkert uttalar dig? Så slipper du framstå som en idiot.

Det finns 2 domar än så länge där EA har förlorat i åtal om våldtäkt.

Här nämns en av dem: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

EA har alltså använt precis samma tillvägagångssätt mot alla 3 män. Är det så svårt att förstå för dig?

Nu står hon dessutom åtalad för förtal och falsk tillvitelse vilket avgörs om någon vecka. EA kommer med stor sannolikhet bli dömd. Du får se.

Så här står det ordagrant om grunden till Hovrättens dom:

Citat:
Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 15:07.
Citera
2021-03-28, 15:06
Avslutad
Citat:
Svarade på ett inlägg. Kunde inte låta bli. Mod får väl rensa. Bara kvinnans trovärdighet får ifrågasättas pga deras respektive historia, inte Lambertz. Så vi vet reglerna
I regelverket ingår även att om man har tidigare falska anklagelser i bagaget samt blivit intagen på tvångsvård för psykiska störningar så minskar ens trovärdighet ganska radikalt.

Kan man våldta en psyksjuk kvinna? Självklart.
Betyder det automatiskt att den psyksjuka kvinnan blivit våldtagen om hon påstår det? Nej.
Citera
2021-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Som jag sa från början, du kanske ska samla information innan du säkert uttalar dig? Så slipper du framstå som en idiot.

Det finns 2 domar än så länge där EA har förlorat i åtal om våldtäkt.

Här nämns en av dem: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

EA har alltså använt precis samma tillvägagångssätt mot alla 3 män. Är det så svårt att förstå för dig?
Jag frågade om hon blivit dömd för något brott. Har hon det? Finns det någon personakt om dessa tre män? Är de alla tre oförvitliga samhällsmedborgare?

Nej jag anser inte att det bevisar ett skit i just Lambertz-fallet
Citera
2021-03-28, 15:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag frågade om hon blivit dömd för något brott. Har hon det? Finns det någon personakt om dessa tre män? Är de alla tre oförvitliga samhällsmedborgare?

Ok, vi får se om någon vecka när EA blir dömd för brott då. Kommer du erkänna att du är en idiot då?

Då har ju inte heller Lambertz eller den 3:e påbörjat sin stämning än heller
Citera
2021-03-28, 15:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
... https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw

Sevärda vittnesmål om oskyldigt dömda för våldtäkt. Män som endast dömts efter anmälarens utsaga, utan stödbevisning, utan att försvaret har kunnat ställa frågor. Har inte sett den sedan --- men filmen passar utmärkt här och som vittnesmål om rättsosäkerheten i tiden nu och den tid som varit.
Citera
2021-03-28, 15:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag vet att du ser dig som ett slags motvikt till "högerextremisterna" på Flashback. Men just det här fallet hade jag nog släppt om jag vore du. Ett tydligare skolboksexempel på borderlinestörning & falskanmälningar är närmast omöjligt att hitta.
Citera
2021-03-28, 15:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Kvinnans historik är helt irrelevant, framför allt när vi inte vet speciellt mycket om henne och framför allt så finns det ju inga domar.

Det finns ju domar. T.ex:

Citat:
– Anmälan mot D.U. 2018. DU dömdes för våldtäkt i tingsrätten men friades i hovrätten.

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Här lite andra domar i ett annat sammanhang:

Citat:
Domarna slår fast att hon lider av en allvarlig psykisk störning.

Den så kallade Lambertz-kvinnan har dömts till psykiatrisk tvångsvård vid två tillfällen. I en av domarna står att kvinnan ”lider av en allvarlig psykisk störning” och att hon har ett ”oundgängligt behov av psykiatrisk vård”. Det var chefsöverläkaren vid en socialpsykiatrisk enhet som slog larm och begärde tvångsvård av kvinnan.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-tvangsintagen-pa-psyket

Vi vet faktiskt ganska mycket om henne vid det här laget. Det har publicerats ganska mycket info om henne i denna tråd.
Senast redigerad av -Info- 2021-03-28 kl. 15:14.
Citera
2021-03-28, 15:11
Medlem
Citat:

Intressant att du frågar om EA har domar när du struntar fullständigt i att GL inte har domar och ändå pekar du ut honom som en våldtäktsman. Dubbelmoral.
Senast redigerad av ApanApansson. 2021-03-28 kl. 15:27.
Citera
2021-03-28, 15:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Intressant att du frågar om AE har domar när du struntar fullständigt i att GL inte har domar och ändå pekar du ut honom som en våldtäktsman. Dubbelmoral.

Ja, i synnerhet när GL blivit släppt från häkte och åtal är avskrivet. Detta då GL först var misstänkt på sannolika skäl för våldtäkt.

Dvs. åklagare m.fl. förstod tydligt att brott inte har begåtts, därav la de ner allt då b.la. EA's historik kom fram samt att EA manipulerar inspelningar m.m. nu mot GL igen, dvs. samma händelseförlopp i 3 unika situationer och mot 3 olika män = ikke trovärdigt.

Till skillnad från EA som går upp i rättegång nu i April för 1/3 potentiella stämningar, som EA sannolikt kommer förlora.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 15:21.
Citera
2021-03-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Sevärda vittnesmål om oskyldigt dömda för våldtäkt. Män som endast dömts efter anmälarens utsaga, utan stödbevisning, utan att försvaret har kunnat ställa frågor. Har inte sett den sedan --- men filmen passar utmärkt här och som vittnesmål om rättsosäkerheten i tiden nu och den tid som varit.

Tyvärr är det så att GL själv har varit med och skapat den här rättssäkerheten åtminstone delvis.

Det var ju Leif GW som så fint påpekade flera år tillbaka att GL höll på att gräva sin egen grav genom att påstå att den som har blivit frikänd ska INTE betraktas som oskyldig.

Så bara genom att en knarkare pekar på en med hela handen i hopp om mer knarkpengar från försäkringsbolaget då ska det vittnesmålet ändå betraktas som så pålitligt att MGM inte ska anses vara oskyldig. Nu vet GL själv hur det känns på den andra sidan dit han själv säkert aldrig trodde sig hamna.

Förr i tiden fick kvinnor "skylla sig själva" om de hamnade i fel säng. Nu är rollerna ombytta. Män ska välja noga innan de öppnar gylfen.

Prostituerade och knarkare borde gå fett bort. Psykfall till feminister likaså.
Citera
2021-03-28, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
En försvinnande liten andel av våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Samtidigt finns det all anledning att tro att en majoritet av våldtäkterna faktiskt har genomförts. Svenska män är världsledande på att våldta kvinnor och staten skyddar dessa.
Vi är nog många som anser att samtyckeslagen samt de nya åtalspunkterna ”oaktsam våldtäkt” och ”oaktsamt sexuellt övergrepp” inte är ”att skydda våldtäktsmän”. Notera även tillägget ”Vid oaktsamhetsbrott behöver det inte finnas uppsåt”.

Om man trots detta inte lyckas få fällande domar har man rimligtvis inget case överhuvudtaget. Du är bara oerhört fånig som försöker åka på ångorna av masspsykosen #metoo.
Citat:
Nu har Sverige en samtyckeslag – det här innebär den
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/den-nya-samtyckeslagen-det-har-sager-den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in