Citat:
Ta fram en ORDLISTA/ORDBOK och slå upp ordet "ÅTERGE"!!! Advokaten ÅTERGER vad som sägs på ljudbandet. Han kan/bör inte upprepa ex svordomar i en föreläsning, han har ALL RÄTT att byta ut de fula orden, men se till att meningen/meningarna fortfarande har samma innebörd!
Gå och gör läxorna nu!
Citat:
Se mitt svar ovan!!
Citat:
Elisabeth Massi Fritz förtalade grovt Julian Assange i en direktsänd debatt i SVT Rapport förra (elller kanske förrförra) året, trots att det inte ens fanns något aktivt åtal mot honom längre. Hon beskrev det som om det var praktiskt taget säkrat att Assange våldtagit Ardin. Jag har aldrig sett någon journalist eller jurist påpeka det ytterst tveksamma i detta agerande.
Nej, Assange kunde nog inte se på det själv, och anmäla. Men jag håller med, ett mycket otäckt drev efter Assange, och i mina ögon slutade hon där att vara en brilliant advokat!
Citat:
Jag trodde att det var 18-årsgräns här på Flashback....
Citat:
Nu finns det etnologisk forskning på att folk dricker mer än vad de medger. Lägg på minst en tredjedel till!
Citat:
Några är upprörda??? över att målsäganden kallades lögnerska och bedragerska av Göran Lambertz. Alla rättegångar handlar om att Åklagaren påstår att den tilltalade förfar med osanning, advokaten påstår att vittnen och målsägande inte talar sanning. Så vad är det upprörande att hon kallades lögnerska av Lambertz. Att en person skickas in i häkte, Lambertz, sitter 14 dagar där med restriktioner pga av en annan människas påstående ,det har ingen upprörts över. Dessutom blev han hämtad i sitt hem och utskämd inför sina grannar, och det som oskyldig i lagens mening. Och nu senast i Aftonbladet av en Schori. Enligt den artikeln har Lambertz rätt att ge sin version men inte förtala målsäganden. Förtalet skulle bestå i att han utifrån sin erfarenhet av kvinnan kallat henne lögnerska. Inte ens i närheten av förtal. I en artikel skulle han skämmas och att han är allt annat än ett offer, den artikeln finns på Dagens Juridik. Är det någon som ska skämmas är det det kvinnan som skrev artikeln. I det här fallet är han nog ett offer. Och fortfarande lyser artiklar om att man kan bli häktad på sådana svaga grunder som Lambertz blev. Förundersökningen skulle bedrivits med Lambertz i frihet.
Bra inlägg, håller helt med! De riktiga problemen försvinner i "debatten".....