Citat:
Ursprungligen postat av
icon
7. Vara godamänniskor som mest ser en stackars svart tjej som blir utsatt för rasism. Man ska inte underskatta människors behov av att få känna sig goda. Personligen tycker jag man förminskar henne som person om man använder det som argument för att ha henne kvar i huset.
Jag störde mig på Mergims eviga oooaaaa förra säsongen och ville ha ut honom av den anledningen. Samma i år med Nardos. Synd för hon har sina stunder också men svårt att höra nåt annat när hon skriker eeeeyyyy så mycket.
Alltså jag är en godhetsknarkare av RANG verkligen. Tar varje chans jag får att ta mer utsatta grupper i försvar. Och jag kan absolut förstå vardagsrasismdiskussionen kring Nardos, jag har själv aldrig hört eller sett när de uttryckt sig så mot henne, men är helt med på diskussionen. MEN bara för att man blir utsatt för det har man inte frikort i att bete sig hur man vill och MÅSTE bli älskad för det. Precis som att jag som kvinna inte kan bete sig som sen röv och kräva att alla älskar mig för att jag blivit utsatt för sexism.
Jag ömmar för Nardos på många sätt, det märks att hon är osäker i sig själv (men spelar självsäker), aldrig riktigt tillhört ett sammanhang och hon har uttryckt själv flera gånger att hon har haft svårt med vänner osv. Men samtidigt så skyller hon ju det på alla andra, och besitter NOLL förmåga att reflektera över sitt eget beteende, och därför stör jag mig så in i helvete på henne. För att inte tala om att hon tycker att hon är BBs sol som alla andra ska cirkulera kring.
Hade hon varit bättre på att känna in rummet, inte krävde att alla ska anpassa sig efter henne och inte varit så jävla självfokuserad så hade jag antagligen älskat henne (man njuter ju ändå av att skåda korkade personer + när hon är glad och uppåt är hon jävligt gullig (minus EEYYYYYY då)). Men nu står jag inte ut, för att hon är så fucking orIMLIG och världsfrånvänd.