Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Du har fått förklarat flera gånger att experterna och parterna har tillgång till all text utan överstrykning.
Ta till dig fakta nån gång
Fast nu handlade ju inte frågan om det. Nu handlade ju frågan om vad jag/vi kunde utläsa av materialet med sekretesskydd.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Du påstår ju att hon agerat omoraliskt?
Enkelt svar, Ja
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Gubben hade gott om tid att kontrollera om priset var skäligt
Delvis sant, han hade 2 månader på sig och mitt i värsta semestertiderna.
Men du har rätt. Han hade chans att kolla upp, frågan är varför han litade blint på köparen. Hade han kollat om det var någon annan än Ebba?
Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Intressant att du refererar till hur ett litet barn agerar.
Jag ser ålderstrappan framför mig o då kan man undra på vilken nivå man är när man är 80+.
Vi vet att det slutar som det började en gång. Sängliggande i blöjor osv
Skulle Ebba försöka lura, låt oss säga, en trotsig femåring? Ojdå! Där kom ett Liljeholmens (droppfria)!
Genom att Ebba behandlade Esbjörn som hon behandlar sina pyttesmå gick det som en dans att lura av honom huset. Bara skriv på här så ska du få gå ut o leka igen.
Jag tror ju dessutom att hon bjöd på en liten konjak till kaffet den där dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
MARRY:
Hur gick det med det här? Har inte sett nåt svar på dina påståenden än...
Du har inte sett mina svar för att jag inte varit inne på ett par timmar.
Jag har iof till och med sagt att jag inte vet om en demensdiagnos skulle förändra utslaget i rättegången. Men det skulle förvärra det Ebba gjort moraliskt. För även om det inte går att bevisa juridiskt så vet alla att demens är en smygande sjukdom som tar lång tid. Så är han sjuk nu, så var han definitivt sjuk i somras oxå.
Hjälpmedel och mediciner som hjälper dementa personer finns visst.