2021-03-26, 16:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
I domen sägs en sak
Advokaten säger en annan

Det är fakta

Allt du behöver göra är att läsa domen och se på föreläsningen och jämföra

Klarar du inte av det?

Ta fram en ORDLISTA/ORDBOK och slå upp ordet "ÅTERGE"!!! Advokaten ÅTERGER vad som sägs på ljudbandet. Han kan/bör inte upprepa ex svordomar i en föreläsning, han har ALL RÄTT att byta ut de fula orden, men se till att meningen/meningarna fortfarande har samma innebörd!

Gå och gör läxorna nu!

Citat:
Men du din kärring, vadå märka ord? Nu var det ju inspelade ORD som avgorde utgången i fallet.

Se mitt svar ovan!!

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Elisabeth Massi Fritz förtalade grovt Julian Assange i en direktsänd debatt i SVT Rapport förra (elller kanske förrförra) året, trots att det inte ens fanns något aktivt åtal mot honom längre. Hon beskrev det som om det var praktiskt taget säkrat att Assange våldtagit Ardin. Jag har aldrig sett någon journalist eller jurist påpeka det ytterst tveksamma i detta agerande.

Nej, Assange kunde nog inte se på det själv, och anmäla. Men jag håller med, ett mycket otäckt drev efter Assange, och i mina ögon slutade hon där att vara en brilliant advokat!

Citat:
Kolla mina gamla inlägg, du behöver inte kolla hela tråden.
Nu har jag inte tid med vare sig dig eller någon annan mer i tråden för idag, för jag har en snygg blondin som väntar på mig.

Jag trodde att det var 18-årsgräns här på Flashback....

Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Ursäktar inte hans beteende men man blir inte så berusad som de båda påstår efter 3 glas vin och två snaps, inte så att man däckar. Hoppas hans nya 36-åriga flickvän inser vilket äckel han är och låter han kladda på sig själv.

Nu finns det etnologisk forskning på att folk dricker mer än vad de medger. Lägg på minst en tredjedel till!

Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Några är upprörda??? över att målsäganden kallades lögnerska och bedragerska av Göran Lambertz. Alla rättegångar handlar om att Åklagaren påstår att den tilltalade förfar med osanning, advokaten påstår att vittnen och målsägande inte talar sanning. Så vad är det upprörande att hon kallades lögnerska av Lambertz. Att en person skickas in i häkte, Lambertz, sitter 14 dagar där med restriktioner pga av en annan människas påstående ,det har ingen upprörts över. Dessutom blev han hämtad i sitt hem och utskämd inför sina grannar, och det som oskyldig i lagens mening. Och nu senast i Aftonbladet av en Schori. Enligt den artikeln har Lambertz rätt att ge sin version men inte förtala målsäganden. Förtalet skulle bestå i att han utifrån sin erfarenhet av kvinnan kallat henne lögnerska. Inte ens i närheten av förtal. I en artikel skulle han skämmas och att han är allt annat än ett offer, den artikeln finns på Dagens Juridik. Är det någon som ska skämmas är det det kvinnan som skrev artikeln. I det här fallet är han nog ett offer. Och fortfarande lyser artiklar om att man kan bli häktad på sådana svaga grunder som Lambertz blev. Förundersökningen skulle bedrivits med Lambertz i frihet.

Bra inlägg, håller helt med! De riktiga problemen försvinner i "debatten".....
Citera
Medlem
Att han inte skäms G.L! Tramsa runt i media och göra sig till allmänt åtlöje. Han fick sitt, som rätten bedömde det, fullt legala julkn_ll. Bra med det!

Att han sedan i någon sorts försenad tonårsskryt försöker imponera på någon/några, oklart vem eller vilka, med påstående som:

-Jag har minsann kladdat på kvinnor förr! Ni skulle bara veta!

Sådana proklamationer gör att G.L riskerar att bli en framtida driftkucku. I den åldern borde man veta bättre. Begynnande demens?
Senast redigerad av Konrad 2021-03-26 kl. 16:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Verkar snarare vara jobbigt för er psykiskt sjuka kvinnor att män börjar vakna till liv. Det är slut med daltande och feminism fördelar nu. Snart är ni tillbaka i köket igen utan någon som helst makt eller påverkan på något, som sig bör.

Ni har redan haft ca 60-70 år MED enorma fördelar, trots det är det enda ni lyckats med att gnälla, ljuga och manipulera. Det är snart slut med det

Jag är inte speciellt lättprovocerad så du behöver inte ta i så du spricker, vi låter tiden utvisa. Skrattar bäst som skrattar sist!
Citera
2021-03-26, 16:22
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag pratar om en intervju, inte något han själv skrivit. Om Lambertz kladdar när han är 70+ och borde vara mogen och dessutom har sjunkande testosteron är det ju värre än att han gjorde det när han var 20, omogen och full av hormoner.

Ja, precis. Vi talar om samma;

https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Citat:
När man var yngre var man inte så genomtänkt, det här hände väl mest när jag var i 20-årsåldern. Då tänkte man inte riktigt som man gör nu. Så jag har nog aldrig reflekterat över hur dåligt det där beteendet är. Och det är klart att det blir värre och värre ju mer gubbig man blir så att säga (skratt). Då börjar man också ta mer och mer ansvar för det man gör, så jag tror säkert att jag skapat obehag.
Citera
2021-03-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Inse. Han är ingen Alfa - han är en gammal smutsig råtta! 🐀
Hade han ens tänkt tanken att kladda på mig så hade det vart hans sista kladdande, det vill jag lova!
Detta var inget hot, om någon missförstår - det är ett sant löfte!

Prisa Gud för riktiga mön ❤️ som värnar om sin kvinna. Jag är gift med en sådan och jag älskar honom djupt. Vi skulle aldrig göra varandra illa av den enkla anledningen att vi hyser respekt för varandra.
Du hyser respekt för andra och kallar dem för en gammal smutsig råtta, haha.
Citera
2021-03-26, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon har gjort konstiga saker förut. Som:
Men för helvete! Fy fan vad obehagligt! Det där är taget ur nån japansk skräckfilm.
Citera
2021-03-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune

Omständigheterna verkligen talar emot honom också. Särskilt att kvinnan var psykiskt ostabilt och typ alkoholist.

Har du belägg för ovan två påståenden?
Citera
2021-03-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Om vi bortser från alla de "personer" i tråden som försöker få tråden att spåra iväg åt alla möjliga håll så står vi ju inför ett antal intressanta frågor.

1. Vad har GL för bevis för sina påståenden i morse? Bloggen tänkte jag på, att tillvägagångssättet är liknande som i tidigare fall.

2. Vad kan EA tänkas röra upp för mer dy inför förtalsmålet som hon står inför? Är hennes trovärdighet så skadad att det inte går att reparera inför den rättegången?

3. Varför är EA bara anmäld för förtal i GL och PA-fallet, inte de andra?

4. Vem är väninnan som anmält?

5. Varför hade hon kontakt med sin ex.sambo, (enligt GL) på natten hos GL?

Fler intressanta frågor?

Ja, hur kan någon anmäla ett brott som begåtts mot annan person som är myndig? Det har ju prövats i så många fall där ena partnern farit illa men inte vågat anmäla, det går helt enkelt inte om personen är myndig. Så hur gick det i detta fallet?
Citera
2021-03-26, 16:27
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Därför att kvinnor konstant upplever sexuella trakasserier, hot, osv. mer eller mindre konstant. Det är verkligen ett konstant helvete. Ja, invandrare är generellt sätt överrepresenterade, men det finns även vissa vanliga svenska män som beter sig på detta vis. I GL:s fall så utgör han en viss "typ" av man, som de flesta kvinnor stött på. Många känner därför lukten av hans skit på lång väg. Det finns en viss typ av man, som är en gammal gubbe med mycket makt, som intalar sig att hans makt är "åtråvärd" för kvinnor, som tror så högt om sin egen sexuella åtråvärdhet att han kladdar och ironiskt sätt intalar sig att det uppskattas av kvinnan. När han egentligen våldför sig på en annan människa.

Omständigheterna verkligen talar emot honom också. Särskilt att kvinnan var psykiskt ostabil och typ alkoholist.

Du talar om generella samhällsproblem. Viktiga, allvarliga problem.

Det här fallet har dock visat sig inte handla om detta.

Eller har du mer information än åklagaren har? Hen har aktivt försökt bevisa skuld, och har tillgång till polisens utredningsåtgärder, vittnen, misstänkta gärningsmän och tekniska undersökningar. Listan är inte komplett.

Trots detta lade hen ned förundersökningen. Vad jag vet har det ännu inte begärts någon överprövning av det beslutet.

Vad har vi missat? Vad har åklagaren missat? Upplys oss!
Citera
2021-03-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Att han inte skäms G.L! Tramsa runt i media och göra sig till allmänt åtlöje. Han fick sitt, som rätten bedömde det, fullt legala julkn_ll. Bra med det!

Att han sedan i någon sorts försenad tonårsskryt försöker imponera på någon/några, oklart vem eller vilka, med påstående som:

-Jag har minsann kladdat på kvinnor förr! Ni skulle bara veta!

Sådana proklamationer gör att G.L riskerar att bli en framtida driftkucku. I den åldern borde man veta bättre. Begynnande demens?

Rätten har inte bedömt julknullet. Det gick inte ens till åtal. Det är han som är offret. Hon våldtog honom när han var berusad.
Citera
2021-03-26, 16:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
1. Vad har GL för bevis för sina påståenden i morse? Bloggen tänkte jag på, att tillvägagångssättet är liknande som i tidigare fall.

Det finns bl.a en tidigare dom att titta på:

Citat:
– Anmälan mot D.U. 2018. DU dömdes för våldtäkt i tingsrätten men friades i hovrätten.
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Läser man domen så ser man likheterna. T.ex:

- Hemliga inspelningar i bostaden.
- Radering av detaljer som talar emot henne.
- Fabriksåterställning av telefon.

mm
Citera
2021-03-26, 16:28
Medlem
Mer.info.007s avatar
Vågar tjejer som har blivit våldtagna nu på riktigt anmäla våldtäkt nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in