2021-03-27, 18:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag förstår, du svarar undvikande och nöjer dig med en länk. Trodde väl det. Varför har ni lockdown, om jag får fråga?
Nej, jag svarar inte undvikande. Jag har varit behjälplig med att tillhandahålla officiell dokumentation som visar vaccinationens effekt.

Klarar du inte av NÅGONTING själv? Läsa?

Results are shown in Table 1. Hospitalisation rates were around 15% in unvaccinated
individuals in both populations. Among those who had had their first dose at least 14 days
previously, hospitalisation rates were 9% in those who had received the Pfizer vaccine and 8%
in those who had received AstraZeneca. The survival analysis showed 42% (Pfizer) and 35%
(AstraZeneca) reductions in the risk of hospitalisation among those who had been vaccinated
but became symptomatic, compared with those who had not although confidence intervals
around these estimates were broad and overlapping. Combined with the reduced risk of
becoming a case (Section 3) this is consistent with vaccine effectiveness against hospitalisation
of around 80%.
Herregud...
Citera
2021-03-27, 18:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, min senaste post handlade inte om CNN.

Du ser ju att de hänvisar till en studie som påvisar exakt det jag säger. Vi har för många som ligger i riskzonen för att bli riktigt sjuka samtidigt.

Det positiva är att det går att ändra på.

Folk i västvärlden har betydligt mer problem med övervikt, (med vissa undantag för vissa öar i oceanien) och därför blir covid-19 ett mkt större problem där än i exempelvis japan.
Citera
2021-03-27, 18:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror du på det där?

1) Har de inte sol sydamerika där smittan nu skenar?
2) D-vitamin får vi i oss genom att exponeras för solljus. Smittan förekommer rikligt i många länder med väldigt många soltimmar.
3) Vi har haft Coronavirus under 1 års tid. Vi hade en lågpunkt under sommaren, men det berodde inte på solljuset, utan på sommarlovet. Mindre sociala kontakter bland skolbarnen, som då inte längre smittar sina föräldrar som i sin tur inte smittar sina arbetskamrater osv osv.
4) De mörkhyade i Sverige har ofta låg socioekonomisk status och bor trångbott och över generationerna = svårare att skydda sig mot smitta.

Bara för att det är många soltimmar betyder inte att folk solar. Spanjorerna har ju lägre nivå d vitamin än vi i Sverige tex.

Indien har mycket vitamin d brist trots sjukt mycket sol.

It is evident from the above tables that Vitamin D deficiency is quite rampant in India.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6060930/

De mörkhyade i Sverige kanske inte äter så mycket av våra vitamin d berikade produkter?
Citera
2021-03-27, 19:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du ser ju att de hänvisar till en studie som påvisar exakt det jag säger. Vi har för många som ligger i riskzonen för att bli riktigt sjuka samtidigt.

Folk i västvärlden har betydligt mer problem med övervikt, (med vissa undantag för vissa öar i oceanien) och därför blir covid-19 ett mkt större problem där än i exempelvis japan.

Japaner vet hur man använder munskydd.

Finns inga munskyddsförnekare i Japan.
Citera
2021-03-27, 19:01
Medlem
Citat:

Jag betvivlar inte studien men det är endast en av många studier. Övervikt är en bidragande orsak till Covid men definitivt inte den enda. Hela diskussionen blir väldigt enkelspårig om man bara fokuserar på den aspekten, vilket du verkar göra.
Citera
2021-03-27, 19:09
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Övervikt bland befolkningen är en högst sekundär faktor. Anledningen till att Japan och många andra asiatiska länder har få dödsfall är helt enkelt låg smittspridning. Om Japan hade haft en lika stor andel smittade som många europeiska länder hade även Japan drabbats av en betydande överdödlighet.
Citera
2021-03-27, 19:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Övervikt bland befolkningen är en högst sekundär faktor. Anledningen till att Japan och många andra asiatiska länder har få dödsfall är helt enkelt låg smittspridning. Om Japan hade haft en lika stor andel smittade som många europeiska länder hade även Japan drabbats av en betydande överdödlighet.

Det är inte så att covid-19 inte varit där. Det viruset har i stort sett över hela världen från nordpol till sydpol.

Det kan bero på att de redan har immunitet från tidigare SARS virus och att de har helt annan folkhälsa pga bättre kost än vi äter i västvärlden.
Citera
2021-03-27, 19:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det klarlagt att andra vågen var värre än första vågen, som i Spanska sjukan?

Det är som en vanlig influensa.
Citera
2021-03-27, 19:20
Medlem
Jag är HELT övertygad om att från och med nästa vecka eller som senast veckan efter kommer det börja bli lägre och lägre och lägre siffror. Vi har sett toppen för våg 3 och nu kommer det bara sjunka. Så jävla gött!!

Bör kunna ha gett 25-30% av befolkningen första dosen innan april är slut. Då får man fan öppna upp allt.
Citera
2021-03-27, 19:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag betvivlar inte studien men det är endast en av många studier. Övervikt är en bidragande orsak till Covid men definitivt inte den enda. Hela diskussionen blir väldigt enkelspårig om man bara fokuserar på den aspekten, vilket du verkar göra.

Ja fast tittar du på de som dött så har 82% haft andra bakomliggande sjukdomar. Ofta kopplade till just övervikt.

Det är med övervikt som är inkörsporten till de många andra kroniska sjukdomarna.
Citera
2021-03-27, 19:22
Medlem
Förra veckan sattes ett nytt svenskt rekord i antalet provtagningar för covid-19. Drygt 300 000 personer testades för sjukdomen. Och precis som föregående vecka var andelen positiva provsvar cirka elva procent.

Varför är det så jävla många som testas just nu?
Citera
2021-03-27, 19:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Först plockar man ner AZ-vaccinet och nu:

Det här såg man inte komma....eller....:

Virusforskaren om Sputnik V-kritiken: ”För bra data”

Forskare misstänker fusk bakom det ryska vaccinet

https://www.expressen.se/tv/ditv/ekonomistudion/virusforskaren-om-sputnik-v-kritiken-for-bra-data/

Kommentarer överflödiga!

Väst är rasister. Har de data som säger det motsatta så är det en annan sak. Men nu är det bara konspirationsteorier från förvirrade foliehattar. Inget att lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in