2017-06-13, 17:16
Medlem
goosehunters avatar
Har använt bankID i ca 8år. Aldrig varit med om några problem att installera skiten. Men nu får jag felkod 10026 hela tiden. Har senaste bankID hemma. Följer anvisningar helt enligt modell. Ändå avbryts installationsprocessen varje gång. Något som vet vad det kan bero på? Har testat olika webbläsare också.
Citera
2017-06-13, 17:23
Medlem
welcometorealitys avatar
kontakta BankID-supporten hos din bank.
Citera
2017-06-13, 17:24
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Har använt bankID i ca 8år. Aldrig varit med om några problem att installera skiten. Men nu får jag felkod 10026 hela tiden. Har senaste bankID hemma. Följer anvisningar helt enligt modell. Ändå avbryts installationsprocessen varje gång. Något som vet vad det kan bero på? Har testat olika webbläsare också.

Här är lite info till vad din kod betyder:
https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/meddelandekoder/10026
Citera
2021-03-27, 07:28
Medlem
Trollmias avatar
Förlåt en bump på en gammal tråd men för mig ett problem...

Men det var denna tråd som passade bäst in på det jag sökte... (mod får flytta om han/hon finner det vara lämpligt).

BankID - Jag köpte min nuvarande dator, en laptop (acer) för ca 6-7 år sedan efter att min stationära madonna gått i graven. För två år sedan så blev jag arbetslös för första gången på tio år och så tänkte man att det här att skicka rapporter vore ju enkelt ... med bankID.... Men min dator vägrar. Den vill inte få bankID att fungera... (jag har gjort omstart från första grej... men nej)... Jag har haft två stycken i min åsikt - data-snillen att försöka få det fungera..... NEJ...

Jag har tagit min laptop till banken, de får det inte att fungera... Varför kan ingen säga...

Så nu efter många om och men så vänder jag mig till det Allvetandes Flashback...

Jag gör allt som allt säger för att installera BankID - men det fungerar inte....

Så.... vad är fel??

Vad kan jag göra för att få det att fungera?

Med vänliga hälsningar eder app-handikappade trollkärring...
Citera
2021-03-27, 08:01
Medlem
Har du kollat hur många konto du har på bank-id på ditt konto vilken bank du nu har.
Så att det inte är det som ställer till problemet ?
Citera
2021-03-27, 08:09
Medlem
Mycket text men lite info..
Kan du inte installera programmet öht eller är det BankID-filen från banken som inte läggs till?
Kommer där upp något felmeddelande under hela processen?
Citera
2021-03-27, 08:57
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Har du kollat hur många konto du har på bank-id på ditt konto vilken bank du nu har.
Så att det inte är det som ställer till problemet ?

Jag tror banken hade fixat det men jag har bara två konton... varav ett är ett sparkonto.
Citera
2021-03-27, 08:59
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Mycket text men lite info..
Kan du inte installera programmet öht eller är det BankID-filen från banken som inte läggs till?
Kommer där upp något felmeddelande under hela processen?

Jag kan installera programmet - men sen tar det stopp... nu är det ett par månader sedan jag försökte så jag minns inte vad fel-meddelandet var... Jag har avinstallerat det, installerat igen och NEJ, det funkar inte.
Citera
2021-03-27, 09:48
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jag kan installera programmet - men sen tar det stopp... nu är det ett par månader sedan jag försökte så jag minns inte vad fel-meddelandet var... Jag har avinstallerat det, installerat igen och NEJ, det funkar inte.

Jag testade igen - avinstallerade... installerade igen... men så får jag upp felmeddelande 10035 jag kan inte logga in med andra ord...

Jag lyckades installera på min mors dator som är fem år äldre om inte mer... där funkade det... men min dator tvär-vägrar bankID!!

Den kan inte vara för gammal (för mammas ångmaskin är ju flera år äldre än den jag har).. så vad är problemet... ?? Inte ens banken kan fixa det.... så.... tips mottages...
Citera
2021-03-27, 10:51
Medlem
Vad jag menade var att man kan bara ha 4 bank-id.
Är det så att du utnyttjat alla så får du ta bort en.
Handlar inte om hur många konto du har
Citera
2021-03-27, 10:55
Medlem
Smackbangs avatar
Det är Mobilt Bank ID du skall skaffa..

Installera appen på din mobiltelefon och logga in på banken med din dator samt följ instruktionerna.
Citera
2021-03-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jag testade igen - avinstallerade... installerade igen... men så får jag upp felmeddelande 10035 jag kan inte logga in med andra ord...

Jag lyckades installera på min mors dator som är fem år äldre om inte mer... där funkade det... men min dator tvär-vägrar bankID!!

Den kan inte vara för gammal (för mammas ångmaskin är ju flera år äldre än den jag har).. så vad är problemet... ?? Inte ens banken kan fixa det.... så.... tips mottages...

Testa annan webläsare? Ser att många har detta problemet med Internet Explorer / Microsoft Edge
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in