2021-03-26, 23:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Det tydliga är iaf han har INTE lagt ut huset för försäljning.

"själv", han har inte lagt ut huset "själv", vilket implicerar att han låtit någon annan göra det, vilket lockat dit köpare som kommit och tittat på huset. Som vanligt blundar du för det som inte passar. Läs hela texten!
Senast redigerad av trngw 2021-03-26 kl. 23:31.
2021-03-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej nej, det är Ebba som hålls gisslan och påverkas något oerhört av sin advokat.
Av pur skräck gör hon precis som denna kvinna säger.

Återigen. Hur kan det vara så självklart att Esbjörn låter sig påverkas nu, när tanken på att Ebba använder politiker skills för att få honom att sälja huset i somras.

För jag tror verkligen inte att han gör detta på grund av påverkan. Utan för att han har ångrar sig. Precis som han säger.

Jag tror inte Tanterna M är onda heller, utan att de faktiskt vill honom väl.
Du har inte vilat många minuter de sista dygnen.Är det så det kommer va nu när Binninge kastat in handduken,striden kommer köras online på FB?
2021-03-26, 23:32
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag har läst dom, jag har dock inte sparat dom och jag skiter i om det blir detaljfel när jag skrivet. Jag är nämligen inte kvar i den anala-fasen.
Dessutom så blir det ganska talande när antagonister bara hugger på detaljer och struntar i helheten. Jag tycker det säger en del om deras argument.

Du har ju hittills skrivit att du inte läst dem (och hittills inte på något sätt citerat ur dem vad jag har sett), så det är ju svårt att veta när du pratar om helhet och detaljer och var de kommer ifrån.

Det vore ju bra om du beskrev hur du kommit fram till de analyser av helheten som du skriver om och vilka detaljer som du bygger den helheten på. Med tanke utifrån vad du ofta skriver om, skulle du inte kunna läsa igenom B*nninges inlagor och hänvisa till dem i fortsättningen när du vill stödja en synpunkt?

De flesta i denna tråd bemödar sig i högre eller mindre skala för att göra detta, och det vore trevligt om även du kunde sluta dig till detta, så kan vi diskutera varför vi hamnat i olika slutsatser (det kan vi alla göra btw).
2021-03-26, 23:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
jag svarade på ett inlägg som sa att Esbjörns egna värdering och det priset han betalade var lika. Och de skiljer det ju 700k på. 4,6-3,9= 700k

Okej då tar vi det en gång till, bara för att jag är snäll.
Densias värdering är gjord i feb 2021 och har då ett annat index enligt fastighetsprisindex. dvs mer än 6% högre än i augusti detta uppdateras kontinuerligt 4 ggr om året dvs 250k om du ska jämföra dessa två priser och jag förmodar att du mena EB inte han,
Hon betalade 4 200 000 kr minus avdrag som dom kommit överens om.
Så Notars värdering 4 200 000 + 6% dvs 4 452 000 om den nu hade varit gjord i feb den med.
då skiljer det 148K och Densias är inte rättvis i värderingen och det beror på att Binninge gett felaktig informaton så värderinge är lite hög.
Iom. det så skiljer det 50 K max.
Spara detta nu så slipper du fråga igen. och självklart har jag på fötterna i det jag skriver.

(Tips! skriv ut det och spara det där inte solen kan bleka det)
Senast redigerad av braattha 2021-03-26 kl. 23:43.
2021-03-26, 23:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Okej då tar vi det en gång till, bara för att jag är snäll.
Densias värdering är gjord i feb 2021 och har då ett annat index enligt fastighetsprisindex. dvs mer än 6% högre än i augusti detta uppdateras kontinuerligt 4 ggr om året dvs 250k om du ska jämföra dessa två priser och jag förmodar att du mena EB inte han,
Hon betalade 4 200 000 kr minus avdrag som dom kommit överens om.
Så Notars värdering 4 200 000 + 6% dvs 4 452 000 om den nu hade varit gjord i feb den med.
då skiljer det 148K och Densias är inte rättvis i värderingen och det beror på att Binninge gett felaktig informaton så värderinge är lite hög.
Iom. det så skiljer det 50 K max.
Spara detta nu så slipper du fråga igen. och självklart har jag på fötterna i det jag skriver.

(Tips! skriv ut det och spara det där inte solen kan bleka det)
Okey vi tar det en gång till så att till och med du förstår.
Inlägget jag citerade handlade om Densia värderingen.
2021-03-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"själv", han har inte lagt ut huset "själv", vilket implicerar att han låtit någon annan göra det, vilket lockat dit köpare som kommit och tittat på huset. Som vanligt blundar du för det som inte passar. Läs hela texten!

Men vem fn lägger ut annonsen "själv" på hemnet...??
Likväl säger man att man lagt ut sitt hus till försäljning....
2021-03-26, 23:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Okey vi tar det en gång till så att till och med du förstår.
Inlägget jag citerade handlade om Densia värderingen.

Ja och vad är det du inte förstår Densias värdering kontra priset EB betalade går inte att jämföra, dom har lika mycket med varandra som prisskilnaden på the och kaffe har.

Detta var det du svarade på jag la in det eftersom du inte vill förstå och jag förmodar att det fetade var det du svarade på, om du nu inte fått fnatt.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Esbs nuvarande juridiska ombud har skickat in inlagor till tinget som säger:
-Esb är inte dement, dock lindrig kognitiv förändring som är långt ifrån att vara rättsoförmögen.
-Esb har fått ett skäligt pris enligt egengjord värdering av ombudet.
Efter det finns det inte egentligen något som talar för att Esb ska kunna häva ett slutet, formellt riktigt avtal.

Esbs nuvarande ombud har mao själv medverkat till att visa att EB har rätt.
Esb kommer att få betala för sitt ombuds usla råd och tid och mer därtill, och det kommer att kosta Esb stora belopp i slutändan. Troligen en avsevärd del av vinsten från försäljningen.
Senast redigerad av braattha 2021-03-27 kl. 00:05.
2021-03-27, 00:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men vem fn lägger ut annonsen "själv" på hemnet...??
Likväl säger man att man lagt ut sitt hus till försäljning....

Du fattar precis som vanligt ingenting. Esbjörn har så klart inte använt mäklare, han har låtit någon i hans närhet "lägga ut" huset till försäljning, det kan ha varit på blocket, eller på en lapp på anslagstavlan på den lokala livsmedelsbutiken, eller på någon facebooksida, eller vad som helst.

Esbjörn sa inte att han inte lagt ut huset till försäljning. Han sa att han inte lagt ut huset till försäljning själv.

När man säger att man inte gjort något "själv", så menar man att det som avses blivit gjort men inte av en själv. Det räcker med mycket enkla kunskaper i svenska språket och grundläggande läsförståelse för att förstå detta. Men ändå förstår inte du.
2021-03-27, 00:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du fattar precis som vanligt ingenting. Esbjörn har så klart inte använt mäklare, han har låtit någon i hans närhet "lägga ut" huset till försäljning, det kan ha varit på blocket, eller på en lapp på anslagstavlan på den lokala livsmedelsbutiken, eller på någon facebooksida, eller vad som helst.

Esbjörn sa inte att han inte lagt ut huset till försäljning. Han sa att han inte lagt ut huset till försäljning själv.

När man säger att man inte gjort något "själv", så menar man att det som avses blivit gjort men inte av en själv. Det räcker med mycket enkla kunskaper i svenska språket och grundläggande läsförståelse för att förstå detta. Men ändå förstår inte du.

Vad som framkom tidigt var att Esb hade gått runt och hört sig för om priser i byn och detta hade troligen nått vissa mäklare
2021-03-27, 00:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad som framkom tidigt var att Esb hade gått runt och hört sig för om priser i byn och detta hade troligen nått vissa mäklare

Ja, säkert både mäklare och spekulanter, kan man förmoda.
2021-03-27, 00:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja, säkert både mäklare och spekulanter, kan man förmoda.

Ja troligen, men undrar vad som kom först? hans fråga eller buden? Det är väl som med hönan och ägget
2021-03-27, 00:20
Medlem
Citat:

Så vad... han vill inte ha mäklare för att det kan nå kärringen, men gubben kan gå runt på byn och fråga om bud... men DET kan inte fram till kursgårdstanten??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in