Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Du har i viss mån rätt men man kan undra VARFÖR hon knullade med gubben? Fick hon pengar? Troligen inte. Om hon hade fått det hade hon väl anmält honom som sexköpare, att hon själv blir hora är ju inte så hedersvärt men ändå lagligt.
Min fråga: VAD får hon ut av att frivilligt ligga med en sån som han? Pengar? Nej. Makt? Nej. Status? Nej. Beskydd? Nej.
Han har ju dessutom en ”offentlig” flickvän, så VARFÖR.
I denna sorgesamma och pinsamma historia så tror jag på att ”där spriten går in, går vettet ur” och det gäller de båda! De har skämt ut sig å det grövsta. Den ene är i behov av vård å den andre borde gå i pension å ägna sig åt trädgård å barnbarn.
Jag hittar inte det svaret i ditt resonemang när det gäller henne. Att andra, blivande kändisar av diverse sorter har gått sängvägen för kontrakt och framgång är ju inget nytt under solen.
En sak till, kvinnor knullar även ofta av andra orsaker än de som du beskrivet ovan, såsom förälskelse, intimitet, kärlek, kåthet, åtrå, passion, barna-alstrande,
att finna en djup tillfredställelse med den part man finner ren sexuell njutning av, att få ”ge” sig helt och hängivet till den hon vill ”få” desamma av.
Det behöver inte finnas ondsinta baktankar med att vilka ha sex som kvinna, menar jag.
Hon fick ju indirekt med pengar i form av gratis rättshjälp. GL skrev ett rättutlåtande till hennes fördel plus gav henne en massa gratis tips inför förtalsmålet den 8.4.. Därutöver fick hon hjälp med andra juridiska frågor. Om hon vinner målet slipper hon ju betala skadestånd till P.A. Så kontakten med GL betydde VÄLDIGT mycket pengar för hennes del.
Förutom pengar betydde ju kontakten med GL ett visst skydd gentemot den som anmälde henne. Även om att han också får juridisk hjälp så har hon ändå hjälp som kommer "snäppet högre". Hon kan visa sin makt gentemot P.A. genom att vifta med rättsutlåtandet.
Så GL var definitivt en nyttig kontakt för henne.
Och oavsett att GL redan är pensionär har det ändå en viss klang att kunna skryta om att ha knullat med en f.d. JK och JR. Hur många arbetslösa och hemlösa missbrukare kan göra det?
Om hon hade skämts för sin knullkompis då skulle hon ju inte ha SMS:at sina kompisar om att hon överhuvudtaget befann sig hemma hos GL och definitivt inte att han var ”aspackad”.
Den prostituerad som knullade med Lennart Geijer skrev t o m en bok om det på ålderns höst – och tjänade en extra slant för att dryga ut pensionen..