2021-03-27, 10:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Kan du lägga till ett "men" på 1 så tar vi ett "men" på 2 med?

"Ebba vill ha ett hus .... men betala så lite som möjligt"

Jag har då aldrig mött någon som vill betala så mycket som möjligt. Däremot har jag mött många som varit noga med att betala marknadsvärdet.

Som vanligt glömmer du hälften och ser bara det du vill se, som är Ebba betalat marknadsvärde.
2021-03-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ditt inlägg bygger på känslopjunk, har du belägg som verifierar något?

Svarar på nonsens som att det bygger på svensk avundsjuka...
2021-03-27, 10:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Läs gärna Barry Karlssons och de andra medicinarnas inlagor till rätten och motivera vad som är fel i min slutsats i stället för att svara med en meningslös oneliner. Stora delar, inklusive slutsatsen, i BK:s rapport är omaskad och i klartext. Den bekräftar det jag säger.
Men all text som är väsentlig på Barrys utredning är ju överstruken.
Barry gör ju inte heller en demensutredning.
2021-03-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hade du vistats mer än en timma inom den akademiska världen hade du vetat att experter alltid tycker olika.
Du har uppenbarligen helt missuppfattat det här - men du kommer inte begripa ändå om jag förklara det för dig. Jag kan sammanfatta ditt synsätt med att det är precis så en konspirationsteoretiker resonerar;
alla tycker olika och därför finns ingen etablerad sanning. I verkligheten fungerar det dock så att man förhåller sig till vad majoriteten tycker och de få som säger något annat avfärdas som anomalier eller bias tills det att de kan framlägga bevis som är så pass tunga att de kan få majoriteten att ändra sig.
Men så förhåller det sig alltså inte - framförallt inte inom den akademiska världen. Eller nu måst jag rätta mig själv här - det förhölls sig tidigare inte så, men numera har det sanningsrelativistiska synsättet spridit sig även till våra universitet. En ytterst farlig utveckling.
Det enda man med säkerhet kan säga - och där är expertisen verkligen överens - är att DU aldrig satt din fot på ett universitet - frågan är om du ens avslutat gymnasiet - jag gissar att så inte är fallet.
Senast redigerad av martinator 2021-03-27 kl. 10:49.
2021-03-27, 10:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja exakt. HON visste fakta, vi kan inte anta att Esbjörn fick all fakta från. Det är naivt.

Gör JAG en besiktning av ett hus jag vill köpa kommer inte jag direkt till säljaren
"huset är i bra skick, har världens potential. Värderingen var väldigt positiv till fastighetens värdeutveckling."

Snarare. BARA fokus på det negativa från Ebbas sida.
"värderingen tog ju upp att huset stått tomt vintertid i så många år. Det är en risk."
"Och... dessa bilar, gör man inget åt dem kostar det flera hundra tusen att sanera marken"
"Och uteplatsen, huset ser ut som ett ruckel. Oskött ser det ut som, det var det värderingen sa"

"inget vatten, gammal el - att åtgärda dessa saker drar ned värdet kraftigt"
"värderingen såg att detta hus kan inte stå tomt många år till, det går snabbt utför nu"

Som sagt naivt att tro att han INTE använde värderingen för att få ett så bra pris som möjligt.
Samma sak med besiktningen, det är HENNES besiktning. Hon väljer exakt vad hon vill dra för slutsatser från den, citat etc.

Liksom... NI skulle göra det. Jag skulle göra det. Använda ER värdering/besiktning för att få ett bra pris. Det är exakt så det funkar.

Men skulle f-n aldrig göra det på en gammal gubbe, som av nån anledning inte ens kan bo kvar i sitt hus utan bor inneboende på kursgård. *red flag* *red flag* *red flag*

Jösses vad du är korkad. Besiktningen är en del av avtalet.

Om Esbjörn såg värderingen eller inte spelar ingen roll eftersom det överenskomna priset motsvarar marknadsvärdet. De kunde lika gärna kastat tärning om priset. Det motsvarar ändå marknadsvärdet och är varken för högt eller för lågt.

Sedan kunde Esbjörn gjort sin egen värdering och det är inte alls omöjligt att han gjort det på ett eller annat vis utan att vi vet om det. Han kan mycket väl ha kollat upp Ebbas värdering eller förslag. Mycket tyder på att Esbjörn gjort just det eftersom han nekat lägre bud men accepterar att sälja till just exakt marknadspriset.
2021-03-27, 10:48
Avslutad
Citat:
Nej, men folk här verkar tro att Ebba gjort allt rätt och riktigt ur ett objektivt perspektiv.

Det antas att Ebba inte alls tjatat, att Esbjörn visst var så på osv osv. osv.
Hon får absolut tjäna pengar på husköp, men sluta låtsas.... som att alla summor och kostnader, sanering mm presenterades objektivt. På rak svenska - skitsnack.

Det är ju detta som Svenskt med - man står inte för vad man gjort utan ska låtsas som att allt är så bra gjort.

Så alla som köpt något av en säljare som tjatat får häva köpet, för att de har tjatat? Okej.
2021-03-27, 10:49
Medlem
Citat:
Han har inga papper på att han inte är dement. Han har papper på att han inte var dement för 10 år sedan. Barrys utredning var inte en demensutredning
Och han ska få en diagnos för att han kan få hjälpmedel, och bromsmedicin.
Nya saker!
Så du vet att han ska ha hjälpmedel och bromsmedicin som ingen hört talas om innan?
För vad?
Då antar jag att det kommer en rapport innan tisdag som visar att han inte var handlingsförmögen i augusti 2020.
Annars det ointressant i målet. Tom de underlag som lämnats hittills visar att han inte var oförmögen att fatta beslut i augusti.
Du känner inte att det börjar bli väldigt svårt att nu visa nåt avs honom som ska gälla Augusti? Oavsett vad man tycker gör ju det att tiden går allt mer ointressant för tester nu.
2021-03-27, 10:52
Medlem
Citat:
Du har fått förklarat flera gånger att experterna och parterna har tillgång till all text utan överstrykning.
Ta till dig fakta nån gång
2021-03-27, 10:55
Medlem
Citat:
Han har inga papper på att han inte är dement. Han har papper på att han inte var dement för 10 år sedan. Barrys utredning var inte en demensutredning
Och han ska få en diagnos för att han kan få hjälpmedel, och bromsmedicin.
Nu finns det ju inga faktiska bromsmediciner mot demens...
Däremot finns finns de tre olika mediciner som kan mildra symptomen vid Alzheimers.
Sjukdomen fortskrider dock oavbrutet.
2021-03-27, 10:58
Medlem
Citat:
Slutsatsen och beskrivningen av Esbjörn som jobbar fokuserat och uthålligt väl orienterad i tid och rum är i klartext. Prova läs det som syns i stället för att fokusera på det maskade. Esbjörn är uppenbarligen inte dement. Det finns inte ens orsak att utreda detta.
2021-03-27, 11:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Ja, typ. Det kan kosta betydligt mer på lång sikt att fortsätta kasta pengar på något som aldrig kan bli bra och som ger Ebba 7 sorger och 8 bedrövelser. Ebba behöver också vårda sitt namn och rykte. Sådana här affärer kan kasta en skugga på hennes egen moral och etik, sånt som inte kan köpas för pengar. Surt är det att kasta en halv mille i sjön, men insatserna och riskerna kan vara större än så.
Jag tycker hon redan förstört sitt varumärke. Vem kan förknippa Ebba med att vara den som värnar om äldre och sköra? De gamlas vän ( där hon haft merparten av sina väljare )? Nej, man tänker på Ebba som lurig och girig. En som går över lik för att få det hon vill ha.
2021-03-27, 11:24
Medlem
trngws avatar
Citat:

Detta säger två saker om dig.

1. Att du inte förstår betydelsen av det som inte är överstruket.
2. Att du bygger dina uttalanden på rena gissningar och förutfattade meningar, eftersom du inte har en aning om vad som är överstruket och hur väsentligt eller oväsentligt det är.

En sak som inte är överstruken och som är mycket väsentlig är att

Diagnosen som Esbjörn fått utesluter demens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in