2021-03-27, 13:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Var finns fakta om att hon fintade bort honom?
Och fintade bort, hur menar du då
Att hon tjatade är ett ord som vi inte vet vad Esb menar med var det två gånger eller var det 20 gånger.
i hans öron kan det vara att hon frågade om olika saker och försökte få honom att vara bekväm med köpet men det kan också betyda sälj sälj sälj.

Vad tror du?
Troligtvis betyder det samma sak som hans påstående att han ångrade sig dagen efter och att han skrev på kontraktet i månskenet från stearinljus. Ren förbannad dikt och efterhandskonstruktion. Ett vanemässigt ljugande för att förklara och bättra på sitt eget agerande i efterhand. Så utpräglat att det fick ett speciellt omnämnande i Barrys utredning där han bortförklarade sitt eget tillkortakommande med tillagning av ett ägg med att det var handledaren som givit honom felaktiga instruktioner. Han agerar genomgående som ett bortskämt barn som inte vill ta något ansvar för sina egna handlingar.
2021-03-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du påstår ju att hon agerat omoraliskt?

ja det kan finnas fog att se det så. Sedan att hon låtsas som hon INTE tänkt på sitt eget bästa...

Det är en skillnad om jag utnyttjar ett läge för att tjäna lite pengar, vem är jag... skitsamma.
Men detta är en partiledare.
2021-03-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så nu säger du att vi kan förvänta oss att Ebba har agerat precis så som vem som helst av oss skulle ha gjort. Vad är i så fall problemet?

Coolt så du förstår att hon utnyttjat läget nu. För hon är som alla andra.
Bra, ett gemensamt utgångsläge!
2021-03-27, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
ja det kan finnas fog att se det så. Sedan att hon låtsas som hon INTE tänkt på sitt eget bästa...

Det är en skillnad om jag utnyttjar ett läge för att tjäna lite pengar, vem är jag... skitsamma.

Nej hon köper hus i egenskap av privatperson.

På vilket sätt skulle hon "tjäna pengar"?

Gubben hade gott om tid att kontrollera om priset var skäligt och Ebba agerande precis så som alla andra köpare av renoveringsobjekt skulle göra, pressa ner priset för att ge så mycket utrymme till renovering som möjligt.

Gubben var heller inte i något pressat läge och stort behov av snabb affär och snabba pengar.

Att gubben fortsätter och gör sina sista år till ett helvete är helt obetripligt.
2021-03-27, 14:09
Medlem
Citat:

Men du kna inte precisera vari det omoraliska ligger. Det är bara en obefogad åsikt.
2021-03-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Självklart kan det byggas om till åretrunt boende, men arbetsinsatsen är att likställa med ett nybygge...
Menar du då att hon river upp huset och skaffar ett bygglov och bygger ett nytt hus på tomten? Eller ska hon och hennes små barn på bo i ett ruckel utan vatten?
2021-03-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Menar du då att hon river upp huset och skaffar ett bygglov och bygger ett nytt hus på tomten? Eller ska hon och hennes små barn på bo i ett ruckel utan vatten?
Nej hon renoverar, eftersom man inte får bygga nytt.
2021-03-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Troligtvis betyder det samma sak som hans påstående att han ångrade sig dagen efter och att han skrev på kontraktet i månskenet från stearinljus. Ren förbannad dikt och efterhandskonstruktion. Ett vanemässigt ljugande för att förklara och bättra på sitt eget agerande i efterhand. Så utpräglat att det fick ett speciellt omnämnande i Barrys utredning där han bortförklarade sitt eget tillkortakommande med tillagning av ett ägg med att det var handledaren som givit honom felaktiga instruktioner. Han agerar genomgående som ett bortskämt barn som inte vill ta något ansvar för sina egna handlingar.

Intressant att du refererar till hur ett litet barn agerar.

Jag ser ålderstrappan framför mig o då kan man undra på vilken nivå man är när man är 80+.

Vi vet att det slutar som det började en gång. Sängliggande i blöjor osv

Skulle Ebba försöka lura, låt oss säga, en trotsig femåring? Ojdå! Där kom ett Liljeholmens (droppfria)!

Genom att Ebba behandlade Esbjörn som hon behandlar sina pyttesmå gick det som en dans att lura av honom huset. Bara skriv på här så ska du få gå ut o leka igen.
2021-03-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej hon renoverar, eftersom man inte får bygga nytt.
Ska hon dra in vatten på något sätt också? Såvitt jag minns så finns det bara en brunn som har sinat, och sjön lite längre bort. Skämt åsido, finns det någon här som på allvar tror att Ebba kommer att bo i Esb:s hus även om hon vinner i rätten? Huset ligger långt från Riksdagen och Stureplan och barnens pappa vill nog inte heller pulsa i snön i Marielund för att följa barnen till närmaste skolan där samt gå på bönemöten. Eftersom han inte bor där på riktigt och har ett eget liv. Men huruvida Ebba kommer att vinna mot Esb i rätten kan jag inte uttala mig om.
2021-03-27, 14:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Coolt så du förstår att hon utnyttjat läget nu. För hon är som alla andra.
Bra, ett gemensamt utgångsläge!

Det jag förstår är att du påstår att alla andra skulle utnyttja läget, och att Ebba är som alla andra. Jag delar dock inte alls din mening, men det förstår du som vanligt inte.

Det är inte min åsikt att alla andra skulle ha utnyttjat situationen, det är heller inte min åsikt att Ebba är som alla andra. Tvärtom anser jag att det är många som skulle göra rätt för sig, precis som Ebba gjorde.
Bara för att du är ett korkat svin som skulle utnyttjat Esbjörn bara för att du tror att det är vad alla andra skulle ha gjort, så betyder inte det att så är fallet. Det enda det betyder är att du är ett svin till idiot.
2021-03-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ska hon dra in vatten på något sätt också? Såvitt jag minns så finns det bara en brunn som har sinat, och sjön lite längre bort. Skämt åsido, finns det någon här som på allvar tror att Ebba kommer att bo i Esb:s hus även om hon vinner i rätten? Huset ligger långt från Riksdagen och Stureplan och barnens pappa vill nog inte heller pulsa i snön i Marielund för att följa barnen till närmaste skolan där samt gå på bönemöten. Eftersom han inte bor där på riktigt och har ett eget liv. Men huruvida Ebba kommer att vinna mot Esb i rätten kan jag inte uttala mig om.
Var får resten av husen sitt vatten? Huset ligger ju i en by med många andra. Tror du alla hämtar vatten med dunk från station. Ring och fråga var Majkgård får sitt vatten till kursgården? Har du verkligen alla hästar i stallet?
2021-03-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Intressant att du refererar till hur ett litet barn agerar.

Jag ser ålderstrappan framför mig o då kan man undra på vilken nivå man är när man är 80+.

Vi vet att det slutar som det började en gång. Sängliggande i blöjor osv

Skulle Ebba försöka lura, låt oss säga, en trotsig femåring? Ojdå! Där kom ett Liljeholmens (droppfria)!

Genom att Ebba behandlade Esbjörn som hon behandlar sina pyttesmå gick det som en dans att lura av honom huset. Bara skriv på här så ska du få gå ut o leka igen.
Tror du att alla gamla människor har blöja? Mycket märklig åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in