Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Ah, har du länk till en sån intervju?
Jag har börjat lyssna lite på intervjuer av honom.
Jag söker med ljus och lykta efter hans rap på youtube också.
Men den är spårlöst, bort-dammsugad.
"Barnens initiativ". Ungarna vet ju inte om de inte testat.
Visst, jag tyckte också förskola var ett sosse-projekt, innan mitt barn började på den.
Men den sociala träning i samspel och samvaro vändes jag till att tycka att den var ovärderlig.
Men visst övervakarmyndigheten med den kommunala förskolan och genustramset, fattar jag att Ivar med fam värjer sig mot.
Dock så kommer han erfara att ungarna indoktrineras i detta under hela livet i skola, gymnasium och högskola ( ja, det där vet han ju

).
Jag vet ett dagis du kan testa Ivar.
"En sockerbagare, hen bor i staden, hen bakar kakor, mest hela dagen..." sjunger de.
Tyvärr så kommer jag inte ihåg i vilken intervju, som jag läste det. Eller om det var ngn intervju med honom, som jag lyssnade på.
Vad jag minns, så hade äldsta barnet börjat i förskolan efter att ha uttryckt önskemål om det. Men slutat efter ngt år (?) - även det på eget initiativ.
I den här texten, så nämner han att han och dottern är på väg till förskolan.
Citat:
Jag höll just på att hjälpa min femåriga dotter, äldst i skaran av tre, att ta på regnjackan när vi såg ett brev på hallgolvet. Vi hade bråttom till förskolan, en femminuterspromenad bort.
https://bulletin.nu/ivar-arpi-de-kommer-att-ta-mina-barn-ifran-mig
------
TILLÄGG
Citat:
Ivar Arpi beskriver hur familjen en kort tid ändå lät sitt första barn börja på en förskola med gott rykte. Det var en förskola som också ger förtur till en attraktiv skola. Men trots den välfungerande verksamheten blev han fundersam.
– Jag såg många inskolningar. Ettåringar som inte kunde gå och inte prata och som lämnades sittande med tårarna rinnande i sandlådan medan föräldern försvann bort. Jag förstår och respekterar verkligen att det kan finnas ekonomiska skäl bakom, men det är inte för barnens skull. Förskolan präglas överhuvudtaget mycket av vuxenperspektiv. När min dotter tydligt uttryckte att hon ville vara hemma, vara med oss, lät vi henne sluta.
https://timbro.se/smedjan/forskoletvang-ar-inte-for-barnens-basta/