2021-03-26, 14:53
Medlem
Agda-Marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nu handlar det om EN man.
Apropå din sista mening.
Tack och lov är inte GL klonad i miljonupplagor.
Skulle nog tro att Leif GW skulle även kunna kalla GL pösmunk med.

I det här fallet handlar det om en man ja!

Men det finns forskning på våldtäkt och då handlar det om makt och massor av män! Märk väl inte alla män!
Citera
2021-03-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
I domen sägs en sak
Advokaten säger en annan

Det är fakta

Allt du behöver göra är att läsa domen och se på föreläsningen och jämföra

Klarar du inte av det?

Berätta istället - vad är det som är en sk vändpunkt i hur man ska tolka det som skett, vad hon gjort osv.

Hon är ju tydligen skyddad här från att ha domar etc publicerade...
Citera
2021-03-26, 14:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Expressen och Aftonbladet är kvällstidningar, det blir därefter.
Lägg ner.. Alphahanne 😂😂
Tack för ett gott skratt 🤣🤣🤣
Om han ska sexa till det får han nog fylla yngre damer med väldigt mycket sprit för att lyckas.
Det var ju det han gjorde denna gång.

Alpha-hanne är en man som dominerar rummet och lockar till sig kvinnor och detta gör helt tydligt Lambertz vare sig du vill eller inte. Du kanske t.o.m. blir lite våt i trosan men inte riktigt vågar erkänna det?
Citera
2021-03-26, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agda-Maria
Ett annat minst lika trovärt scenario:

Offret trodde verkligen på att hon kunde känna sig trygg med gärningsmannen! Båda kände attraktion... Sedan av oförklarlig anledning, med alkohol i kroppen, trodde gubben på riktigt att hon var så attraherad av honom att hon ville ha sex ... Då stod kuken och han kunde inte stå emot ...

Inte riktigt så. Gubben hade länge planerat att belägra henne varför han hade tagit sig tid att få henne att helt lita på honom och när hade han klarat av det, var hon i hans ägo när han slog till.

Ett utstuderat agerande om du vill våldta utan att utsatta dig för straff.
Citera
2021-03-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ett annat minst lika trovärt scenario:

Offret trodde verkligen på att hon kunde känna sig trygg med gärningsmannen! Båda kände attraktion... Sedan av oförklarlig anledning, med alkohol i kroppen, trodde gubben på riktigt att hon var så attraherad av honom att hon ville ha sex ... Då stod kuken och han kunde inte stå emot ...
"Here we go again"!!
Vem är det som är OFFER, efter "EulaliAs" ohemula hembesök i uppsalla, julen 2020?
Det....tror jag måste grunnas mycket på, de närmsta tio åren.
Skriva Rättsintyg.....syftade till bedrivande av Rättshaverier: Blahablahäää! EA borde anlita kvinnliga juristfeminazis, för slika "övningar".
Citera
2021-03-26, 14:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Men det finns forskning på våldtäkt och då handlar det om makt och massor av män! Märk väl inte alla män!

Den forskningen kan du kasta på sophögen då begreppet våldtäkt har förändrats så kraftigt. Det är mycket stor skillnad på överfallsvåldtäkter av en okänd gärningsman och ångervecka på sex med en känd gärningsman.
Citera
2021-03-26, 15:01
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Kolla mina gamla inlägg, du behöver inte kolla hela tråden.
Nu har jag inte tid med vare sig dig eller någon annan mer i tråden för idag, för jag har en snygg blondin som väntar på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Vi är tydligen flera som inte riktigt förstår invändningen så istället för att lägga tid på att leta gamla inlägg så litar jag på min slutsats från det jag hört och läst, att det inte föreligger någon motsättning i detta som är av större betydelse. Trevlig helg

Stämmer. Amatoll valde att lämna med svansen mellan benen istället för att presentera vad hon syftar på. Verkar trovärdigt
Citera
2021-03-26, 15:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Den förre justitiekanslern var inte stolt, han känner ingen skuld för att han suttit häktad som misstänkt för våldtäkt, men han skäms inför sin nya flickvän, den 36-åriga kvinnliga juristen som är verksam i Skåne
– Otrohet är olämpligt det ska man skämmas som sjutton för. Jag borde absolut ha avstått, jag var för svag i anden och köttet, konstaterar Lambertz.

Enligt uppgifter till Stoppa Pressarna var det ett tungt samtal för Lambertz till 36-åriga flickvännen. Hon uppges vara bedrövad över det som hänt och dessutom förbannad över sin älskades svek när han valde att ha samlag med Lambertz-kvinnan.

Flickvännen uppges emellertid hysa en pragmatisk natur och i likhet med de flesta jurister har hon förmågan att skilja på gärning och person. Därför ser det trots allt inte becksvart ut för Göran Lambertz.

Det mesta tyder på att hon kommer förlåta honom och Lambertz uppriktiga ånger, som han till och med givit offentligt uttryck för, kan bli räddningen för förhållandet mellan den 36-åriga kvinnan och hennes 35 år äldre pojkvän.

https://stoppapressarna.se/svenskt/flickvannens-reaktion-pa-goran-lambertz-otrohet
Citera
2021-03-26, 15:02
Medlem
Citat:
Jag ser att du verkligen inte fattar någonting. Grejen är ju den att hon INTE sa så som advokaten påstår.
Läs längre bak i tråden istället för att komma med felaktigheter

Ok, fine - jag tog utan problem att det var den "misstänkte" som lämnade lägenheten.
Jag är helt öppen för att ta in att jag kan minnas fel, eller ha fel.

Men att liksom hänvisa till finns i tråden, eller det var inte så det sas på telefonen - det ökar inte trovärdigheten. Finns det ett värde - att hon sa något helt annat, så är det bara ha copy-paste och upprepa det till alla som är en skiljaktig mening.

Nu... nu känns det bara som att du inte riktigt står för vad du säger fullt ut.
Citera
2021-03-26, 15:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det är alltså våldtäkt om andra personen inte deltar frivilligt.
Därför måste du försäkra dig om att det föreligger samtycke.
Citera
2021-03-26, 15:04
Medlem
Citat:
Expressen och Aftonbladet är kvällstidningar, det blir därefter.
Lägg ner.. Alphahanne 😂😂
Tack för ett gott skratt 🤣🤣🤣
Om han ska sexa till det får han nog fylla yngre damer med väldigt mycket sprit för att lyckas.
Det var ju det han gjorde denna gång.

Ursäktar inte hans beteende men man blir inte så berusad som de båda påstår efter 3 glas vin och två snaps, inte så att man däckar. Hoppas hans nya 36-åriga flickvän inser vilket äckel han är och låter han kladda på sig själv.
Citera
2021-03-26, 15:04
Medlem
Citat:

Vad visar forskningen om falskt anmälda våldtäkt?
Antal och syfte med anmälan om du kan. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in