2021-03-27, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Du tycker alltså att 30-åringar är barn? Vem är det som är dum egentligen?

Det antyds via hans sätt att bete sig. Han föredrar flickor som är väldigt unga. Detta var säkert bara ett exempel av många.
Citera
2021-03-27, 16:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Den allra konstigaste lagen som finns tycker jag är att det är tillåtet att sälja sex men olagligt att köpa sex. Kan någon förklara hur den lagen har uppstått.
Dessutom fullt lagligt att köpa sex ifall man har en kamera rullandes i närheten.

OnT: Lambertz snackar alltså fortfarande om att kvinnor ska få namnge ”riktiga” våldtäktsmän utan att kunna åka dit för förtal? Den mannen är så knasig så det liknar ingenting. Om någon inte är dömd så är den i samhällets ögon oskyldig, punkt slut.
Citera
2021-03-27, 16:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Många här verkar "förbryllade" över att kvinnan (EA) har knullat Lambertz. "Varför skulle hon knulla en gammal gubbe" etc... Lika mycket tjafsas det om varför knullkungen Lambertz inte bara knullar kärringar i sin egen ålder (för det måste man ju göra om man blir äldre, bara knulla gamla Agda). Jävla teater

Vi vet alla att kvinnor ofta knullar av helt andra saker än sexuell attraktion. Dom knullar om mannen har pengar. Dom särar på benen nästan per automatik om det är en kändis etc. Dom knullar för karriär, dom knullar för att få som dom vill. Vi vet alla att det är så och om någon påstår annat så ljuger den av politiska motiv. Samhället har hittat på skit som "kärlek vid första ögonkastet" för att kamouflera verkligheten. Sanningen är att vi är däggdjur och i däggdjursvärlden fungerar det ofta så att honan parar sig utefter status i flocken, hanens möjligheter till försörjning etc medans hannen försöker para sig med så många honor som möjligt (gäller i människans värld också). Är det en slump att Gyllenhammar har en 38 år yngre kvinna medans alla andra normala fattigpensionär-85 åringar INTE har det? Självklart inte.

Så att en ung kvinna knullar kändisgubbe med pengar och att gubbe vill knulla unga honor är med andra ord helt naturligt beteende. Dessutom i detta fall verkar det som om kvinnan försökt sätta dit knullkung Lambertz.

Allt detta är så jävla basic så sluta låtsas vara förvånade allihopa

Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Kan skriva under varje ord och det kan varje normalt funtad ikke hjärntvättad människa skriva under. Men vi lever i lögnernas värld, de kränktas värld, snöflingornas värld där manginas och femiopportunister försvarar den lögnen. Enligt deras logik, och även enligt dagens lagstiftning, så är fruntimmren en efterbliven varelse som inte kan ta hand om sig själv och som inte kan fatta beslut till sin fördel, ungefär som en 5-åring. T ex både hon och Lambertz var fulla, två vuxna människor bestämde sig för att ha sex, men det är inte hon som våldtog honom utan han våldtog henne. Smaka på det. Det är det misandriska samhället vi lever i. Och manginas och feminazister applåderar.

Er diskussion inspirerade mig till att googla på

rich man and young woman

Jag fick 724 miljoner träffar och en av dom var denna.

Why do rich men prefer to date young and beautiful women?
https://www.quora.com/Why-do-rich-men-prefer-to-date-young-and-beautiful-women

Om detta var tillämpligt i fallet EA-GL låter jag vara osagt. Min teori är att EA är en gåta som vi inte har löst ännu. Jag tror att det hon gör har fler och djupare orsaker än att hon försöker hiva in skadestånd. Troligen får vi aldrig veta.

Citera
2021-03-27, 16:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Kom igen fram med polisrapporten och FUP nu!

De släpps inte, förundersökningssekretessen gäller fortfarande i och med att det inte gick till åtal. Är osäker på hur lång tid sekretess gäller för dessa. Slasken (delar av förundersökning som riktas mot andra personer som inte kom att åtalas) från styckmordsprocessen från 80 talet är väl fortfarande sekretessad.
Citera
2021-03-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Trångsynt är begrepp för inskränkthet men det kanske du inte förstår? Lite bättre ordförståelse skulle inte skada Nu handlar det mer om misstankar om hennes tillvägagångssätt. Klipp och klistra bandet är uppenbarligen rakt igenom ett falsarium.

Det som framkommit om hennes tidigare vandel och görande i liknande ärenden tidigare gör trovärdigheten extremt låg. Sällsynt kvinna som tur är.
Vill inte polemisera, men det jag fetat vet vi ju strängt taget ingenting om.
Inte ännu, vill säga.

För när en envis person som GL väl bestämmer sig för att göra offentlighet big time av det han råkat ut för, är det ju inte omöjligt att fler män kommer att berätta vad de råkat ut för i sin resp lilla tingsrätt. Hur de i sin tur blivit "frejmade".

EA valde att göra det klassiska misstaget: Att försöka återupprepa sitt tillvägagångssätt. När mobilinspelningen #1 (med offret DU) inte lyckades, borde varje normalfuntad bytt strategi.
Men inte EA -nej, hon tänkte istället att det minsann borde gå..
Citera
2021-03-27, 16:32
Medlem
Blir ju svårt läge det här.

Å ena sidan, så ska GL anses oskyldig, och därmed bör han få berätta om vad som hänt honom. Från hans sida.

Å andra sidan, så är anses oskyldig inte nödvändigtvis samma sak som att kvinnan ljög(även om det i just detta fallet... ja) och därför bör man ju även försöka tro på det presumtiva offret även efter att den anklagade är friad.

Då måste man ja nånstans försöka begränsa hur mycket både den friade påstådda GM kan gå offentligt, och även hur mycket det påstådda offret kan fortsätta anklaga den friade.

Blir inte en helt enkel balansgång där, och rätt ofta någon kommer att bli illa behandlad oavsett hur väl man vill.
Citera
2021-03-27, 16:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Nu var det kanske främst jag som behövde friska upp minnet men delar med mig lite kort av HR:s utsaga om ljudfilen:

På ljudfilen kan man höra bl a att AA (EA:s vän) mår dåligt, att EA hjälper henne och att de alla tre pratar, bl a om att beställa mat. Det låter vidare som att EA och DU har sex. 45 min in det nu berömda "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är". Omedelbart efter börjar den korta versionen (av ljudfilen, som lämnades in till polisen). Då hörs EA säga "nej", "ge fan i", "alltså ge fan i på riktigt". Det låter som om EAs mun är tilltäppt. "håll inte för min hals", "sluta knulla mig fast jag inte vill", man hör DU säga "okey, om du inte vill så går jag".

"Det finns inte någon sekvens på filen som med någon säkerhet kan förstås på sätt att [DU] fortsätter ha sex med [EA] efter det att hon sagt att hon inte vill."

Det är nästan anmärkningsvärda uttalanden som görs. Hade nog blivit misstänksam som man.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-27 kl. 16:38.
Citera
2021-03-27, 16:38
Medlem
Vaxads avatar
Många galna feminazitroll i tråden.

Ni är väl oroade för att Lambertz och de andra männen lyckas fälla EA så hon blir ordentligt straffad, dvs. nya prejudikat som kan sätta käppar i hjulen för liknande bedragerskor/häxor i framtiden.

Lite dumt av EA att ge sig på en avdankad jurist som inte har någon anledning att hålla sig på god fot med PK-media och etablissemanget. Dessutom mannen som skulle hjälpa EA att bli frikänd i sin andra rättegång om förtal m.m. på liknande grunder.

Nu kommer istället Lambertz, förhoppningsvis, ge sig fan på att sätta dit EA för sitt bedrägeri.

EA fick ett finger eller två men försökte ta hela handen - och lite till.

Förhoppningsvis blir den psykiskt sjuka EA inspärrad och för alltid ihågkommen som den häxa hon är, som straff

Kanske kommer det nya falska anklagelser från EA när hon t.om. sitter i finkan? Någon vakt eller butch som inte kan hålla sig ifrån att besudla EA? Ja, sannolikt....
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-27 kl. 16:49.
Citera
2021-03-27, 16:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Blir ju svårt läge det här.

Å ena sidan, så ska GL anses oskyldig, och därmed bör han få berätta om vad som hänt honom. Från hans sida.

Å andra sidan, så är anses oskyldig inte nödvändigtvis samma sak som att kvinnan ljög(även om det i just detta fallet... ja) och därför bör man ju även försöka tro på det presumtiva offret även efter att den anklagade är friad.

Då måste man ja nånstans försöka begränsa hur mycket både den friade påstådda GM kan gå offentligt, och även hur mycket det påstådda offret kan fortsätta anklaga den friade.

Blir inte en helt enkel balansgång där, och rätt ofta någon kommer att bli illa behandlad oavsett hur väl man vill.

Klokt inlägg. Vad som sker i en process är inte nödvändigt en utgång bestämt av vad "sanningen" är utan vilken version som kan styrkas i tillräcklig grad, i vilken grad det finns bevisning nog att fortsätta driva utredningen, att besluta att gå vidare och anhängiggöra åtal och sedan friande eller fällande.
Citera
2021-03-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Du tror det är startskottet för något slags #mantoo?
Njae, det tror jag väl egentligen inte.
Men, vem vet?

GL vill säkert inte sluta sitt liv med ett tredubbelt solkat varumärke: Hävdar att TQ egentligen är en mördare, hävdar att det är rätt att kvinnor fritt skall få förtala män plus slutligen att gå till historien som Justitierådet som våldtog.
Jag är helt säker på att GL vill ha revanch.
Mer osäker på om han kommer att lyckas.
Citera
2021-03-27, 16:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast "expertisen" på NFC svarade väl lite urbota idiotiskt på en lika urbota idiotisk fråga från polis/åklagare (efter en del påtryckningar från försvaret).

Det blev ju liksom en strid om hur ordet "manipulerad" ska tolkas i dessa datasammanhang, vilken inte var hur vi, gemene man använder ordet.

Man undrar ju lite om polisen har något att dölja genom att fråga korkat, och NFC för att inte svara bredare, eller be om ett förtydligande från polis.

Men hon klippte bord tidigare. Skönt fortsätt. Det lite lite som hon sitter och klistrar vad exakt det är nu som får hennes story att gå ihop. Hon är juridisk skolad så allt som bara säger samtycke eller att hon faktiskt var den drivande parten klipper hon bort! Sedan går det inte heller att återställa för hon var "tvungen" att fabriksåterställa.
Citera
2021-03-27, 16:45
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
big time[/i] av det han råkat ut för, är det ju inte omöjligt att fler män kommer att berätta vad de råkat ut för i sin resp lilla tingsrätt. Hur de i sin tur blivit "frejmade".
Ett problem när man lyfter fram att en stor andel av alla våldtäktsanmälningar är falska, är att man blir kontaktad av män som dömts för det, och att man aldrig kan veta om det faktiskt stämmer eller om det är någon som ser en chans att slippa undan ansvar för en verklig våldtäkt han begått.

Jag är rätt säker på att GL kommer att få påstötningar både från män i fängelse för våldtäkt som män som verkligen råkat ut för ett rättsövergrepp, men att han kommer att betacka sig för att ha med dem att göra. Många som vill hävda att kvinnan som anmält honom ljugit, är riktiga kvinnohatare som förtjänar att sitta bakom lås och bom.

I jämförelse så blir å den andra sidan kvinnor som falskanmäler män omhuldade, trodda och betraktade som hjältar i kampen av feminister.

Men förhoppningsvis kommer mängden falskanmälningar och den risk män lever med att tas med i diskussionen om våldtäkter och den rättsliga prövningar av dem i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in