Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Nej vi vet inte speciellt mycket. Eller har du träffat henne? Vad säger domarna då? Är hon dömd för något brott?
Orkar inte tråckla med det men om du eller någon annan kan ge en kort sammanfattning vore jag tacksam.
Som jag sa från början, du kanske ska samla information innan du säkert uttalar dig? Så slipper du framstå som en idiot.
Det finns 2 domar än så länge där EA har förlorat i åtal om våldtäkt.
Här nämns en av dem:
https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
EA har alltså använt precis samma tillvägagångssätt mot alla 3 män. Är det så svårt att förstå för dig?
Nu står hon dessutom åtalad för förtal och falsk tillvitelse vilket avgörs om någon vecka. EA kommer med stor sannolikhet bli dömd. Du får se.
Så här står det ordagrant om grunden till Hovrättens dom:
Citat:
Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.
A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"
A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.
Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.