2021-03-27, 12:07
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Testa annan webläsare? Ser att många har detta problemet med Internet Explorer / Microsoft Edge

Testat även om jag har Google Chrome som första webläsare... har testat Microsoft Edge också... funkar inte...

Jag börjar tro att min dator är nån form av rebell - vill inte funka alls med såna där bra appar som bankID...
Citera
2021-03-27, 12:36
Medlem
Har du testat ditt BankID på deras hemsida?
https://test.bankid.com/Desktop

Fungerar det inte så testa logga in på din bank och ta bort alla skapade BankIDn och skapa sedan ett nytt som du laddar ner (eller hur det nu fungerar, va länge sedan jag använde på fil..)
Citera
2021-03-27, 13:24
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElSheddai
Har du testat ditt BankID på deras hemsida?
https://test.bankid.com/Desktop

Fungerar det inte så testa logga in på din bank och ta bort alla skapade BankIDn och skapa sedan ett nytt som du laddar ner (eller hur det nu fungerar, va länge sedan jag använde på fil..)

Been there Done that...

Tro mig, jag har testat allt från att göra en total omstart av datorn till att göra allting ni ala underbara hjälpare säger att man ska göra... Det funkar inte... Som det ser ut - jag får väl försöka skramla ihop till en ny dator... kanske den kan få till BankID till slut??
Citera
2021-03-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Been there Done that...

Tro mig, jag har testat allt från att göra en total omstart av datorn till att göra allting ni ala underbara hjälpare säger att man ska göra... Det funkar inte... Som det ser ut - jag får väl försöka skramla ihop till en ny dator... kanske den kan få till BankID till slut??

Uppdaterat bankidprgrammet?
Uppdaterat Windows?
Nog för att något är fel, men där är troligen inget fel på själva datorn, så kanske lite onödigt att köpa en ny dator bara för att kunna använda BankID, kan du inte fråga dina datorsnillen du kände om de kan installera om Windows åt dig?
Citera
2021-03-27, 19:32
Medlem
miikoss avatar
Felkod 10035 är ett auktoriseringsdel, inget enhetsfel.

Felet är troligen hos stället där du försöker använda BankID alt, så är inte BankID beställt hos banken.

Istallationen verkar fungera.

Ny dator hjälper nog inte då felet ligger i auktoriseringen.

Har du ditt BankID på en fil eller på ett kort?
Senast redigerad av miikos 2021-03-27 kl. 19:53.
Citera
2021-03-28, 15:34
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Uppdaterat bankidprgrammet?
Uppdaterat Windows?
Nog för att något är fel, men där är troligen inget fel på själva datorn, så kanske lite onödigt att köpa en ny dator bara för att kunna använda BankID, kan du inte fråga dina datorsnillen du kände om de kan installera om Windows åt dig?

Windows uppdaterar ju sig själv med jämna mellanrum och skulle man fabriks-omställa (eller vad heter), så går det tillbaka till Windows 8.... Och det vette sjutton om jag vill.

Jag har avinstallerat bankid-programmet, har installerat det på nytt igen.
Citera
2021-03-28, 15:38
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Felkod 10035 är ett auktoriseringsdel, inget enhetsfel.

Felet är troligen hos stället där du försöker använda BankID alt, så är inte BankID beställt hos banken.

Istallationen verkar fungera.

Ny dator hjälper nog inte då felet ligger i auktoriseringen.

Har du ditt BankID på en fil eller på ett kort?

Jag får in själva programmet men sen är det kört..

BankID på fil är det och jag har bara en bank som jag använder.

Nåja, nu har jag iaf lyckats få till mobilt bankID så det hela har löst sig den vägen, hur länge det nu håller sig. Uppdaterar de programvaran så blir väl min begagnade telefon alldels för gammal och så sitter man med kärringskägget i brevlådan igen.

Tack allesammans för era svar. Mycket uppskattat från trollkärring med tummen mitt i handen när det kommer till trixiga saker som bankid-installationer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in