Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Hade du vistats mer än en timma inom den akademiska världen hade du vetat att experter alltid tycker olika.
Du har uppenbarligen helt missuppfattat det här - men du kommer inte begripa ändå om jag förklara det för dig. Jag kan sammanfatta ditt synsätt med att det är precis så en konspirationsteoretiker resonerar;
alla tycker olika och därför finns ingen etablerad sanning. I verkligheten fungerar det dock så att man förhåller sig till vad majoriteten tycker och de få som säger något annat avfärdas som anomalier eller bias tills det att de kan framlägga bevis som är så pass tunga att de kan få majoriteten att ändra sig.
Men så förhåller det sig alltså inte - framförallt inte inom den akademiska världen. Eller nu måst jag rätta mig själv här - det förhölls sig tidigare inte så, men numera har det sanningsrelativistiska synsättet spridit sig även till våra universitet. En ytterst farlig utveckling.
Det enda man med säkerhet kan säga - och där är expertisen verkligen överens - är att DU aldrig satt din fot på ett universitet - frågan är om du ens avslutat gymnasiet - jag gissar att så inte är fallet.