Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Så hon betalade för en värdering för att få ner priset så mycket som möjligt?
Ja exakt.
HON visste fakta, vi kan inte anta att Esbjörn fick all fakta från. Det är naivt.
Gör JAG en besiktning av ett hus jag vill köpa kommer inte jag direkt till säljaren
"huset är i bra skick, har världens potential. Värderingen var väldigt positiv till fastighetens värdeutveckling."
Snarare. BARA fokus på det negativa från Ebbas sida.
"värderingen tog ju upp att huset stått tomt vintertid i så många år. Det är en risk."
"Och... dessa bilar, gör man inget åt dem kostar det flera hundra tusen att sanera marken"
"Och uteplatsen, huset ser ut som ett ruckel. Oskött ser det ut som, det var det värderingen sa"
"inget vatten, gammal el - att åtgärda dessa saker drar ned värdet kraftigt"
"värderingen såg att detta hus kan inte stå tomt många år till, det går snabbt utför nu"
Som sagt naivt att tro att han INTE använde värderingen för att få ett så bra pris som möjligt.
Samma sak med besiktningen, det är HENNES besiktning. Hon väljer exakt vad hon vill dra för slutsatser från den, citat etc.
Liksom... NI skulle göra det. Jag skulle göra det. Använda ER värdering/besiktning för att få ett bra pris. Det är exakt så det funkar.
Men skulle f-n aldrig göra det på en gammal gubbe, som av nån anledning inte ens kan bo kvar i sitt hus utan bor inneboende på kursgård. *red flag* *red flag* *red flag*