Citat:
Ursprungligen postat av
sthlm4h
Ja det stämmer. Han utsåg sig själv till någon slags manager till Einar och tömde killen på pengar. I takt med att summorna han krävde blev större och större samt att Einar (tur för honom) pengar egentligen var låsta på hans mors namn så uppstod frustration och tjafs mellan Modo och Einar då Einar inte kunde leverera pengarna de krävde. Bland annat därför Einar sökte sig bort från Dalen. Han kände sig inte bekväm där längre.
Dalen ville mjölka Einar på pengar samt använda honom till att lyfta fram andra söderort artister för att inte nämna streams till deras YouTube kanal. Men när han lärde känna västerort artister och såg hur de alla jobbar mer eller mindre för sig själva så ville Einar inte längre vara en del av Dalen och det är detta som tillslut ledde till allt som hände. Han saknade skydd, folk såg han som lätt offer och alla ville åt hans pengar.
Exakt! Har känt på mig detta länge, att de blev sura för att strömmen med gratispengar tog slut.
Einar började egen YT-kanal, hängde och collaborerade med alla möjliga, särskilt västerort.Det är därför de ger så dumt svar när folk frågar
- "Vad har han gjort då?" (för att förtjäna kidnappningen).- "Han rappar kefft". (=det finns ingen vettig orsak).
Min egen teori, som jag inte har något belägg för, är att han kanske började göra så mycket features för att kringå mjölkningen litegrann. Typ om han dealar med andra artisten och får lite cash direkt i fickan som inte passerar SS_TV. Men det är fri spekulation. Bara reagerade på att ett tag gjorde han väldigt många. Men vissa featuers kanske är en kompistjänster? Eller tjänst och gentjänst?
Haval sägs ha blivit sur för att E inte ville göra gratisfeatures åt honom.

När det gäller Haval behöver han inte hämnas "just give him rope enough to hang himself". Haval ställer till det för sig själv på egen hand om han får hållas.