2021-03-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Tack. Du har rätt, jag har inte lusläst allt kring fallet - och det är just beroende på min syn på människans inneboende drivkrafter och en trötthet på medias moralpredikande.

Så visst brottas även GL med moralen kring att knulla en ung kvinna när ex-frun troget väntar i himlen på GL. Och nog är det ett dilemma hur han ska dölja sin nötsäckstömning för den där särbon (antar att det också en hagga med utseendet bakom sig med men en acceptabel social ställning för en man av GL:s kaliber).

Jag ville bara drive home the point. I det stora hela drivs GL, EA och alla vi andra av pengar, makt och sex, och allt diskuterande i media (social såväl som andra) är bara moraliska dimridåer utan större värde.

Göran tror varken på himlen eller på Gud. Så nej, han tror inte att frun väntar på honom någonstans.

Han har inte heller lovat trohet gentemot frun även EFTER att döden har skiljt dem åt. Bara TILLS döden har gjort det. Så där har han inget att känna dåligt samvete för eller skämmas.

Han kanske inte heller har lovat något till särbon - som lär vara en 36 åring jurist från Skåne. Men det brukar ingå i konceptet när man pratar om "sin kvinna" att man inte delar den kvinnan med diverse knarkare i Skåne. Tvärtom borde också gälla. Därav det "dåliga samvetet".

Vore kul om särbon steg fram i media och talade om vad HON anser om det hela..

Detta är ju redan är såpopera utan dess like så varför inte? ;-)
Citera
2021-03-28, 11:36
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Dock återger inte advokaten korrekt,han skarvar och lägger till

Befinner du dig på autismskalan någonstans, möjligen? Det är den mest välvilliga tolkning jag lyckas hitta angående dina uppenbara problem med att skilja på hålla en föreläsning och att läsa ur ett protokoll.

Han använder inte samma ord. Men för en absolut majoritet av mänskligheten kommer det att vara tydligt att han därigenom på inget sätt har ändrat innebörden i det sagda.
Citera
2021-03-28, 11:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en god möjlighet att Nooshi Dadgostar pressekreterare Jessica Nord helt enkelt ljuger om Lambertz påstådda besök på "Snotty Seaside". Kanske för att ge restaurangen cred i aggressiva HBTQ/feministkretsar ?...

Men nu var det ju en ickehändelse som faller tillbaka på Jessica Nord som dåligt omdöme.
Citera
2021-03-28, 11:37
Moderator
-Info-s avatar
Lambertz avslöjar idag fler av kvinnans bevismanpulationer och lögner:

Citat:
"Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon."

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/
Citera
2021-03-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför reagerar du på det och inte på att kvinnan försökt manipulera bevis?

Det är inte det enda jag reagerar på. Men då ingen annan tar upp det så gör jag det. Att EA "manipulerat" bevis tar ju mängder med andra personer upp i tråden, så då behöver ju inte jag göra det också.
Citera
2021-03-28, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en god möjlighet att Nooshi Dadgostar pressekreterare Jessica Nord helt enkelt ljuger om Lambertz påstådda besök på "Snotty Seaside". Kanske för att ge restaurangen cred i aggressiva HBTQ/feministkretsar ?

Det är ett av de mest deprimerande vegetariska vänsterhaken på Söder, uteserveringen ser ut så här:

https://www.instagram.com/p/CLwlI6qJUmc/
Inget ställe som man omedelbart tänker att Lambertz frekventerar.
Citera
2021-03-28, 11:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast nu handlar ju en del av diskussionen om huruvida skribenter har rätt att tycka illa om något ifall det inte är kriminaliserat?

Han noterade att hon drog sig undan, att hon verkade tycka det var obehagligt. Han berättar själv att han varit nödd att be om ursäkt ett par gånger tidigare för sitt kladd. Även om det inte är brottsligt så lär du väl ändå inse att ett civiliserat beteende normalt innefattar att man är någorlunda uppmärksam och respektfull i samspel med andra? Även något som inte är kriminaliserat kan vara ett socialt fel, ett beteendemönster som ogillas av många. Likt att duscha för sällan och plåga omgivningen med svett och pisslukt. Det är inte heller kriminellt men att det är tillåtet betyder ju inte att andra inte äcklas och rimligtvis har de väl rätt att säga det. Kalla det vad du vill.

GL har agerat olämpligt
Jag håller helt med dig om att GL agerat olämpligt. Det säger han också själv att han har gjort.

Har EA förfört GL?
Sedan har vi denna beskrivning om vad som inträffade på julaftonen hemma hos GL.

«Men så blev det framåt midnatt så att vi hamnade med en sista drink i kökssoffan. Och då så blev hon lite klängig och så där. Och jag upptäckte att, ja, hmm, hon kanske tydligen vill någonting som vi absolut inte borde. Men då var jag för svag i köttet och i anden och vi gick upp på övervåningen. Till sovrummet. Och hade samlag.»

Om denna beskrivning stämmer, och här måste vi väga GLs trovärdighet mot EAs trovärdighet, så är det snarast så att EA förfört GL. Om inte GL ljuger, är det en viktig faktor när det gäller ansvarsfrågan för vems agerande det var som ledde till sex. En fråga som är viktig därför att EA senare tog initiativ till att GL anmäldes för våldtäkt.

Något lättsamt...
Uttrycket "svag i köttet och i anden" som GL använde, kan komma att bli ett etablerat begrepp 2021. Betydelsen är väl "kåt"? Kan det bli en raggningsreplik? "Du får mig att känna mig svag i köttet och i anden" låter väl bättre än att säga "du gör mig så kåt"?

Senast redigerad av lasternassumma 2021-03-28 kl. 11:47. Anledning: En fråga som är viktig därför att...
Citera
2021-03-28, 11:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Hur vet man att det var hon som skrev ett SMS till sin sambo vid tidpunkten och sedan raderade detta. Det kanske var G.L själv som skrev från hennes telefon och sedan raderade, gissar på att det var meddelandet om att G.L skulle vara aspackad. Han tänkte "vad fan har jag gjort" och skrev att han var aspackad för att skapa bevisning om att hon dels messat vid aktuell tid men även att han inte var i stånd att våldta någon då han var aspackad. För mig är inte det sms:et avgörande. Hur fick de då till det om han var aspackad? Det var två personer på plats och om ena personen var däckad av alkohol kan den andra ha sms:at och raderat. Det vet vi inte, tycker inte vi ska kalla vittnet lögnare. Dessutom kan M.Ä spelat berusad/däckad för sin väninna om det är hon som är boven i dramat. Det har blivit för mycket he said, she said i media. G.L borde lugna sig och inte bedriva rättegång i sin blogg.
Menar du att GL startade ljudinspelningen också? Och tog på sig en mask och video-pratade med väninnan?

Att GL skulle varit ”aspackad” är det EA som påstår. Vi har väl inget större skäl att tro på henne just i detta fall, så visst kan GL lyckats genomföra ett samlag. Det är också vad EA påstår skedde. Poängen med samtalen och sms:en till (f.d.?) sambo och väninna är att de visar att hennes version (hon däckade och vaknade av att GL hade sex med henne) är lögn.
Citera
2021-03-28, 11:42
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Det vet man därför att det är känt att det var just den advokaten som företrädde den misstänkte mannen (känd till namnet) i det brottmålet, att det var EA som var målsägande och anmälare i det som gick till domstolsprocess för det misstänkta brottet.

Så i grunden är det spåret från advokaten var förordnad som försvarare. Målnummer mm är kända fakta.
Citera
2021-03-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Befinner du dig på autismskalan någonstans, möjligen? Det är den mest välvilliga tolkning jag lyckas hitta angående dina uppenbara problem med att skilja på hålla en föreläsning och att läsa ur ett protokoll.

Han använder inte samma ord. Men för en absolut majoritet av mänskligheten kommer det att vara tydligt att han därigenom på inget sätt har ändrat innebörden i det sagda.

Han återger inte korrekt. Han förstorar genom att säga "det är helt sjukt" dessutom två gånger, vilket får det hela att låta mer klandervärt. Detta förstår inte du.
Trots det hänvisar flera skribenter här till att det han säger där är sanningen.
Citera
2021-03-28, 11:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är inte det enda jag reagerar på. Men då ingen annan tar upp det så gör jag det. Att EA "manipulerat" bevis tar ju mängder med andra personer upp i tråden, så då behöver ju inte jag göra det också.
Uppfattar du det som att hon försökt manipulera bevis? Ja eller nej.
Citera
2021-03-28, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Att göra en anmälan gör man inte "för skojs skull".
bra för dig att du inte mår dåligt efter din upplevelse.
Det var dåligt formulerat av mig. Låt mig förtydliga: min egenskapade huvudvärk försvinner inte för att jag delar med mig av den till någon annan. Jag skulle förmodligen ha fyllt i ett helt block av samtyckeslappar i taxin men det är ingen garanti för bra sex, ibland drar man nitlotten och skulden finns att finna i händelsekedjan som ledde fram till besvikelsen. Sex man ångrar är inte våldtäkt, det är en lärdom att ta med sig i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in