2021-03-27, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ingen man med självrespekt lever, agerar och tänker så som du beskriver
Blev snudd på illamående av att läsa det
Vad tråkigt, försök pricka hinken så att du slipper skura i onödan. Vet inte om du är man eller kvinna men det låter som att din höga kravbild får det att växa spindelväv i grenen och det ändras inte av att du bölar ut ditt förakt för oss som alltid söker den mest fördelaktiga vägen ut vid varje given situation.
Citera
2021-03-27, 13:44
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Att han inte blir dömd betyder ingenting, 3 procent av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom. Om ingen blir dömd för att ha gjort inbrott i ditt hem, har du då inte haft inbrott?
Har Abbe blattelito inte mördat Annie för att han inte blev dömd?
Om du blivit misshandlad två gånger på stan av två olika män, är du då mindre trovärdig när du anmäler?
Mansidioti

Av alla våldtäkter som anmäls av vuxna offer går 11% till rättegång, men om det blir rättegång så fälls 70% av de åtalade vilket innebär att det handlar om 11x0.7 eller strax över 7% som fälls inte 3%

Tror jag då att de 89% som ej går till rättegång är falskanmälninger? Nej men man kan inte säga att de är automatiskt våldtäkter heller, av olika skäl så håller inte bevisen för att leda till en rättegång.

Från min egen ungdomstid 30-40 år sedan kommer jag ihåg två fall av påstådd våldtäkt i min bekantskapskrets och inget av dem gick till rättegång. I ett fall var det en tjej med pojkvän som hamnade i säng med en annan kille på en fest och som när pojkvännen hörde ryktet om detta sa att hon blivit våldtagen. I det andra fallet var det en tjej som jag spenderade många kvällar hos som sällskap efter att hon blivit slagen och våldtagen av en före detta pojkvän. Inget av fallen anmäldes eller ledde till någon fällande dom. I första fallet eftersom det fanns vittnen som styrkte att det inte var någon våldtäkt och i andra fallet eftersom gärningsmannen körde ihjäl sig på fyllan innan någon anmälan hann göras.

Om man sänker ribban för åtal så är det en stor chans att oskyldiga döms och normalt anses det vara värt att en del skyldiga går fria hellre än att oskyldiga döms.
Citera
2021-03-27, 13:47
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
I tråden har det sagts att hon har Zigenskt påbrå till en fjärdedel om jag minns rätt. Men detta är inte huvudspåret nu eller hur ?
Nej, det är ointressant. Men tex Starback har tidigare dragit rassekortet för att det ska bli mer synd om EA.
Citera
2021-03-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Vad tråkigt, försök pricka hinken så att du slipper skura i onödan. Vet inte om du är man eller kvinna men det låter som att din höga kravbild får det att växa spindelväv i grenen och det ändras inte av att du bölar ut ditt förakt för oss som alltid söker den mest fördelaktiga vägen ut vid varje given situation.

Du har rätt i att jag har väldigt höga krav
Citera
2021-03-27, 13:50
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Med andra ord finns du enbart i tråden i ett syfte, att anklaga Lambertz för våldtäkt utan några direkta bevis.
Det skulle jag kalla för en väldigt precis sammanfattning av vad Shageki gör.
Senast redigerad av The.Leader 2021-03-27 kl. 13:54.
Citera
2021-03-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Nej. Det är Lambertz som satt internerad och måste bevisa sin oskuld. Men som ondskefull han är inledde han med att förtala Mä.

Du lever antagligen i en annan verklighet än vi andra och du verkar vilja ha en stat där bevisbördan läggs på den anklagade. Det är farligt båda två så se till att ryck upp dig från den inbillade verkligheten och kom fram i nuet.
Om man tolkar det du tidigare sagt så vill du alltså
1. Bruka tortyr för att få fram erkännanden oavsett om de är sanna eller ej.
2. Helst ska den anklagade inte ens få veta vad han/hon är anklagad för
3. Den anklagade är den som ska bevisa sin oskuld

Det finns sådana länder men Sverige är inte ett av dem så du bör kanske byta medborgarskap om du anser att Sveriges modell är fel.
Citera
2021-03-27, 13:53
Medlem
Citat:
Han ska bevisa det han påstår.

Återigen, det är den som anklagar som ska visa att grund för anklagelsen föreligger. Den som är anklagad får å sin sida påvisa att det inte ligger grund för anklagelserna.
Citera
2021-03-27, 13:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men vi får ju säga att just den synpunkten delade faktiskt feministen Göran också. Kvinnor även om inte faktiskt våldtagna hade all rätt att anklaga oskyldiga män för det osv.

Det är något slags karma i detta. Han uttalade sig tidigare på ett sätt som kunde tolkas som att han menade att en kvinna offentligt, t.ex. på Facebook, fick anklaga en man för våldtäkt. Oberoende om anklagelsen baserade sig på något som faktiskt hänt eller inte.

Jag hoppas och tror att han ändrat uppfattning i den frågan nu.

Citera
2021-03-27, 13:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Av alla våldtäkter som anmäls av vuxna offer går 11% till rättegång, men om det blir rättegång så fälls 70% av de åtalade vilket innebär att det handlar om 11x0.7 eller strax över 7% som fälls inte 3%

Tror jag då att de 89% som ej går till rättegång är falskanmälninger? Nej men man kan inte säga att de är automatiskt våldtäkter heller, av olika skäl så håller inte bevisen för att leda till en rättegång.

Från min egen ungdomstid 30-40 år sedan kommer jag ihåg två fall av påstådd våldtäkt i min bekantskapskrets och inget av dem gick till rättegång. I ett fall var det en tjej med pojkvän som hamnade i säng med en annan kille på en fest och som när pojkvännen hörde ryktet om detta sa att hon blivit våldtagen. I det andra fallet var det en tjej som jag spenderade många kvällar hos som sällskap efter att hon blivit slagen och våldtagen av en före detta pojkvän. Inget av fallen anmäldes eller ledde till någon fällande dom. I första fallet eftersom det fanns vittnen som styrkte att det inte var någon våldtäkt och i andra fallet eftersom gärningsmannen körde ihjäl sig på fyllan innan någon anmälan hann göras.

Om man sänker ribban för åtal så är det en stor chans att oskyldiga döms och normalt anses det vara värt att en del skyldiga går fria hellre än att oskyldiga döms.

Ja inte många fall går till åtal. Men det vore ju intressant att kolla på anmälningarna. Extremt många är nog falska men inte då att det är brottsligt. Man anmäler för att man tror det är våldtäkt inte att man ljuger för att sätta dit nån.

Lite dumt kanske att ta upp det men poliser har ju t.ex vittnat om yngre kvinnor som anmäler sina expojkvänner för våldtäkt då de varit otrogna. Anmälningar som det läggs ju direkt ner men hamnar ändå under stat.

Sedan får man se på problemet i stort. Att det kommer undan riktiga våldtäktsmän är ju givet men ta det mot att det också kommer bli oskyldiga män som åker fast? Just nu verkar det som det just gör inget om oskyldiga åker fast, blir häktade ens så är deras liv förstört. Mot just att samhället vill att så många riktiga som möjligt åker fast.
Citera
2021-03-27, 13:57
Medlem
Citat:
Du blandar ihop det.
Det är GL som påstår att sexet var samstämmigt och då är på hans påstående han måste bevisa att det var så fallet.

Ursäkta igen, det är den som anklagar som ska bevisa att det den anklagar någon för har bäring i en rättegång. Inte den som blir anklagad. Förstår att det kan vara svårt att förstå men så fungerar det i Sverige.
För att ge dig ett exempel, polisen anklagar dig för fortkörning. Då ska du bevisa att du inte kört för fort, hur lätt blir det tror du med dina påståenden om att den anklagade ska bevisa sig oskyldig?
Citera
2021-03-27, 13:58
Medlem
Citat:
Fel fel fel. Jag anser bara att det var hänsynslöst av honom att ha sex med en kvinna som är lika gammal som hans barnbarn. Tänkte han sig aldrig att han knullade sitt barnbarn under sexakten?

Den 29-åriga pinuppan EA lade upp sig för den gamla 71-åriga gubben i sin strävan efter framgång vilket visade sig vara hennes nedgång. Hennes "karriär" som serieanmälare är över. Som ett av hennes dubbelt så gamla offer skrev "när nämdemännen nickar igenkännande" till serieanmälaren så,,,,,,,,

Edit: var snäll att sluta skrika..
Citera
2021-03-27, 13:58
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Vad heter hans nya flickvän?
På vilket vis är det relevant för denna tråden?
Annat är vanlig nyfikenhet alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in