2021-03-26, 21:48
Medlem
Ska flytta in i en ny lägenhet 1 april men så står det kontrakt upphör att gälla idag. Vad menas med det?
Citera
2021-03-26, 21:49
Medlem
BigBusinesss avatar
Jaha. Var står det då?
Citera
2021-03-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jaha. Var står det då?
Ja det står ju att kontraktet upphör idag men jag har ju inte sagt upp kontraktet o har ju inflyttning i april...
Citera
2021-03-26, 21:51
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robindanny
Ja det står ju att kontraktet upphör idag men jag har ju inte sagt upp kontraktet o har ju inflyttning i april...
vilket av kontrakten?
Citera
2021-03-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
vilket av kontrakten?
Ja det står inne på hyresvärdens hemsida o sen så står ju även inflyttningen 1 april..menar dom att det där är datumet som dom som bor där nu flyttar ut?
Citera
2021-03-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ja det står inne på hyresvärdens hemsida o sen så står ju även inflyttningen 1 april..menar dom att dom att det där är datumet som dom som bor där nu flyttar ut?

om det står på deras hemsida så ja. funderar du på om du har förhandlingsutrymme att be om nyckeln några dagar tidigare?
Citera
2021-03-26, 21:59
Medlem
Citat:
om det står på deras hemsida så ja. funderar du på om du har förhandlingsutrymme att be om nyckeln några dagar tidigare?

Blev orolig om hyresvärden hade hävt mitt kontrakt eftersom det betyder ju att det slutar gälla då.

Ja nu så undrar jag om jag kanske kan hämta nycklarna på måndag? 🙂
Citera
2021-03-26, 22:10
Medlem
Citat:
Blev orolig om hyresvärden hade hävt mitt kontrakt eftersom det betyder ju att det slutar gälla då.

Ja nu så undrar jag om jag kanske kan hämta nycklarna på måndag? 🙂

Jag orkar inte googla fram rätt paragraf, men om du skrivit på ett kontrakt krävs det att kontraktet skriftligen sägs upp. när det gäller hyresavtal är det betydligt svårare än att hyresvärden skriver på sin hemsida att kontraktet upphör ett visst datum (om du inte skrivit på t.ex ett rivningskontrakt eller socialt kontrakt eller liknande)

Rent krass är det ett helvete för en hyresvärd att bli av med dig så länge du betalar hyran och sköter dig.
Citera
2021-03-26, 22:12
Medlem
Citat:
Jag orkar inte googla fram rätt paragraf, men om du skrivit på ett kontrakt krävs det att kontraktet skriftligen sägs upp. när det gäller hyresavtal är det betydligt svårare än att hyresvärden skriver på sin hemsida att kontraktet upphör ett visst datum (om du inte skrivit på t.ex ett rivningskontrakt eller socialt kontrakt eller liknande)

Rent krass är det ett helvete för en hyresvärd att bli av med dig så länge du betalar hyran och sköter dig.

Tack så mycket för dina svar! 🙂
Citera
2021-03-26, 22:20
Medlem
Citat:
Tack så mycket för dina svar! 🙂

Ingen orsak detta är vad FB är till för. skickar med två länkar om du är sugen på lite vidare läsning
https://lagen.nu/1915:218
https://lagen.nu/1970:994
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in