2021-03-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
”Förlåt, jag inte kunde låta bli dig.”

Är det inte ett undertonad våldtäkts bekännelse Lambertz säger till henne?

Nej
Citera
2021-03-27, 10:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det måste väl ändå vara väldigt långsökt att kalla det han sade under presskonferensen för förtal? Bara genom att förneka brottet menar han ju per automatik att kvinnan är en lögnare. Och den rimligaste förklaringen till att hon valde att ljuga var enligt hans bedömning att hon var en bedragare.

Detta är ju bara ett grundläggande försvar från någon som anser sig vara oskyldig. Det är rentav ett nödvändigt försvar från någon som inte vill bli betraktad som skyldig i allmänhetens ögon. Vad skulle han annars ha svarat på frågan om varför han anmäldes för våldtäkt? "Jag vet inte"? "Inga kommentarer"? Då låter det ju direkt som att han har något att dölja.

Jag håller med. G.L. fick väl på sätt och vis råd om det av Billy Butt i en artikel i Dagens Juridik. Bra råd, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Kan någon ge mig en länk till filmen med E A
Obs inte portrfilmen utan jag vill ha den med sång till .
Tack på förhand

E.A. har städat nätet ordentligt. Kolla mina inlägg, jag har delat den flera gånger, men inte "sparat", tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
I den här är hon bara listad som ”Actor”, men den har en passande titel - Man, think before you act!

https://www.facebook.com/566875822/posts/10153851201790823/?d=n

Oj, det var nytt!

Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Länk till typ hyllningssång till EA

Jag vet att den länkats många gånger ,men hittar den inte.
Tråden är ju ganska lång.

E.A. har städat nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Vad säger lagen om både mannen och kvinnan är för alkoholpåverkade för att ge samtycke- men de ändå har sex?

Ja, eller om någon i fyllan övertalas till sex......
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-27 kl. 11:00.
Citera
2021-03-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofHeggeman
EA borde skämmas!

Det är vidrigt att hon förminskar brottet våldtäkt genom att hon ljuger. Det finns dem som på riktigt har blivit utsatta och hon gör inte det lätt för dem. Folk borde fokusera på detta.

GL ÄR DET RIKTIGA OFFRET I DETTA!

https://m.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Handlar om samma kvinna: EA!

Det är just detta som jag inte förstår mig på hos feministerna. När de försvarar bedrägligt beteende hos den här sortens kvinnor gnuggar de samtidigt en blöt Wettex-trasa i nyllet på riktiga våldtäksoffer.

Hur kan man göra så utan dåligt samvete?
Citera
2021-03-27, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Skadestånd för vad?

Han kan begära pengar för tiden han satt häktad som alla andra. 30.000 i månaden ungefär är nån slags schablon tror jag. Vad kan det bli då? Femtusen kronor?

Har JK fått in begäran och om du kan lägga ut den?

Bästa
Citera
2021-03-27, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om EA blir gravid skulle hon ju göra abort. Inte lika lätt att försöka ragga upp och fälla folk för våldtäkt när man har barn

Varför skulle hon göra abort och må ännu sämre?

Hon kan säkra sin ekonomiska situation om hon istället föder Lambertzs bastard.
Citera
2021-03-27, 10:58
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror att han drivs av viljan att få sin version hörd. Nu skriver ju tidningarna bara hennes version.

I rättvisans namn berättar han som det var dvs att de drack och i berusningen blir han si och så. Hur hon blir när hon dricker och knarkar lämnade han dithän. Det har vi dessutom fått nu läsa i FUP i fallet av DU-rättegången..

han kunde ju lika gärna hållt käften. möjligen sagt i förbifarten till journalisterna att EA är en lögnerska. att anordna en presskonferens i sin trädgård där han berättar ingående om hur han blir "kladdig" ibland är som jag ser det väldigt märkligt och onödigt.
Citera
2021-03-27, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
GL har bara ett barnbarn. Och med tanke på barnens ålder finns det ingen större risk att GL skulle behöva byta blöjor på barnbarnen i framtiden.

Det finns kanske en större risk att han själv blev pappa på ytterligare ett eller ett par barn med tanke på åldern på hans nattliga äventyr.

Hoppas GL har dragit korrekta slutsatser och vidtar behövliga åtgärder. Vore ett öde värre en döden att ha gemensam vårdnad med E.A.

Hon kan ha säkrat sin ekonomiska framtid om hon är på smällen och föder den där bastarden till världen om sju månader från och med nu.

Hennes bastard skulle konkurrera med hans biologiska tre barn: Petter Lambertz, f. 1973 bosatt i Stockholm, Karin Lambertz, f. 1977 bosatt i Uppsala och Hanna Lambertz, f. 1985 bosatt i Uppsala. När det är dags ta del av Lambertzs arv.
Senast redigerad av Shageki 2021-03-27 kl. 11:07.
Citera
2021-03-27, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, hon hade ju supit honom under bordet. ”Göran är aspackad”, skickade hon ju till sin kompanjon i deras pärlband av sexbrott.

Först söp hon gamlingen stupfull och sedan våldtog hon honom.

Haha och just därför anmälde slemmet henne för våldtäkt och hävdade motiveringen som ett ”symbolvärde” och inte ett fullbordat våldtäkt som hon anmälde honom för.
Senast redigerad av Shageki 2021-03-27 kl. 11:04.
Citera
2021-03-27, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det kan det vara, men det behöver det inte vara. Det är mycket svårt att avgöra detta utan att det sätts in i någon kontext.

Jag tror att han sade så i tron att få sitt lilla snedsteg bort från världen men som istället ledde till att hela välden kunnat ta del om det.
Citera
2021-03-27, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han kunde ju lika gärna hållt käften. möjligen sagt i förbifarten till journalisterna att EA är en lögnerska. att anordna en presskonferens i sin trädgård där han berättar ingående om hur han blir "kladdig" ibland är som jag ser det väldigt märkligt och onödigt.

Eller så kunde han bara ha sagt att bevisningen inte höll eftersom han är oskyldig, nuff said. Att som han gjorde nu, hålla presskonferens i trädgården och de facto förtala kvinnan visar på ett rättshaverist-beteende liknande det som han uppvisade i Quick-fallet.
Citera
2021-03-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Har JK fått in begäran och om du kan lägga ut den?

Bästa

Inkom den 25.3.2021.

Du får jobba lite själv och inte förutsätta att få allt serverat gratis - ungefär som en viss bedragerska..
Citera
2021-03-27, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Eller så kunde han bara ha sagt att bevisningen inte höll eftersom han är oskyldig, nuff said. Att som han gjorde nu, hålla presskonferens i trädgården och de facto förtala kvinnan visar på ett rättshaverist-beteende liknande det som han uppvisade i Quick-fallet.

Nej han är skyldig. Dock krävdes det ett erkännande vilket han inte tog vid sin mun trots två veckors isolering.
Utan istället körde han spelet att sexet var samstämmigt men utan någon bevis på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in