2021-03-27, 15:40
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Då är han väl baserad i Uppsala vilket är bättre för Esbjörn.
Vi får se, själv har jag ingen kunskap om tänkta jurister som finns och som dessutom nästan måste ha självskadebeteende för att kliva in i detta efter herr B.
Jag avstår vadslagningen.

I princip alla "riktiga jurister" reder ut detta så väl det nu kan redas ut. Själva tvisten är inte komplicerad, utan det är vägen till att antingen genomföra affären så bra som möjligt (för Esbjörn) eller lösa upp den (på ett sätt som Ebba accepterar) som är det knepiga.

Nyckelordet i detta är "ingen skall förlora" snarare än "någon skall vinna".
2021-03-27, 16:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Fort än jag som oroas över vad Ebbas eskapader ska göra med förtroendet för partiet.
https://www.dn.se/sverige/partiets-vadjan-till-ebba-busch-ga-inte-vidare-till-domstol/
2021-03-27, 16:29
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fort än jag som oroas över vad Ebbas eskapader ska göra med förtroendet för partiet.
https://www.dn.se/sverige/partiets-vadjan-till-ebba-busch-ga-inte-vidare-till-domstol/
Jag tror att många tycker att det är bra att hon står på sig, och visar på att vi lever i ett rättssamhälle. Hon har väl lagen på sin sida?

Mycket av det som skrivs är drivet av media vilka älskar att smutskasta KD. Det är som en gratis reklamkampanj för Esbjörnarna i form av smutskastning mot Ebba och i förlängningen KD.

Hur mycket har det inte skrivits om detta?

Vänsterns hatare förnekar sig ej.
2021-03-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ska hon dra in vatten på något sätt också? Såvitt jag minns så finns det bara en brunn som har sinat, och sjön lite längre bort. Skämt åsido, finns det någon här som på allvar tror att Ebba kommer att bo i Esb:s hus även om hon vinner i rätten? Huset ligger långt från Riksdagen och Stureplan och barnens pappa vill nog inte heller pulsa i snön i Marielund för att följa barnen till närmaste skolan där samt gå på bönemöten. Eftersom han inte bor där på riktigt och har ett eget liv. Men huruvida Ebba kommer att vinna mot Esb i rätten kan jag inte uttala mig om.
Hon är skriven i Marielund men har bostad i Sthlm ,Marielund har vägförening så de plogar!
2021-03-27, 16:40
Medlem
Citat:
Nya saker!
Så du vet att han ska ha hjälpmedel och bromsmedicin som ingen hört talas om innan?
För vad?
Då antar jag att det kommer en rapport innan tisdag som visar att han inte var handlingsförmögen i augusti 2020.
Annars det ointressant i målet. Tom de underlag som lämnats hittills visar att han inte var oförmögen att fatta beslut i augusti.
Du känner inte att det börjar bli väldigt svårt att nu visa nåt avs honom som ska gälla Augusti? Oavsett vad man tycker gör ju det att tiden går allt mer ointressant för tester nu.
MARRY:
Hur gick det med det här? Har inte sett nåt svar på dina påståenden än...
2021-03-27, 17:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vadslagning...?

Lågoddsare att det är Johan Östlund, han som nu jobbar på CVO och företrädde EsB i trafikmålet.
Eftersom Monica och Maggan vill stuva in Esb på ett gruppboende omgående, ligger denna snubbe lägligast till att ta över totalhaveriet signerat Binninge, då slår dom 2 flugor i en smäll.

https://se.linkedin.com/in/johan-östlund-b37075a9

Ok, denne är inte advokat, vilket är bra för honom själv, då kan det ju inte dras in av Advokatsamfundet.
Till skillnad från Binninge verkar han ju ha lite utbildning...

Att det skulle bli en advokat är ju inget jag trott på, särskilt inte den som var nybliven sådan från Borås... (Man kan ju tjäna bättre som advokat, än jurist, så inget man vill riskera i första taget)
2021-03-27, 17:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Är det verkligen vad jag skriver? Jag skriver att alla vi skulle gjort det - tjatat eller vinklat saker till vår fördel - så var inte så j-a naiva och tro att Ebba INTE gjorde det... DET är vad jag menar.
Varför skulle hon det hon värnar ju om de äldre.
2021-03-27, 17:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror du kan sluta oroa dig. Ebba kom på plats nummer två som Sveriges populäraste kvinna nyligen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRmBoX/svenska-folket-hon-ar-arets-kvinna
2021-03-27, 18:00
Medlem
Citat:
Menar du då att hon river upp huset och skaffar ett bygglov och bygger ett nytt hus på tomten? Eller ska hon och hennes små barn på bo i ett ruckel utan vatten?
Hon lär renovera det befintliga rucklet då det verkar va k-märkt. Men ska det bli modern standard är det bara blåsa ut skiten, spara stommen typ och bygga upp från insidan, lär bli kostsamt om man ska bevara gammal charm men ändå ha nya prylar, mycke specialsnickerier osv.....
2021-03-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Hon lär renovera det befintliga rucklet då det verkar va k-märkt. Men ska det bli modern standard är det bara blåsa ut skiten, spara stommen typ och bygga upp från insidan, lär bli kostsamt om man ska bevara gammal charm men ändå ha nya prylar, mycke specialsnickerier osv.....
Nej det är inte K-märkt, då hade Esb suttit med ett sjuhelvetes vite för bristande underhåll.
Men strandskyddsreglerna medger inte dispens för nybygge, däremot är renovering av befintlig fastighet tillåten.
2021-03-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ska hon dra in vatten på något sätt också? Såvitt jag minns så finns det bara en brunn som har sinat, och sjön lite längre bort. Skämt åsido, finns det någon här som på allvar tror att Ebba kommer att bo i Esb:s hus även om hon vinner i rätten? Huset ligger långt från Riksdagen och Stureplan och barnens pappa vill nog inte heller pulsa i snön i Marielund för att följa barnen till närmaste skolan där samt gå på bönemöten. Eftersom han inte bor där på riktigt och har ett eget liv. Men huruvida Ebba kommer att vinna mot Esb i rätten kan jag inte uttala mig om.
Tja alla omkringliggande husen är ju renoverade till åretruntstandard med vatten och avlopp...
Menar du att detta är en superunik fastighet som inte går att renovera?
Vad baserar du detta på? Ligger den på i en reva i rumtiden eller något som gör att huset omedelbart återgår till ursprungsskick när man börjar spika på det? När uppstod denna reva och varför har huset inte återgått till ursprungsskick när Esbjörn låtit den förfalla?
2021-03-27, 18:40
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du har fått förklarat flera gånger att experterna och parterna har tillgång till all text utan överstrykning.
Ta till dig fakta nån gång
Fast nu handlade ju inte frågan om det. Nu handlade ju frågan om vad jag/vi kunde utläsa av materialet med sekretesskydd.
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du påstår ju att hon agerat omoraliskt?
Enkelt svar, Ja
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Gubben hade gott om tid att kontrollera om priset var skäligt
Delvis sant, han hade 2 månader på sig och mitt i värsta semestertiderna.

Men du har rätt. Han hade chans att kolla upp, frågan är varför han litade blint på köparen. Hade han kollat om det var någon annan än Ebba?
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Intressant att du refererar till hur ett litet barn agerar.

Jag ser ålderstrappan framför mig o då kan man undra på vilken nivå man är när man är 80+.

Vi vet att det slutar som det började en gång. Sängliggande i blöjor osv

Skulle Ebba försöka lura, låt oss säga, en trotsig femåring? Ojdå! Där kom ett Liljeholmens (droppfria)!

Genom att Ebba behandlade Esbjörn som hon behandlar sina pyttesmå gick det som en dans att lura av honom huset. Bara skriv på här så ska du få gå ut o leka igen.
Jag tror ju dessutom att hon bjöd på en liten konjak till kaffet den där dagen.
Citat:
MARRY:
Hur gick det med det här? Har inte sett nåt svar på dina påståenden än...
Du har inte sett mina svar för att jag inte varit inne på ett par timmar.
Jag har iof till och med sagt att jag inte vet om en demensdiagnos skulle förändra utslaget i rättegången. Men det skulle förvärra det Ebba gjort moraliskt. För även om det inte går att bevisa juridiskt så vet alla att demens är en smygande sjukdom som tar lång tid. Så är han sjuk nu, så var han definitivt sjuk i somras oxå.
Hjälpmedel och mediciner som hjälper dementa personer finns visst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in