Citat:
Tack. Du har rätt, jag har inte lusläst allt kring fallet - och det är just beroende på min syn på människans inneboende drivkrafter och en trötthet på medias moralpredikande.
Så visst brottas även GL med moralen kring att knulla en ung kvinna när ex-frun troget väntar i himlen på GL. Och nog är det ett dilemma hur han ska dölja sin nötsäckstömning för den där särbon (antar att det också en hagga med utseendet bakom sig med men en acceptabel social ställning för en man av GL:s kaliber).
Jag ville bara drive home the point. I det stora hela drivs GL, EA och alla vi andra av pengar, makt och sex, och allt diskuterande i media (social såväl som andra) är bara moraliska dimridåer utan större värde.
Så visst brottas även GL med moralen kring att knulla en ung kvinna när ex-frun troget väntar i himlen på GL. Och nog är det ett dilemma hur han ska dölja sin nötsäckstömning för den där särbon (antar att det också en hagga med utseendet bakom sig med men en acceptabel social ställning för en man av GL:s kaliber).
Jag ville bara drive home the point. I det stora hela drivs GL, EA och alla vi andra av pengar, makt och sex, och allt diskuterande i media (social såväl som andra) är bara moraliska dimridåer utan större värde.
Göran tror varken på himlen eller på Gud. Så nej, han tror inte att frun väntar på honom någonstans.
Han har inte heller lovat trohet gentemot frun även EFTER att döden har skiljt dem åt. Bara TILLS döden har gjort det. Så där har han inget att känna dåligt samvete för eller skämmas.
Han kanske inte heller har lovat något till särbon - som lär vara en 36 åring jurist från Skåne. Men det brukar ingå i konceptet när man pratar om "sin kvinna" att man inte delar den kvinnan med diverse knarkare i Skåne. Tvärtom borde också gälla. Därav det "dåliga samvetet".
Vore kul om särbon steg fram i media och talade om vad HON anser om det hela..
Detta är ju redan är såpopera utan dess like så varför inte? ;-)