2021-03-26, 15:05
Avslutad
Några är upprörda??? över att målsäganden kallades lögnerska och bedragerska av Göran Lambertz. Alla rättegångar handlar om att Åklagaren påstår att den tilltalade förfar med osanning, advokaten påstår att vittnen och målsägande inte talar sanning. Så vad är det upprörande att hon kallades lögnerska av Lambertz. Att en person skickas in i häkte, Lambertz, sitter 14 dagar där med restriktioner pga av en annan människas påstående ,det har ingen upprörts över. Dessutom blev han hämtad i sitt hem och utskämd inför sina grannar, och det som oskyldig i lagens mening. Och nu senast i Aftonbladet av en Schori. Enligt den artikeln har Lambertz rätt att ge sin version men inte förtala målsäganden. Förtalet skulle bestå i att han utifrån sin erfarenhet av kvinnan kallat henne lögnerska. Inte ens i närheten av förtal. I en artikel skulle han skämmas och att han är allt annat än ett offer, den artikeln finns på Dagens Juridik. Är det någon som ska skämmas är det det kvinnan som skrev artikeln. I det här fallet är han nog ett offer. Och fortfarande lyser artiklar om att man kan bli häktad på sådana svaga grunder som Lambertz blev. Förundersökningen skulle bedrivits med Lambertz i frihet.
Citera
2021-03-26, 15:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Därför måste du försäkra dig om att det föreligger samtycke.

Precis, och bara för att man deltar frivilligt i ett senare skede när man blivit kåt innebär inte det att det var frivilligt från början. Således våldtäkt som Lambertz blev utsatt för av EA.
Citera
2021-03-26, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Ursäktar inte hans beteende men man blir inte så berusad som de båda påstår efter 3 glas vin och två snaps, inte så att man däckar. Hoppas hans nya 36-åriga flickvän inser vilket äckel han är och låter han kladda på sig själv.

Vem är hans flickvän?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
GL är en våldtäktsman, inget snack om saken och det verkar finnas några även här i tråden. Vilken fruktansvärd kvinnosyn? Jag skäms åt de (uppenbarligen få?) män med sunda och normala mänskliga värderingar som påverkas av er och män som GL. Är det skönt att få skriva ut sitt kvinnohat anonymt? Jag hade sågat av era små äckliga jävla skinndolmar med en slö matkniv om jag bara hade ett uns av det mansvirus som verkar sprida sig som mögel i hjärnan.
Inget av det som framkommit pekar på att GL är en våldtäktsman. Han blev också frisläppt från häktet.

Att tycka det är fel att oskyldiga sitter i fängelse är inte "kvinnohat".
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursäktar inte hans beteende men man blir inte så berusad som de båda påstår efter 3 glas vin och två snaps, inte så att man däckar. Hoppas hans nya 36-åriga flickvän inser vilket äckel han är och låter han kladda på sig själv.

Det låter som sagt var inte som dina förhoppningar besannas:
https://stoppapressarna.se/svenskt/flickvannens-reaktion-pa-goran-lambertz-otrohet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Borde inte MÄ finnas på någon eskort-sida...???

Kan fan inget om sån't, men kompetensen borde väl kunna finnas här på Flashback...?

Nog många som har letat nu, men det är svårt skulle jag tro att hitta EA där. De använder ju sällan sitt riktiga namn, utan har ett alias. Och i så fall gärna en mobil som står på någon annan, eller är helt oregistrerad.
Det vore i vart fall ett genombrott ifall EA råkar finnas på en eskortsida.
Men kan också tänka mig att hon använt en annan bild i sin profil, först när kunden kontaktar henne så skickar hon privata bilder till kunden.
Än så länge verkar det inte vara någon här som hittat henne på någon eskortsida.
Eftersom det blev en flopp att klå GL på pengar så kan man tänka sig att EA har ebb i kassan just nu.
Feministerna har ju antytt att de ska starta en insamling, och i så fall undrar man vem som står på det Swish-kontot ?
Ifall det nu är aktuellt med en Swish-insamling ?
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag börjar bli lite lätt mjuk i hjärnan av den här soppan vid det här laget, men kan någon kanske i korthet förklara GL:s tanke med att anmäla EA för våldtäkt? Att det skulle vara en "symbolisk handling" säger inte mycket, så menar GL att han inte gav samtycke till att ha sex med EA, eller hur har han tänkt?

Att han anmäler henne för "falsk tillvitelse" eller liknande kan jag förstå, men våldtäkt?
Falsk tillvitelse innebär inte häktning, medans däremot en anklagelse om våldtäkt hade kunnat innebära att åklagaren kunnat plocka in och hålla EA häktad i åtminstone 14 dagar.
Det skulle ju också innebära att EA "mjuknat" och troligen villigt medverkat i förhören hos Polisen.
Och att de kunnat reda ut om det fanns fler sådana här utpressningsförsök.
Som det nu är så lär dessa inte komma fram, om EA inte pressas i förhör, eller erkänner rakt upp och ner (*)
Eller att fler (äldre) män träder fram ?
Det kan alltså finnas många fler sådana här utpressningsförsök. EA verkar ha skaffat sig rutin på detta. Polisen lär dock få svårt att nysta upp sådana här härvor, för i så fall måste de komma åt gammal SMS-trafik mm. Om det nu är ett tag sedan som de inträffat.

Man får nästan intryck att EA varit en feministisk "maffiatorped", som vill hugga hål i rättstatens principer, att EA är uppbackad underifrån av fler feminister med en helt egen agenda.
Man kan ju undra varför de annars skulle ge sig på Göran Lambertz, ett riktigt högvilt inom svensk juridik.
Feministerna bet sig själva i arslet med en sådan tavla.
Dvs det är inte bara pengar det kan ha handlat om.
Om EA bara var ute efter pengar så fanns det lättare måltavlor så att säga.

Advokatsamfundets fd ordförande Anne Ramberg har tidigare inte precis gjort en hemlighet av att vara en politisk aktivist av sällan skådat slag i Advokatsamfundets historia. Inte minst genom att lägga sig i flyktingpolitiken. Trots att hon vet att hon inte kan stifta lagar själv.

Så det ligger nära till hands att hon har något otalt med Göran Lambertz sedan gammalt.
Likaså så ryktas det att Anne Ramberg kan ha haft ett finger med i spelet kring Julian Assanges "påstådda våldtäkter".

I själva verket har Anne Rambergs aktivism kostat svenska skattebetalare enorma summor med att kräva att asylärenden valsas om och om igen med överklaganden i all oändlighet.
Pengar som runnit rakt ner i flyktingadvokaternas fickor.
"Flyktingarna" har dock inte fått det ett dugg bättre, precis...

Någon intresserad borde översätta Anne Rambergs bisarra flykting-fighter och -aktivism på tex Twitter till engelska och publicera dem så att alla engelsktalande kan se vilken komplett idiot till advokat som suttit som högsta hönset i Sveriges Advokatsamfund, typ

EA förstår nog ingenting om svenskt rättsväsende att det brukar inte fungera att utpressa en enskild jurist för att få sin vilja fram, tex att förtalsmålet skulle läggas ner.

Det är ju sällan som höga jurister råkar illa ut, men det har förekommit, tex "bombmannen" Lars Tingströms hot och sprängning av åklagare Sigurd Denckers villa i Nacka år 1982

(*) EA kan ju erkänna rakt av, och hänvisa till sin trassliga uppväxt mm. Det blir troligen villkorlig dom då med skyddstillsyn. EA ser ju ut att varit ostraffad sedan tidigare.
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-26 kl. 15:33.
Citera
2021-03-26, 15:09
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Alpha-hanne är en man som dominerar rummet och lockar till sig kvinnor och detta gör helt tydligt Lambertz vare sig du vill eller inte. Du kanske t.o.m. blir lite våt i trosan men inte riktigt vågar erkänna det?

Våt i kalsongen.. Nää 😂😂
Nej, nördar som GL kan aldrig bli Alfahannar För det första han har utseendet, fysiken emot sig.
Han beter sig som en klant vid intervjuer, fnissar. Har haft en kvinna som han varit gift med i 40 år och uppenbart är han medveten om att hans 20 tals oönskade kladdtafs tillfällen inte varit önskade.
Vore han Alfahanne som du önskar, skulle han aldrig tafsa oönskat på damer, de skulle älska det.
Det hjälper inte alltid att vara prominent för att bli en sk Alfahanne.
Du får nog putsa glasögonen, för inte fan strålar det Alfahanne om GL.
Citera
2021-03-26, 15:10
Medlem
Citat:
GL är en våldtäktsman, inget snack om saken och det verkar finnas några även här i tråden. Vilken fruktansvärd kvinnosyn? Jag skäms åt de (uppenbarligen få?) män med sunda och normala mänskliga värderingar som påverkas av er och män som GL. Är det skönt att få skriva ut sitt kvinnohat anonymt? Jag hade sågat av era små äckliga jävla skinndolmar med en slö matkniv om jag bara hade ett uns av det mansvirus som verkar sprida sig som mögel i hjärnan.

Själv har jag inte den vetskapen att jag med säkerhet kan säga att det verkligen förhåller sig så! Det betyder inte att det inte är så. Bryr mig inte ett skit om Lambertz. Har aldrig gillat honom.
Men det krävs ju lite mer än att någon random påstår något för att jag ska ta det som absolut sanning.

Det är ju tyvärr också problemet med våldtäktsfall bland annat att det oftast bara finns ord. Men jag har stött på tillräckligt sjuka personer i mina dagar för att veta att det finns människor som skulle kunna koka ihop en sådan historia och ja än värre historier. Givetvis sker sådant ytterst sällan.
Citera
2021-03-26, 15:11
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Vad tyder på att GL är en våldtäktsman...?

Kvinnan, EA, som anmält GL har tidigare anmält 2 andra män för våldtäkt. De håller på att stämme henne för falsk tillvistelse just nu.
Citera
2021-03-26, 15:11
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Du glömde drinkarna som de även drack.
Citera
2021-03-26, 15:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Våt i kalsongen.. Nää 😂😂
Nej, nördar som GL kan aldrig bli Alfahannar För det första han har utseendet, fysiken emot sig.
Han beter sig som en klant vid intervjuer, fnissar. Har haft en kvinna som han varit gift med i 40 år och uppenbart är han medveten om att hans 20 tals oönskade kladdtafs tillfällen inte varit önskade.
Vore han Alfahanne som du önskar, skulle han aldrig tafsa oönskat på damer, de skulle älska det.
Det hjälper inte alltid att vara prominent för att bli en sk Alfahanne.
Du får nog putsa glasögonen, för inte fan strålar det Alfahanne om GL.

Och ändå lockar han till sig betydligt yngre kvinnor, detta kommer du säkert inte klara av i hans ålder.
Citera
2021-03-26, 15:13
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Tre glas vin, två snapsar till sillen, en calvados till kaffet och två GT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in