2021-03-27, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Ska man inte anmäla om man anser att man blivit våldtagen tycker du?
Det ska man absolut göra om man anser sig blivit våldtagen, men ska det verkligen behöva dras till sin spets? Förstår du hur många gånger vi män vaknat upp bredvid ett jävla skåp efter en kväll med onödigt mycket rusdrycker? Ska vi göra en våldtäktsanmälan varje gång krogragget inte motsvarar förväntningarna vi har i nyktert tillstånd? Oj oj oj..
Citera
2021-03-27, 12:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Så, hon stannade kvar till Annan dag jul.
En gemensam anmälan (om falsk tillvitelse ?), är det möjligt att göra gemensam sak?
Hennes initialer är alltså EP, kan någon förklara P:et?

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/#menu

Det där P.et står väl för påsatt. Alltså En Påsatt. Hennes initialer i verkligheten torde vara S M.
Citera
2021-03-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som du kanske kan se så är mitt svar riktat till till ett annat inlägg från en helt annan användare än dig.

Ja det såg jag, men det var ett sätt att påminna dig
Men kan du inte svara så kan du inte
Citera
2021-03-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Det ska man absolut göra om man anser sig blivit våldtagen, men ska det verkligen behöva dras till sin spets? Förstår du hur många gånger vi män vaknat upp bredvid ett jävla skåp efter en kväll med onödigt mycket rusdrycker? Ska vi göra en våldtäktsanmälan varje gång krogragget inte motsvarar förväntningarna vi har i nyktert tillstånd? Oj oj oj..

När sminket runnit av på kudden. Snacka om att snuten vore underbemannade.
Citera
2021-03-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
”Förlåt, jag inte kunde låta bli dig.”

Är det inte ett undertonad våldtäkts bekännelse Lambertz säger till henne?
Fy fan så äcklig hon är EA. Rigga en våldtäckt mot en gammal man är så lågt att hon skulle spärras in. Efter att träffats endast en gång grinar hon om är ensam på julafton.

Det blir inget mer raggande efter offer på Stureplan efter att skiten flög in i fläkten.. EA är bränd och körd i sin krossa-karlar karriär. Pang så smällde dörren igen i ansiktet på henne.

Vad ska hon syssla med nu som levebröd, satsa på att sätta dit +90-åringar?
Citera
2021-03-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lambertzs offerroll klär honom väldigt illa. Jag tycker snarare det lutar åt att han är en predator som i kraft av sitt större kunnande i "rättvisans" labyrinter noga har planerat sitt övergrepp mot den stackars Joanitha.

Han har redan på förhand bara genom utanverket kunnat avgöra att en rom inte skulle imponera med nån större trovärdighet inför rätten. När han så börjat studera och kartlägga sitt offer har han genast stött på hennes tidigare våldtäktasanklagelser mot män.

Detta avgör för Lambertz del saken. Han börjar smida sina planer mot sitt hjälplösa offer. Sprit anskaffas i riklig mängd och en inbjudan till kalas serveras henne. Allt går som planerat och han fyller generöst på hennes glas; "det är ju julafton". Hela tiden suger han på det faktum att hon kommer att göra en slät figur inför rätta.

Denna attack mot en ungdom som ville kalla honom för pappa var utstuderat välplanerad och gick Lambertz väg ända fram till fri släppandet. I dag kan han sitta där och gotta sej åt vilken smart person han är. Han kommer till och med undan med brottslig handling om han så vill.

Jag säger som GW: han är en skit. Vi som har döttrar gillar inte det här kvinnohatet eller kvinnoföraktet. Och då är jag ändå ingen meto-vurmare.

Ett mycket tänkvärt inlägg
Citera
2021-03-27, 12:50
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Lambertzs offerroll klär honom väldigt illa. Jag tycker snarare det lutar åt att han är en predator som i kraft av sitt större kunnande i "rättvisans" labyrinter noga har planerat sitt övergrepp mot den stackars Joanitha.

Han har redan på förhand bara genom utanverket kunnat avgöra att en rom inte skulle imponera med nån större trovärdighet inför rätten. När han så börjat studera och kartlägga sitt offer har han genast stött på hennes tidigare våldtäktasanklagelser mot män.

Detta avgör för Lambertz del saken. Han börjar smida sina planer mot sitt hjälplösa offer. Sprit anskaffas i riklig mängd och en inbjudan till kalas serveras henne. Allt går som planerat och han fyller generöst på hennes glas; "det är ju julafton". Hela tiden suger han på det faktum att hon kommer att göra en slät figur inför rätta.

Denna attack mot en ungdom som ville kalla honom för pappa var utstuderat välplanerad och gick Lambertz väg ända fram till fri släppandet. I dag kan han sitta där och gotta sej åt vilken smart person han är. Han kommer till och med undan med brottslig handling om han så vill.

Jag säger som GW: han är en skit. Vi som har döttrar gillar inte det här kvinnohatet eller kvinnoföraktet. Och då är jag ändå ingen meto-vurmare.

Att Lambertz verkar vara en skitstövel av hög rang står ganska klart. Otrogen (självaste julafton också), gubbsjuk, rättshaverist - så till den grad att han manipulerar bevismaterial för att få sin vilja igenom - men våldtäktsman tror jag inte han är. Det ser ut som att han hamnat i händerna på ett riktigt psykfall. Men det är egentligen inget nytt, den mannen har en förmåga att omge sig med psykfall. I turerna kring Thomas Quick var ju snudd på alla inblandade i behov av psykvård, förutom Quick då.
Citera
2021-03-27, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det vet förstås kontot ifråga.
Men nu pågår en intensiv halmdockeproduktion med sannolikt syfte att inte låta tråden vara läsvärd för en ev nytillkommen besökare.

OnT: Vet du om det går att se hur GL:s blogg har förändrats sedan denna anklagelse om våldtäkt dök upp?
Finns det statistik som går att följa?
Vet faktiskt inte. På vissa bloggplattformar finns det en liten statistikikon man kan klicka på.
Citera
2021-03-27, 12:51
Bannlyst
Citat:

Bravo till dagens inlägg.
Citera
2021-03-27, 12:52
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så vad stod det i den gamla lagtexten?

Citat:
Den som genom misshandel eller
annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.
Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

https://www.regeringen.se/4950e9/contentassets/20977a5e47ab41bd89e4ff609208bfa8/en-ny-sexualbrottslagstiftning-byggd-pa-frivillighet-prop.-201718177?TSPD_101_R0=08054bd396ab2000ed8 8fd500eb1137af65057f61a2fcad5c30c5e3d875cb5996ccd5 5670eed9a32088aa5ccd6143000819db08ad4f6da5d24b81a9 ec813d0e4fe349385c5140ac8b8c88e7f6554a9723041a5909 7a71d1c42be49e20f497c8f
Citera
2021-03-27, 12:53
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men allt det kunde man väl gjort INNAN! Inget vidare betyg alls för inte minst åklagaren. Att häkta en person är det grövsta man kan göra.

Enligt Advokat Massi så var det försvaret som krigade för att dom skulle icloud etc för att få fram information, polisen satt på sina feta arslen bara.
Citera
2021-03-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Fy fan så äcklig hon är EA. Rigga en våldtäckt mot en gammal man är så lågt att hon skulle spärras in. Efter att träffats endast en gång grinar hon om är ensam på julafton.

Det blir inget mer raggande efter offer på Stureplan efter att skiten flög in i fläkten.. EA är bränd och körd i sin krossa-karlar karriär. Pang så smällde dörren igen i ansiktet på henne.

Vad ska hon syssla med nu som levebröd, satsa på att sätta dit +90-åringar?

Vanligt zigenare beteende. Alltid äldre svaga som offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in